Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Witam,

Z ogromną przyjemnością przesyłam poniżej link do opracowanej przez PSWE na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego - Koncepcji Rozwoju Systemu Ruchu Rowerowego Województwa Pomorskiego "Zieloną Księgę".

Mamy nadzieję, że może być to dla Was interesujące i przydatne opracowanie, którego głównym założeniem jest ROZWÓJ POMORZA.

Pozdrawiam,
Andrzej
-------
więcej na http://www.pswe.org/palio/html.run?_Instance=pswe2&_Pa...
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Andrzej B. P.:
>
hmmm... pomijając moje zdanie na temat rowerozy ?(bardzo pozytywne) to co dokładnie kierowało Tobą gdy zamieszczałeś dokument promujący wydawanie publicznych środków i - było nie było - inżynierię społeczną, opracowany za pieniądze publiczne, w grupie traktującej o partii konserwatywno libertariańskiej?

konto usunięte

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Dobre pytanie.

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Witam,

Ciężko być sędzią we własnej sprawie, dlatego też pozwolę sobie przesłać informację, która pojawiła się na stronach internetowych Urzędu Miasta Gdańska, cyt.:

"W ramach Pomorskich Studiów Regionalnych Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego opublikował nowatorski w skali kraju dokument wyznaczający kierunki rozwoju systemu rowerowego na Pomorzu.

Opracowanie jest pierwszą tego typu publikacją w Polsce. Przyjęła ona formę Zielonej Księgi - dokumentu zawierającego prezentację szeregu pomysłów oraz dobrych praktyk, mającego zachęcić do podjęcia debaty publicznej, zapraszając wszystkich zainteresowanych do przedstawiania swoich poglądów.

Zapisy Zielonej Księgi wskazują, że ruch rowerowy nie powinien być traktowany wyłącznie jako niszowa część transportu, ale może być ważnym elementem rozwoju Gdańska, polecam jej lekturę. Zielona Księga jest urozmaicona przykładami i praktycznymi wdrożeniami z różnych miejsc świata. Debata publiczna, zainicjowana dzięki publikacji Zielonej Księgi, powinna zmienić potoczne wyobrażenie, kojarzące ruch rowerowy tylko i wyłącznie z wydzielonymi ścieżkami rowerowymi. Przecież ruch rowerowy w większości przypadków odbywa się po jezdni. W rozwoju ruchu rowerowego najistotniejsze znaczenie mają działania promocyjne i edukacyjne, a nie skupianie się wyłącznie na kosztownych działaniach o charakterze inżynierskim - powiedział Remigiusz Kitliński, oficer rowerowy Gdańska.

Dążenie do rozwoju ruchu rowerowego nie musi się kojarzyć głównie z wydawaniem publicznych (krajowych i zagranicznych) funduszy na rozwój izolowanej infrastruktury rowerowej. Zintegrowane, systemowe podejście proponowane w opracowaniu pokazuje, jak ruch rowerowy może stać się generatorem przychodów i ważnym narzędziem redukcji kosztów rozwoju cywilizacyjnego regionu.

Jej główne tezy zakładają wzrost udziału ruchu rowerowego w strukturze przychodów, poprawę jakości życia publicznego, jakości przestrzeni publicznych, wzrost skali rekreacyjnego i turystycznego ruchu rowerowego, jakości zdrowia publicznego i oczywiście poprawę jakości obsługi transportowej Pomorza.

We wrześniu tego roku utworzono pierwszy w Gdańsku kontrapas rowerowy na jednokierunkowym fragmencie ulicy Ogarnej. Na początku przyszłego roku planowana jest kampania promocyjno-informacyjnej mająca wyjaśnić zalety wprowadzenia takich udogodnień na wszystkich jednokierunkowych ulicach w centrum Gdańska.

Osoby chcące podzielić się uwagami lub komentarzami nasuwającymi się w czasie lektury Zielonej Księgi proszone są o przesyłanie ich na adres info@pswe.org."
źródło: http://www.gdansk.pl/nasze-miasto,256,14012.html

mając na uwadze, iż druga edycja Narodowego Testu Inteligencji pokazała, że najinteligentniejsi są wyborcy Unii Polityki Realnej,
źródło: http://www.wprost.pl/ar/69702/Wladza-inteligencji/?I=1145

mam nadzieję, że Szanowni Panowie będą zadowoleni z niniejszej odpowiedzi

Pozdrowienia z Gdańska,
Andrzej
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Jako nie-wyborca UPR mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że inteligencji mi nie staje by zrozumieć odpowiedź.

Sformułuję pytanie inaczej: czego oczekuje Pan od ludzi, którzy z założenia uważają Pańską działalność za wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto? I, że rzeczy takie jak ruch rowerowy powinien regulowac rynek, a nie polityka?

