konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

-Mаrсіn F. edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 14:40
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Ciekaw jestem Marcinie jak to wyglądałoby przy np Caslonie - bo tu wydaje mi się, że się sprawdza... Choć w wypadku m>b i b>u nie bardzo...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 03.11.08 o godzinie 11:25

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Ciekawe, kiedys tez tego probowalem w PS (tzn nie mialem zadnych zrodel, to bylo wlasne labolatorium) ale uzylem 'Lens Blur' zamiast Gaussa. Nie wiem czy to jest blizsze optyce czy nie ale ciekaw jestem czy daloby inny rezultat.Aleksander Lenart edytował(a) ten post dnia 03.11.08 o godzinie 13:26

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

-Mаrсіn F. edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 14:39

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Pozwoliłem sobie spróbować. Rozmycie filterm Lens Blur - tu nie wiedziałem jak PSowe wartości mają się do optyki, więc dobrałem na oko (radius 25%) i Treshold (50%).

Frutiger 55 Roman 60pt. Na czerwono oryginał wygenerowany na stronie FS.


Obrazek


Światło r-g ciut za małe ale ciekawostka - pozostałe światła identyczne jak w oryginale.

Można by jeszcze poeksperymentować z różnymi kombinacjami wartości rozmycia i przycięcia.

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Tak sobie myślę, że możliwe, że ta metoda mogłaby się sprawdzić pod warunkiem wykonania wiernego rozmycia optycznego. Ten Lens Blur z PS mnie nie do końca przekonuje. Dalej, stopniem rozmycia można by kontrolować wielkość rozświetlenia liter w zależności od np. wad wzroku lub odległości... Dobrze myślę? ;)

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

http://www.typophile.com/node/50338

a w szczególności http://ikern.com z tego wątku

pzdr

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

-Mаrсіn F. edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 14:43

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Marcin, czy w przypadku pary f-o przefiltrowane rozmycia stykały się ze sobą?
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Może należałoby to bardziej skomplikować - zestaw filtrów dających w efekcie obrys pola - ok, ale do ustalenia odległości pomiędzy tak wykreślonymi obszarami trzeba by chyba wprowadzić więcej warunków niż tylko: styka - nie styka się...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 03.11.08 o godzinie 19:27

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

czy w przypadku pary f-o przefiltrowane rozmycia stykały się ze
sobą?
Tak. To generuje błąd; litery trzeba odseparowywać od siebie.

To, do czego dążymy, to znalezienie najlepszej symulacji zjawiska optycznego/fizjologicznego, które decyduje o minimalnej rozsądnej szerokości odsadek.
W obydwu naszych doświadczeniach z groteskami uzyskaliśmy "negatywną odsadkę" w "r" co świadczy o tym, że mimo dość poprawnych wyników metoda działa na błędnym algorytmie. Można ją podpierać warunkiem "jeśli otrzymane odsadki są ujemne, określa je krawędź litery". Ale nie tędy droga.

Myślę że najlepsze co uzyskamy, to w miarę udany efekt. To co już w tej chwili mnie cieszy, to powtarzalność wyników, nieosiągalna w metodach "na oko".
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Jest na odwrót Marcinie - na razie oko jest poza konkurencją...

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Oczywiście. I długo będzie.
Chodziło mi o to, że w doświadczeniu de Mello z pismami Minion i Myriad, metody Tracy'ego i Sousy dawały odmienne odsadki niż oryginalne Slimbacha.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Jest wiele tego typu eksperymentów np praca Lucasa deGrot. Niestety stworzenie takich algorytmów nigdzie nie dało zadowalających efektów. Jeśli już coś działa w miarę dobrze w określonym kroju to już niekoniecznie w odmianie pochyłej do tego dochodzą różnice w wadze samych krojów (częściowo zamknięte przestrzenie w niektórych krojach zdają się mieć również wpływ na odstępy). Warto też pamiętać o typograficznej rewolucji w 19 wieku która w części była skierowana na znalezienie prostych geometrycznych reguł opisujących znaki. Owszem mamy sporo dorobku tej rewolucji ale podstawy (antykwy szeryfowe) obroniły się i pozostały niemal niezmienne...
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Oczywiście z faktu nie istnienia doskonałego wzoru matematycznego określającego odstępy nie wynika, że taki powstać nie może. Może należałoby jeszcze poszukać innych metod określania realnego obszaru znaku. Może właśnie trzeba wprowadzić szereg warunków które określiłeś wstępnie "nie tędy droga"... :)

