Radosław Hancewicz

Radosław Hancewicz
Trener/Szkoleniowiec
/Rzecznik
prasowy/Specjalista
PR

Temat: 101 wskazówek dla trenerów, którzy chcą szkolić...

101 wskazówek dla trenerów, którzy chcą szkolić administrację publiczną

Dlaczego urząd, po udanym szkoleniu, które przeprowadziłeś, nie zatrudnia cię po raz drugi? Czy urzędnicy starsi wiekiem zawsze są urzędniczymi reliktami rodem z PRL-u? Dlaczego lepiej nie mówić urzędnikom, że „dzięki zwiększonym wysiłkom awansujecie”? - odpowiedzi na te, i inne pytania znajdziecie Państwo w najnowszym poradniku pt. „101 wskazówek dla trenerów, którzy chcą szkolić administrację publiczną”.

Wielu szkoleniowców szkolących na co dzień pracowników firm, w którymś momencie swojej kariery zawodowej trafia na grupy szkoleniowe złożone z urzędników. Zderzenie „dwóch światów” bardzo często jest doświadczeniem trudnym, zarówno dla szkoleniowca, jak i szkolonych urzędników. Często, nawet z pozoru błahe niuanse, sprawiają Że prowadzący staje się dla grupy urzędników niewiarygodny i szkolenie się nie udaje. Przyczyn może być wiele, a wiedza o nich jest kluczem do tego, by urzędnicy „kupili” trenera i otworzyli się na komunikację z nim.

Kompendium podzielone zostało na kilka części z których dowiesz się:
- Co i dlaczego dzieje się na etapie, kiedy ubiegasz się o organizację szkolenia dla administracji publicznej oraz dlaczego niektóre rzeczy wyglądają tak dziwnie,
- Jak zorganizować szkolenie dla urzędników żeby uniknąć raf, o które może rozbić się twój pomysł,
- Jak powinien wyglądać początek szkolenia dla urzędników i na co zwrócić szczególną uwagę, żeby nie pogrzebać swoich szans na sukces,
- Na co zwracać uwagę podczas szkolenia, żeby osiągnąć jak najlepsze efekty, zbudować wiarygodność i mieć zadowolonych uczestników.

Książkę można znaleźć na:
http://treco.pl/narzedzia/materialy-szkoleniowe-szczeg...

Spis treści:

I. Ubieganie się o możliwość przeprowadzenia szkolenia dla administracji

Kiedy szkoli się administracja?; Nie ma ulubionych tematów; Akcyjność szkolenia w administracji; Wszystko zależy od budżetu; Organizacja „za ostatni grosz”; Przetargi - niezbędne i niedoskonałe; Nierealne oczekiwania w przetargach; Preferowani trenerzy sprawdzeni w administracji; Skąd ta nieufność?; Wymóg przedłożenia referencji; Obniżaj koszty; Siedem pieczątek to standard; Duże zróżnicowanie poziomu uczestników; Dla niektórych szkolenie jest dodatkiem do zabawy; Gospodarność ważniejsza od efektywności; Przypadki transakcji wiązanych; „Płacimy teraz, szkolisz później”; Łatwiejsze są szkolenia otwarte.

II. Organizowanie szkolenia

Wiedz, z kim masz do czynienia; Sprawdź poziom uczestników; Nie zakładaj, że wszyscy są słabi; Nie zgadzaj się na szkolenie w siedzibie; Wymuś określenie celów; Skonfrontuj cele z oczekiwanym programem; Bądź realistą w obiecywaniu; Czy szkolimy w ramach szerszego działania?; Pomóż specjaliście ds. szkoleń; Bądź gotowy na pretensje; W sobotę nie oczekuj entuzjazmu; Trzymają poziom i mają klasę.

III. Rozpoczęcie szkolenia

Problemy z wiarygodnością; Powiedz, że też się uczysz; Nie przesadź z oprawą początku; Jak mocno integrować grupę?; Kontrakt nie jest niezbędny; Nie oceniaj i powiedz o tym; Podkreśl ważność powtarzalności; Nie szufladkuj ze względu na wiek; Pokaż realne korzyści; Pozwól ponarzekać; Materiały zawsze na końcu.

IV. Prowadzenie szkolenia

Slajdy jako uzupełnienie; Nie generalizuj w ocenach; Pobudzaj empatię w uczestnikach; Krytykuj umiejętnie; Bądź wyrozumiały dla zaskoczonych; Ostrożnie z „enegrizerami”; Urzędnicy nie wierzą na słowo; Pamiętaj o agendzie i obiecanym zapleczu; Liczysz na szefa? Na pewno go nie będzie; Bądź przygotowany na szefa-blokera; Nie denerwuj się na wagarowiczów; Trudni uczestnicy; Wyświetl cenę szkolenia; Nie dawaj casów z biznesu; Nie znasz przyczyn, nie piętnuj skutków; Nie przeciągaj przerw; Po pierwsze, uświadom i przekonaj!; Trzymaj klasę, nie bądź wazeliniarzem!; Obiecaj, że przekażesz szefowi; Szukaj sprzymierzeńców; Bądź odpowiednio ubrany; Skup się na tym, co zaciekawiło; Nie zadawaj pracy domowej; Nie bój się pytań; Mogą zapytać o sukcesy; Nie zrażaj się malkontentami; Walcz o zaangażowanie w ćwiczeniach; Kontrowersje związane z ubiorem; Zgłaszanie problemów przy szefie; Zadbaj o „podbudowę ideologiczną”; Samoograniczenie uczestników; Znaj podstawy prawne; Nie lekceważ przepisów; Klient nie petent; Polityki unikaj jak ognia; Nie oceniaj ważności pracy uczestników; Frustracja jest częsta; Nie mów „dzięki temu awansujecie”; Co urzędnicy cenią w swojej pracy?; Inaczej w Warszawie, inaczej w Wiórkowie; Dyskusja twoją siłą; Organizator na sali; Współpracuj z organizatorami; Nie bądź „oszołomem”; Poproszą o „gotowce”; Miej dystans do opowieści uczestników; Skracanie jest ryzykowne; Lekceważenie tematów „miękkich”; Oczekiwania bez pokrycia; Nie mów, że to jest inaczej; Zapewnij poczucie bezpieczeństwa; Postawy „ale ja się tym nie zajmuję”; Mocno precyzuj zadania; Przypomnienie podstaw kluczem do sukcesu; Daj serwis poszkoleniowy.

V. Rozliczanie się ze szkolenia

Administracja płaci szybko; Dublowanie ankiet ewaluacyjnych; O referencje trzeba się upomnieć.