Leszek Dariusz
S.
dojrzałem do zmiany
pracy
Temat: Polskie fonty
[author]Krzysztof B.:
Czytelnik zwróci uwagę na praktyczne aspekty czyli łatwość czytania i przejrzystość bloku tekstowego.
Weź zatem książkę (dowolną) i zapytaj pierwszą przechodzącą ulicą osobę jakim krojem jest ta książka złożona... Albo zapytaj przechodnia jakim krojem składana jest Polityka, Rzepa czy Wprost.
Krzysztof - zdajesz się nie rozumieć - kto i kiedy powiedział że czytelnik ma ROZPOZNAWAĆ krój pisma? Napisałem przecież wyraźnie że użyty krój to również środek wyrazu artystycznego i może podeprę to cytując Tibora Szanto: "Współczesna sztuka liternicza może być wyrazem subiektywnych treści, pismo zaś wykładnikiem uczuć i różnych stanów emocjonalnych. Oparte na tradycyjnych formach litery, wzbogacone indywidualną inwencją twórców, wywoływać mogą różnorodne skojarzenia, wprowadzać w świat minionych stuleci, odzwierciedlić nastrój literatury, muzyki itd."
Na takie oddziałowywanie narażony jest każdy czy tego chce czy nie.
W kwesti drugiej: doszedłeś do mylnego wniosku - skoro język reklamy nie jest "rzetelną informacją" to jest kłamstwem. Nic podobnego - na tej samej zasadzie mógłbyś doszukiwać się rzetelnej informacji w języku poezji....