Temat: Funkcjonowanie HACCP w Restauracji
Zrób test, ankietę itp. pracownikom niskiego szczebla o znajomości zasad HACCP, GMP/GHP, czy w ogóle mają świadomość słuszności systemu, czy wiedzą coś więcej na ten temat, czy tylko wykonują czynności w taki sposób jaki im kazano.
Również podobnie postąpiłabym z kierownictwem, sprawdziłabym czy potrafią przekazać swoim podopiecznym idea systemu i czy tylko to, że trzeba się podpisywać na kartach kontrolnych, nie rozumiejąc po co i dlaczego?!
Możesz przeprowadzić szkolenie pracownikom i po szkoleniu zweryfikować jego skuteczność.
Możesz spróbować samodzielnie udoskonalić jakiś proces w swojej restauracji i później to opisać.
Albo po prostu poobserwować pracowników pod kątem czy stosują ogólnie przyjęte zasady ( np. instrukcje mycia rąk, stosowania zasad FIFO/FEFO itp.) , nie mówić im o tym, wypunktować to sobie i później z nimi to omówić i sprawdzić czy coś to zmieni.
Jeśli masz taka możliwość i odwagę to ja bym spróbowała podpuszczać pracowników, np. pozamieniać kolory desek, pozamieniać środki czystości itp. i później posprawdzać czy zauważyli i czy zmienili na poprawne rzeczy czy automatycznie, bezmyślnie pracowali na złych deskach itp.
Jeśli Twoja restauracja istnieje długo to możesz zliczyć ilość reklamacji przed wdrążeniem systemu HACCP i ilość od momentu wprowadzenia HACCP.
Nie wiem czy pomogłam, ale mam nadzieję, że choć trochę Cię zainspirowałam :)