Michał Słociński

Michał Słociński making things happen

Temat: aktywacja konta przy pomocy wiadomości email

Zastanawiam się nad zasadnością wymogu aktywacji założonego konta w serwisach internetowych. Owszem, bywa to pożyteczne ale z drugiej strony niekiedy uciążliwe - muszę otworzyć pocztę, kliknąć w linka, itp.

Jakie są Wasze przemyślenia na ten temat?

Czy aktywacja sprawdza się lepiej w zależności od typu serwisu? Przykłady:
- serwis społecznościowy
- sklep internetowy
- aplikacja saas
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: aktywacja konta przy pomocy wiadomości email

Chociaż temat umarł dawno temu, to jednak się wypowiem.
Wymaganie od użytkownika podania adresu jest zależne od charakteru danego serwisu, służy nie tylko jako dodatkowe (i marne) zabezpieczenie przed botami, ale także do sprawnej komunikacji technicznej (przypomnienie hasła itp) oraz wielu innych. O ile samo kliknięcie w link nie jest problemem (bo powiedzmy że każdy sprawdza się pocztę codziennie) to irytujące jest wymaganie kliknięciu w celu aktywacji konta bez możliwości wcześniejszego logowania. Wiele serwisów umożliwia korzystanie z założonego konta i np. uczestnictwo w forum zaraz po wypełnieniu formularza, na kliknięcie w link w e-mail mamy czas np. do tygodnia czasu (po tym czasie konto zostanie dezaktywowane). Takie rozwiązanie nie jest uciążliwe, a potrzeba posiadania prawdziwego i sprawnego e-maila internauty jest często niezbędne.

Następna dyskusja:

dwie linijki krotkiego opis...




Wyślij zaproszenie do