Z jednej strony żyjemy tu i teraz, ale z drugiej trzeba mieć świadomość, że UPR to partia niesamowicie doktrynalna i utopijna. Innymi słowy - moim zdaniem zupełnie chybiony adres.

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Witam,

Dziękuję za post, w nawiązaniu do którego pozwolę sobie przekazać następujące informacje, tj.:

1) Zielone Księgi polegają na tym, aby każda osoba miała prawo i możliwość wypowiedzenia się na temat jej treści - czy to krytykując jej zapisy, czy też modyfikując jej zapisy tudzież proponując nowe zapisy,

2) ze względu na występujące jeszcze w Polsce wysokie wskaźniki dystansu władzy, indywidualizmu, męskości oraz unikania niepewności (por. model Geert'a Hofstede - więcej na http://www.geert-hofstede.com/) - niczego od nikogo nie oczekujemy, a jedynie zapraszamy do dialogu (por. 1 powyżej),

3) cieszę się, że jest Pan również zwolennikiem radykalnego ograniczenia tudzież redukcji wydatków publicznych na nie przemyślane działania związane z rozwojem wydzielonych elementów infrastruktury rowerowej na terenie Pomorza, w co w praktyce oznacza za cytowanym powyżej Panem Remigiuszem Kitlińskim "...W rozwoju ruchu rowerowego najistotniejsze znaczenie mają działania promocyjne i edukacyjne, a nie skupianie się wyłącznie na kosztownych działaniach o charakterze inżynierskim..."

4)pozwoli Pan, że z całym szacunkiem i estymą dla Pana, nie będę komentował Pana twierdzeń na temat UPR,

5)cyt. "moim zdaniem zupełnie chybiony adres" - szanując Pana wypowiedź i mając na uwadze, fakt, iż druga edycja Narodowego Testu Inteligencji pokazała, że najinteligentniejsi są wyborcy Unii Polityki Realnej, mam nadzieję, że właśnie tu znajdą się osoby, które wypowiedzą się na temat zapisów Zielonej Księgi, ze szczególnym uwzględnieniem jej załączników.

W przypadku Pana dalszych pytań czy też wątpliwości, pozostaję do dyspozycji.

Niskie ukłony z Wolnego Miasta Gdańska,
Andrzej
Grzegorz Wszelaczyński

Grzegorz Wszelaczyński Interim Product /
Project / Marketing
Manager

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Ehhh... z tego samego miasta odpowiadam:

1) mnie kojarzą się z nadprodukcją "zapisów". I o ile bardzo kibicuję trójmiejskim inicjatywom rowerowym (ba, zdarzyło mi się jednej skromnie pomagać) o tyle wydawanie środków publicznych na "zapisy" uważam za marnotrawstwo. Przestanę tak uważać jeżeli ujawni Pan źródła finansowania PSWE (na stronie nie znajduję) i okaże się, że nie żyje Pan z moich podatków.
Innymi słowy tu raczej ZK zostanie zignorowana, nie będzie dyskutowana - nie z uwagi na jej merytorykę, a z uwagi na to czym jest.

2) Im więcej modeli i teorii tym mniej zrozumienia dla własnego otoczenia. Ta choroba toczy zarówno akademików jak i partyjniaków - nie wyłączając UPRowców.
Jaki więc cel ma zaproszenie do dyskusji osób, które z założenia uważają że ZK - jakakolwiek by ona nie była - w ogóle nie powinno być i jej istnienie uważają za objaw choroby systemu?

3) nie, skąd w ogóle czerpie Pan wiedzę na temat tego czego JA jestem zwolennikiem? Wszak nie opowiadam się ideologicznie w żaden sposób?
Ale skoro rozpoczął Pan temat to odpowiem - jestem zdecydowanym przeciwnikiem wydawania publicznych pieniędzy na "promocję i edukację" - czy to rowerową czy seksualną czy inną. Każdy kowalem własnego losu i każdy dysponenetem swoich pieniędzy.

4) Ależ oczywiście, pozwalam. Cała moja motywacja do uczestnictwa w tej grupie sprowadza się do wtykania szpilek UPRowi - absolutnie - nie namawiam do równie podłych intencji.

5) Cechą ludzi inteligentnych jest między innymi niepodatność na tanie pochlebstwa. Tym bardziej więc chybia Pan z umiejscowieniem postu. Proponuję zastosować zasadę Pareto i odnaleźć te najbardziej "ładujące" 20%.

edit: gorąco zachęcam do zmiany wykonawcy serwisów internetowych lub pogonienia obecnego.Grzegorz Wszelaczyński edytował(a) ten post dnia 17.12.09 o godzinie 00:08

Temat: Koncepcja Rozwoju Systemu Rowerowego Województwa...

Witam,

Bardzo dziękuję za Pana wypowiedź.

Pozdrawiam serdecznie,
Andrzej

Następna dyskusja:

UPR-owcy z kujawsko-pomorsk...




Wyślij zaproszenie do