Helena Ebert brand design
Temat: Google i information density
Ostatnio wydarzeniem dnia w internecie stalo sie odejscie Douglasa Bowmana (Visual Design Lead) z Googla. Jego wyjasnienia mozna przeczytac tutaj: http://stopdesign.com/archive/2009/03/20/goodbye-googl... , a w jednym z artykulow, ktore ukazaly sie niejako przy okazji Irene Au (User Experience Director) mowi:A lot of designers want to increase the line height or padding in order to make the interface "breathe." We deliberately don't do that. We want to squeeze in as much information as possible above the fold. We recognize that information density is part of what makes the experience great and efficient. Our goal is to get users in and out really quickly. All our design decisions are based on that strategy.
Caly wywiad tutaj: http://www.businessweek.com/innovate/content/mar2009/i...
Przyznam, ze w pierwszym odruchu mna wstrzasnelo, w drugim jestem w stanie zrozumiec taka strategie ze strony Googla, z trzecim -- wychowana na typografii papierowej nadal mam watpliwosci.
Co sadzicie?Helena Pryłowska edytował(a) ten post dnia 23.03.09 o godzinie 11:53