konto usunięte
Temat: 06 - 07.04.2011 Badania marketingowe
Serdecznie zapraszam na warsztaty komputerowe w bardzo konkurencyjnej cenie pt.:Ilościowe i jakościowe badania zachowań nabywców – od projektu do raportu z badań marketingowych (z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel)
Termin: 6 – 7. 04.2011r.
Miejsce: Poznań
Cena szkolenia: 780 zł/os + 23% VAT
Czas trwania szkolenia: 2 dni - 16 godzin szkoleniowych
Zakres tematyczny:
CZĘŚĆ 1 - ILOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW
1. Proces badania marketingowego w obszarze zachowań nabywców - wprowadzenie. Projektowanie badania marketingowego.
Przygotowanie projektu badania.
2. Czynniki determinujące zachowania nabywców na rynku - pomiar cech i zachowań nabywców. Typy skal pomiarowych i ich cechy. Kwestionariusz jako narzędzie pomiaru cech i zachowań nabywców.
Przygotowanie projektu kwestionariusza w badaniu zachowań nabywców.
3. Określanie liczebności próby i wybór metody doboru próby w badaniach ilościowych (ankietowych).
Wyznaczanie próby badawczej z zastosowaniem metody doboru kwotowego.
4. Tworzenie bazy danych i przetwarzanie danych z badań ilościowych. Zasady redukcji i kodowania danych. Tworzenie w programie Excel tabel wynikowych (tabel kontyngencji) na podstawie danych z badań ankietowych.
Przygotowanie bazy danych i tabel kontyngencji.
5. Przygotowanie raportu z badań ankietowych. Analiza i interpretacja zależności pomiędzy cechami i zachowaniami nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.
Przeprowadzenie segmentacji nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.
CZĘŚĆ 2 – JAKOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW
1. Proces badawczy w badaniach jakościowych.
2. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rodzaje pytań, kolejność,
zasady budowy i funkcje pytań.
3. Wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających w badaniach fokusowych.
Przygotowanie scenariusza badania fokusowego.
4. Organizacja zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rekrutacja uczestników, warunki techniczne (sprzętowe) i lokalowe
5. Moderowanie dyskusji grupowej – cechy i kryteria doboru moderatora. Trudne sytuacje i błędy w zakresie moderacji badania fokusowego.
Analiza pracy moderatora na przykładzie wyświetlonego fragmentu badania fokusowego.
6. Analiza wyników i przygotowane raportu z badania fokusowego.
7. Przykłady zastosowań badań fokusowych i technik projekcyjnych w badaniach produktu i reklamy.
Osoba prowadząca:
Dr Mirosława Kaczmarek - Adiunkt w Katedrze Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doświadczony trener oraz autor wielu publikacji z zakresu badań marketingowych, segmentacji rynku, ilościowych i jakościowych metod badań rynku i pomiaru jego skuteczności. Współpracownik m.in. Instytutu Technik Telekomunikacyjnych i Informatycznych, Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte sp. z o.o. , Centrum Ekspertyz Gospodarczych UE Poznań oraz członek zespołu ekspertów Agencji PR Prelite w Poznaniu.
Szczegółowe informacje i zgłoszenia: http://caditi.pl
e-mail: biuro@caditi.pl
tel. +48 781 020 781
GRUPA WARSZTATOWA LICZYĆ BĘDZIE DO 15 OSÓB. Z UWAGI NA OGRANICZONĄ LICZBĘ MIEJSC DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ.