Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Planuję zmianę wyglądu i funkcjonalności swojego sklepu i zastanawiam
się właśnie nad koszykiem. Przeczytałem gdzieś, że najlepiej nie dzielić
całego procesu zakupowego na kilka kroków, jak to się zwykło robić,
czyli:

1. Koszyk
2. Dane do wysyłki
3. Forma dostawy i płatności
4. Potwierdzenie danych
5. Płatność

Skłaniam się ku koszykowi gdzie te wszystkie kroki są na jednej
stronie (np. rozwijane).

Ktoś się może wypowiedzieć w kwestii usability procesu zamawiania?
A może znacie jakieś sklepy, które fajnie to rozwiązały?
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Myślę, że przyda Ci się ten case:
Zakupy w jednym kroku.

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Marek Goliasz:
Myślę, że przyda Ci się ten case:
Zakupy w jednym kroku.

Super :)

Właśnie o czymś takim myślałem tylko chciałem iść jeszcze krok dalej ;)
Tzn. całkowicie nie wymagać logowania, wystarczy że klient poda w danych
e-mail, na który ma założone konto, a zamówienie doda mu się automatycznie
do listy jego zamówień w profilu. Można by w ten sposób np. zachęcać znajomych
by składali zamówienia podając nasz adres e-mail, ale tutaj jest więcej
komplikacji i trzeba to dobrze przemyśleć. Poza tym w koszyku nie bardzo
jest miejsce na tłumaczenie dlaczego nie musisz się logować itp., więc nie
wiem, czy nie będzie to zamiast upraszczać to komplikować sprawę ;)
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

W przypadku wątpliwości zawsze warto przygotować prototyp np. papierowy lub w PowerPoint (z hiperłączami) i przebadać choćby na znajomych.

konto usunięte

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Marek Goliasz:
W przypadku wątpliwości zawsze warto przygotować prototyp np. papierowy lub w PowerPoint (z hiperłączami) i przebadać choćby na znajomych.

jeśli już to na GRUPIE DOCELOWEJ (tudzież za pomocą person), znajomi niekoniecznie muszą się w niej zawierać...Piotr Lewandowski edytował(a) ten post dnia 09.04.10 o godzinie 16:44
Marek Vogt-Goliasz

Marek Vogt-Goliasz kognitywista,
e-learning dla
biznesu, llidero.com

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Zgoda, tak by było najlepiej, ale to kosztuje czasu i pieniędzy.

Wybacz, że nie podam źródła (bo nie pamiętam), ale gdzieś czytałem, że do znalezienia najpoważniejszych błędów w interakcji nie są konieczne osoby z grupy docelowej. Ta przyda się szczególnie, gdy w grę wchodzą taki rzeczy jak zadania z wyszukiwaniem, sortowanie kart itp.

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Odświeżam wątek dla zainteresowanych.
Można już obejrzeć jak to rozwiązałem na

http://DobreZegarki.pl :)

Ciekaw jestem również opinii na temat usablility całości.

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Właśnie zauważyłem, że jeszcze niektórzy widzą starą wersję sklepu.
DNS'y się jeszcze chyba nie wszędzie rozpropagowały. Nowy sklep
powinien wyglądać mniej więcej tak:


Obrazek
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

U mnie nie wygląda tak samo: powiedz grafikowi żeby testował gradienty nie tylko pod IE...

Temat: Koszyk w sklepie internetowym

Adam Pawliczek:
U mnie nie wygląda tak samo: powiedz grafikowi żeby testował gradienty nie tylko pod IE...

Możesz pokazać, jak to u Ciebie wygląda? :)

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Porzucony koszyk




Wyślij zaproszenie do