J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

Jerzy Józef C.:

Proszę bardzo świetny temat badawczy dla "NOWEJ NAUKI "na przykładzie porad udzielanych na odległość nie znanym i anonimowym osobom tylko za pomocą za pomocą numerologicznej analizy imienia i daty urodzenia, oraz "sztuki wróżenia lub jasnowidzenia"

Jeżeli wiec rzekomo "Numerologia uważana jest przez naukowców za pseudonaukę, nie mającą żadnych racjonalnych ani eksperymentalnych podstaw" to dlaczego porady udzielane na http://abrahadabra.pl są tak trafne i powtarzalne metoda podwójnej ślepej próby?

Krzykacze na szczęście opuścili grupę lub GL usunięto im konta.
To zapraszam dziś o godzinie 20.00 do przysłuchania się "podwójnej ślepej próbie" porad dwu jasnowidzów z radia Abrakadabra :

http://abrahadabra.pl
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

1. Badania naukowe jako podstawa tworzenia podstawa "Nowej Nauki "
Podstawą nauki są metodycznie prowadzone badania .
Podobnie powinno być z "NOWA NAUKĄ ". Jedyna różnica między "starą nauka " a "nową nauką" powinna polegać na rozszerzonym nowym jej paradygmacie.

2. Co to jest paradygmat nauki? http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradygmat

Paradygmat – w rozumieniu wprowadzonym przez filozofa Thomasa Kuhna w książce Struktura rewolucji naukowych (The Structure of Scientific Revolutions) opublikowanej w 1962 roku – to zbiór pojęć i teorii tworzących podstawy danej nauki. Teorii i pojęć tworzących paradygmat raczej się nie kwestionuje, przynajmniej do czasu kiedy paradygmat jest twórczy poznawczo – tzn. za jego pomocą można tworzyć teorie szczegółowe zgodne z danymi doświadczalnymi (historycznymi), którymi zajmuje się dana nauka.

Najogólniejszym paradygmatem jest paradygmat metody naukowej, jest to kryterium uznania jakiejś działalności za naukową.

Paradygmat od tzw. dogmatu odróżnia kilka zasadniczych cech:

nie jest on dany raz na zawsze – lecz jest przyjęty na zasadzie konsensusu większości badaczy,
co nie oznacza, że naukowcy głosują nad przyjęciem lub odrzuceniem paradygmatu, liczy się zgodność paradygmatu z dotychczasową wiedzą i spełnienie wielu warunków (w zakresie np. istniejących dowodów)
może okresowo ulec zasadniczym przemianom prowadzącym do głębokich zmian w nauce zwanych rewolucją naukową (zobacz: experimentum crucis),
podważa sens absolutnej słuszności.
samo pojęcie „absolutnej słuszności” nie ma charakteru naukowego.
Dobry paradygmat posiada kilka cech i m.in. musi:

być spójny logicznie i pojęciowo,
być jak najprostszy i zawierać tylko te pojęcia i teorie, które są dla danej nauki rzeczywiście niezbędne,
dawać możliwość tworzenia teorii szczegółowych zgodnych ze znanymi faktami

Paradygmat w nauce
W 13 rozdziałach, Kuhn dowodzi, że nauka nie jest jednostajnym, kumulatywnym pozyskiwaniem wiedzy. Zamiast tego nauka jest serią spokojnych okresów przerywanych przez gwałtowne intelektualne rewolucje, po których jeden koncepcyjny światopogląd jest zamieniany przez inny. Kuhn spopularyzował w tym kontekście termin paradygmat, opisywany przez niego jako w istocie zbiór poglądów podzielanych przez naukowców, zestaw porozumień o pojmowaniu zagadnień. Pomimo tego krytycy zarzucali mu brak precyzji w stosowaniu tego terminu.

Zgodnie z poglądami Kuhna paradygmat jest istotny dla badań naukowych, gdyż „żadna nauka przyrodnicza nie może być wyjaśniana bez zastosowania splecionych teoretycznych i metodologicznych poglądów pozwalających na wybór, ocenę i krytykę”. Paradygmat kieruje wysiłkiem badawczym społeczności naukowych i jest tym kryterium, które najbardziej ściśle identyfikuje obszary nauk. Fundamentalnym argumentem Kuhna jest to, że dla dojrzałej nauki typową drogą rozwojową jest kolejne przechodzenie w procesie rewolucji od jednego do innego paradygmatu. Gdy ma miejsce zmiana paradygmatu, „świat naukowy zmienia się jakościowo i jest jakościowo wzbogacany przez fundamentalnie nowe zarówno fakty, jak i teorie”.

Kuhn utrzymywał także, że – wbrew obiegowym opiniom – typowi naukowcy nie są obiektywnymi i niezależnymi myślicielami, a są konserwatystami, którzy godzą się z tym, czego ich nauczono i stosują tę naukę (wiedzę) do rozwiązywania problemów zgodnie z dyktatem wyuczonej przez nich teorii. Większość z nich w istocie jedynie składa układanki, celując w odkrywaniu tego, co i tak już jest im znane – „Człowiek, który usiłuje rozwiązać problem zdefiniowany przez istniejącą wiedzę i technikę nie ma szerszych horyzontów. Wie on co chce osiągnąć, i w zgodzie z tym projektuje swoje narzędzia i kieruje swoimi myślami”.