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Całkowicie się zgadzam. (Jestem pewien że geometryczne reguły to była błędna droga. Te reguły są rozmyte, nie dające się wyprowadzić z linijki).
Myślę że ilość zmiennych do uwzględnienia jest tak ogromna, że nakład pracy przerasta potencjalne zyski ze stworzenia programu.

Ja, osobiście, jak dotąd świetnie się bawiłem. Dobrze jest sobie obejrzeć na "kleksach", gdzie i dlaczego "wykładają" się próby ustawiania odsadek np. w "e" jak w "o".

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Leszek Dariusz Salomon:
Może właśnie trzeba wprowadzić szereg warunków które określiłeś wstępnie "nie tędy droga"... :)

Według mnie winne są algorytmy PS. Kształty liter powinny erodować nierównomiernie, zależnie od ilości światła w i poza oczkiem. To powinno ustawiać odsadki w optimum, niezależnie od charakteru znaku. Tymczasem mi w PS żadna kombinacja filtrów jak dotąd nie daje pełnej kontroli nad wszystkimi zmiennymi.
Michał Marek Jankowski

Michał Marek Jankowski UX Designer | Visual
Designer

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Marcin F.:
Leszek Dariusz Salomon:
Może właśnie trzeba wprowadzić szereg warunków które określiłeś wstępnie "nie tędy droga"... :)

Według mnie winne są algorytmy PS. Kształty liter powinny erodować nierównomiernie, zależnie od ilości światła w i poza oczkiem.

Pewnie wiesz, jak bardzo komplikowałoby to żądany algorytm.

Tu dygresja: Ostatnio byłem na ciekawym panelu dotyczącym m.in. metod rozpoznawania obrazów - w jakiś sposób związaną z 'zagadnieniem brzegowym", chyba "metodą brzegową" (przepraszam, nie jestem matematykiem). Tam prelegent ciekawie opowiadał, jak tworzone jest środowisko programistyczne open source, które stosowałoby metodę do rozwiązywania problemu rozpoznawania obrazu z pakietu otrzymanych danych (np z sonografu lub termometru cyfrowego).

Wydaje mi się, że gdybyś zainteresował problemem jakiegoś ciekawego świata programistę mógłbyś mieć świetne rezultaty.

PS fantastyczna dyskusja - ja byłem ciekaw problemu po obejrzeniu prac Ededa Ozera - http://www.odedezer.com/ w szczególności jego działań z woskiem. Zastanawiało mnie jakby wyglądała erozja glifu przeprowadzona metodą "analogową". Każdy z nas pewnie widział spracowane czcionki, ale mnie ciekawiło co zdarzyłoby się z czytelnością glifu gdyby użyć do jego wykonania materiału nieodpornego na zniszczenie np. model litery wykonany z mydła i wystawiony na działanie wody ciepłej/ dla porównania zimnej itd.

Temat Marcina pokazał mi, że nie jestem sam - choć mnie bardziej interesowało samo działanie formą a nie funkcjonalność :)

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Ezer jest u mnie w Top 10.

Rozpoznawanie obrazu jest teraz na wysokim poziomie. Jest tak popularne, że nawet ja - amator - napisałem sobie kiedyś program OCR rozpoznający cyfry.

Trochę lepsze odsadki uzyskałem erodując na wejściu kształty liter Inner Glow do 1px w przewężeniach,żeby przyrosty plam nie były wszędzie tak bardzo zbieżne. Kierunek na pewno jest dobry, ale robienie tego w PS to trochę jak wbijanie gwoździa termoforem ;)

konto usunięte

Temat: Odsadki w Photoshopie ;)

Próby takie podejmowało już dość dużo programistów (łącznie z moimi współpracownikami), wyniki są jak na razie średnie.

A.

Następna dyskusja:

automatyczne otwieranie i e...




Wyślij zaproszenie do