Michał Mącznik

Michał Mącznik Trener Praktycznej
Improwizacji

Temat: 7.1 Słowniczek pojęć impro

Zdrobnienie "słowniczek", stosuje dlatego, że są to tylko niektóre pojęcia, które głównie wykorzystuje do opisywania gier.

Gracz - osoba biorąca udział w grze improwizacyjnej

Host - Osoba prowadząca gry. Nadzoruje gry, trzyma graczy w ramach czasowych, pilnuje reguł, wybiera platformy, przyjmuje i wybiera propozycje od publiki.

Platforma - Kontekst w jakim poruszają się gracze. Na początku gry, gracze otrzymują część lub całą platformę od hosta. W platformie mogą się znaleźć: miejsca, relacje, nagłe wydarzenia, charakterystyka postaci, cel do którego zmierzają gracze itp.

Status - patrz wątek o statusie

Oferta - propozycja wysunięta przez gracza. Propozycja nie musi być powiedziana "wprost". Może być to nawet drobna sugestia. Np. zdanie: "- po co ci ta kurtka" , jest już ofertą. Sugeruje, że drugi gracz, gra kogoś kto posiada kurtkę. Oferty powinno się przyjmować jak najczęściej. Dzięki temu następuje dalszy rozwój wydarzeń i sceny są spójne.

Przykładowe przyjęcie oferty: "-bo jak oglądałem pogodę w tv, to mówili, że będzie padać" (to zdanie przyjmuje ofertę i zarazem wysuwa kolejną: w scence później może padać)

Przykładowe odrzucenie oferty: "-ale ja przecież nie mam kurtki" - odrzucenie oferty w tym przypadku sprawia, że gra staje się niespójna

Blokowanie - nie przyjęcie oferty, gracz który notorycznie nie przyjmuje ofert, blokuje rozwój scen i sytuacji

Akceptowanie - przyjmowanie oferty

Anulowanie - to odrzucenie i zniszczenie platformy, która była wcześniej ustalona przez innych graczy lub hosta.

Ignorowanie - to jedna z form blokowania. Polega na tym, że gracz pomija oferty wysuwane przez innych.