Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

No dobrze, tym razem to chyba i nawet ja się podaję. Znów mamy "Nowy, nowy, nowy, nowy Przekrój" (Nr. 38 3404 21 września 2010) - to już chyba z 5 albo 6 "zmiana layoutu i tematyki" w ciągu kilku miesięcy. Ile można, bo to tak zaczyna wyglądać, jakby kompletnie nikt pomysłu na ten tygodnik nie miał.

Wnioski? Fajny ten staro-nowy font. Obniżenie logo - tragedia. Zajawka na górze strony tytułowej wygląda jak tandetna reklama Apple'a. Ale co najgorsze... przeczytałem Kubę Dąbrowskiego, przeczytałem tekst o starych kinach i... nic więcej. Nudą wieje, nuda nudę pogania. Przynajmniej dla mnie - chyba już nie jestem w targecie. :(
Patryk S.

Patryk S. Dziennikarz
Trojmiasto.pl

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Coraz bardziej niszowo, coraz dalej od aktualnych spraw bieżących. To chyba jedyna i ostatnia szansa dla "Przekroju", który jednak wciąż ma mocne strony. Pilch, recenzje, Raczkowski. Może w tym szumie naokoło taki dystans, co zawsze było silną stroną "Przekroju" przyda się jeszcze bardziej...
Patryk S.

Patryk S. Dziennikarz
Trojmiasto.pl

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Chyba już nikt czyta, no bo nie wierzę, że wszyscy są w szoku;)

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

A wywiad z Mrożkiem się wam nie podobał?
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Ula - szczerze: nie zacząłem nawet. Kiedy Mrożek ostatni wydał coś, co nie było wspominkami? 10 lat temu.

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Tomek Banasik:
Ula - szczerze: nie zacząłem nawet. Kiedy Mrożek ostatni wydał coś, co nie było wspominkami? 10 lat temu.

Ale przecież liczy się to, co ma dzisiaj, na świeżo do powiedzenia...
Mnie bardzo się podobał. Świetnie przeprowadzona rozmowa. Janowska wydobyła z Mrożka cenne zdania.
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Nie neguję, że Mrożek potrafi się wypowiedzieć. Ale to nie o to chodzi - zaczyna się z tego robić pismo o Oldboyach dla Oldboyów. Jak tak dalej pójdzie to zobaczymy w piśmie przedruki ze Słowackiego :)
Patryk S.

Patryk S. Dziennikarz
Trojmiasto.pl

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Bez przesady Tomku, przecież Mrożek od zawsze był związany z "Przekrojem" i - co powiedział w wywiadzie - cały czas prenumeruje pismo. A publikacja fragmentów "Dziennika" - moim zdaniem strzał w dziesiątkę. Ale nie żyjmy przeszłością...

Nowy numer jest naprawdę niezły. Szare eminencje, seriale i tekst o Lindzie... Naprawdę wierzę, że będzie dobrze:)
Emilia Szymanek

Emilia Szymanek praca socjalna,
pedagogika

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

Z "Przekrojem" miałam do czynienia od zarania dziejów, jeszcze w dzieciństwie, gdyż mój Dziadzio kupował i czytał go namiętnie.
Czasy się zmieniają, co nie znaczy, by rezygnować z tradycyjnych wzorców. Niestety nie podzielam zdania młodych czytelników. Z dobrych wzorów nie należy rezygnować na siłę. To tygodnik krakowski, tu kostka brukowa wystukuje dykteryjki, mury opowiadają anegdoty, a historia przechadza się po ulicach.
Ci co pamiętają tęsknią do trącącego myszką "Przekroju".Emilia Szymanek edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 12:45
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: Przekrój - znowu nowy i znów nie wiadomo o co chodzi....

To może Emilio, skoro tak nostalgią uargumentowałaś co powinno być w tygodniu, kilka prostych pytań:

- czy tygodnik publikuje się dziś dla dziadków (kurczące się grono odbiorców) czy dla ludzi, którzy rokują na przyszłość?
- czy cały kraj musi chcieć czytać po krakowsku (no, chyba, że to już pismo tylko regionalne)?
- kogo jeszcze interesują "mury opowiadające anegdoty" i jak duży jest to zasięg potencjalnych czytelników?
- celem tygodnika jest "trącić myszką"? Cudne podsumowanie.

Jeśli obecną strategią Przekroju jest to co napisałaś, a co sprowadza się do kilku żołnierskich słów: zmarginalizowanie, uwstecznienie, sprowadzenie do roli gazety lokalnej - to wtedy tak - ta strategia realizowana jest konsekwentnie i skutecznie.



Wyślij zaproszenie do