Karol Przybylski

Karol Przybylski starszy inżynier
wsparcia
technicznego

Temat: Organizacja stanowiska telemarketera

Witam!
Chciałbym w firmie u ojca otworzyć stanowisko call center, konkretnie chodzi o telemarketing. Nie byłoby to duże - na początek tylko 1 osoba. Nasza firma jest hurtownią papierniczą, czyli branża zaopatrzenia biur, sklepów (zwłaszcza papierniczych), biuro-serwis. Zatrudniamy ok. 20 osób.Praca polegałaby na umawianiu spotkań z przedstawicielem handlowym, który by następnie transakcje finalizował.
Czy mógłby ktoś dać jakieś wskazówki jak organizować takie stanowisko? Jakie kursy, najlepiej gdzieś w rejonie Poznań-Leszno?
No i przede wszystkim jaki sposób wynagrodzenia? Domyślam się, że premiowy a nie na z góry określonej stawce. Tyle, że właśnie jak? Od umówionego spotkania, wypracowanego zysku, sfinalizowanej transakcji?
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Organizacja stanowiska telemarketera

Witam,

to zależy jakich wyników Pan oczekuje.

Proszę się zastanowić na samym początku:

- ile mogę przeznaczyć, jaki budżet?
- ile mogę przeznaczyć na połączenia (gdzie będę dzwonił)
- skąd wezmę bazę klientów (z internetu? mam swoją? zakupię?)

Ja uważam, że taką samę pracę może wykonać u Państwa handlowiec.
Proszę zobaczyć jaki Pan będzie miał budżet. Jeżeli jest Pan zainteresowany korzystaniem z fimy zewnętrznej to zapraszam do kontaktu.

konto usunięte

Temat: Organizacja stanowiska telemarketera

witam

Proponuje aby osoba nie tylko umawiala spotkania ale rowniez sama przyjmowala zamowienia

pozd

Asia
Marcin Samiec

Marcin Samiec właściciel Softyn
(call center,
VoIP,.net,
outsourcing)

Temat: Organizacja stanowiska telemarketera

Są różne podejścia, z którymi miałem styczność wdrażając call center, każde zależne od budżetu.

Niektóre firmy zatrudniają np. byłych telemarketerów którejś z sieci komórkowych, bo uważają że wobec braku własnych doświadczeń dobrze jest zatrudnić kogoś, kto już się tym profesjonalnie zajmował.
Inni zatrudniają po prostu osoby z predyspozycjami do prowadzenia rozmów telefonicznych.
Następnie szkolą ich z produktu czy usługi którą będą sprzedawać.
W bardziej profesjonalnym wydaniu zlecają wdrożenie telefonii VoIP by obniżyć koszty połączeń i instalują oprogramowanie do telemarketingu z którego mogą też korzystać zdalni handlowcy (tu mogę służyć pomocą).
W tańszym wydaniu, po prostu prowadzą zapisy wszystkiego w excelu.
Czyli komputer + jakiś program, VoIP, szkolenie i można zacząć sprzedawać.
Aby rozpocząć 1 osobowe call center na prawdę nie trzeba dużo.
Co do materiałów - google zwykle coś znajdzie jeśli chodzi o materiały dotyczące sposobu prowadzenia rozmowy. Później już bazuje się na własnych doświadczeniach. Wydaje mi się że podczas zakładania większego call center dopiero opłaca się zamówić zewnętrzne szkolenia.

Z bazami zwykle jest największy(najdroższy) problem, więc warto dysponować własną.

Następna dyskusja:

Zarobki telemarketera.




Wyślij zaproszenie do