W naukach społecznych, gdzie mogą jednocześnie występować różne paradygmaty, dochodzi do wojen paradygmatycznych, czyli zwalczania się nawzajem uczonych z różnych obozów i odmawiania innym charakteru naukowości. Paradygmaty w socjologii i antropologii są bardzo podzielone i na całym świecie zaobserwować można spory pomiędzy ich przedstawicielami.

Paradygmat a rewolucja naukowa
W czasach nauki instytucjonalnej (określenie również wprowadzone przez Kuhna) podstawowym zadaniem naukowców jest doprowadzenie uznanej teorii i faktów do najściślejszej zgodności. W konsekwencji naukowcy mają tendencję do ignorowania odkryć badawczych, które mogą zagrażać istniejącemu paradygmatowi i spowodować rozwój nowego, konkurencyjnego paradygmatu.

Na przykład Ptolemeusz spopularyzował pogląd, że Słońce obiega Ziemię, i to przekonanie było bronione przez stulecia nawet w obliczu obalających go dowodów. Jak zaobserwował Kuhn, w trakcie rozwoju nauki „nowości wprowadzane są z trudem i z towarzyszącym mu, zgodnym z oczekiwaniami, jawnym oporem”. I tylko młodzi uczeni, nie tak głęboko indoktrynowani przez uznane teorie – jak Newton, Lavoisier lub Einstein – mogą dokonać odrzucenia starego paradygmatu.

Takie rewolucje naukowe następują tylko po długich okresach nauki instytucjonalnej, tradycyjnie ograniczonej ramami, w których musiała się ona (nauka) znajdować i zajmować się badaniami, zanim mogła te ramy zniszczyć”. Zresztą kryzys zawsze niejawnie tai się w badaniach, ponieważ każdy problem, który nauka instytucjonalna postrzega jako łamigłówkę, może być ujrzany z innej perspektywy, jako sprzeczność (wyłom), a zatem źródło kryzysu – jest to „istotne obciążenie” badań naukowych.

Kryzysy w nauce
Kryzysy są wyzwalane, gdy uczeni uznają odkryte sprzeczności za anomalię w dopasowaniu istniejącej teorii z naturą. Wszystkie kryzysy są rozwiązywane na trzy sposoby:

Nauka instytucjonalna może udowodnić zdolność do objęcia kryzysowego problemu, i w tym przypadku wszystko wraca do „normalności”.
Alternatywnie, problem pozostaje, jest zaetykietowany, natomiast postrzega się go jako wynik niemożności użycia niezbędnych przyrządów do rozwiązania go, więc uczeni pozostawiają go przyszłym pokoleniom z ich bardziej rozwiniętymi (zaawansowanymi) przyborami.
W niewielu przypadkach pojawia się nowy kandydat na paradygmat, i wynika bitwa o jego uznanie będąca w istocie wojną paradygmatów.
Kuhn argumentuje, że rewolucje naukowe są nieskumulowanym epizodem rozwojowym, podczas którego starszy paradygmat jest zamieniany w całości lub po części przez niezgodny z nim paradygmat nowszy. Ale nowy paradygmat nie może być zbudowany na poprzedzającym go, a raczej może go tylko zamienić, gdyż „instytucjonalna tradycja naukowa wyłaniająca się z rewolucji naukowej jest nie tylko niezgodna, ale też nieuzgadnialna z tą, która pojawiła się przed nią”. Rewolucja kończy się całkowitym zwycięstwem jednego z dwóch przeciwnych obozów.

Krytyka falsyfikacji
Kuhn nie podzielał poglądu Karla Poppera o sprawdzaniu teorii poprzez falsyfikowanie. Uważał, że niekompletność i niedoskonałość w dopasowaniu danych i teorii określających układankę charakteryzują naukę instytucjonalną.

Jeśli, jak sugeruje Popper, niepowodzenie dopasowania stanowi podstawę do odrzucenia teorii, to wszystkie teorie będą stale odrzucane. Zatem czy i jak w obliczu takich argumentów nauka może się rozwijać, i co jest istotą jej rozwoju?

Rola paradygmatu
Kuhn udowadnia, że normalna nauka rozwija się, ponieważ dojrzałe społeczności naukowe pracują na gruncie pojedynczego paradygmatu lub zestawu ściśle powiązanych ze sobą paradygmatów, i ponieważ różne społeczności naukowe rzadko kiedy badają te same problemy. Rezultat udanej twórczej pracy rozwiązującej problemy wywołane przez paradygmat stanowi postęp.

W istocie tylko w czasach normalnej nauki postęp wydaje się być zarówno oczywisty, jak i pewny. Co więcej, „człowiek który upiera się, że filozofia nie dokonała żadnego postępu podkreśla tylko to, że ciągle są arystotelicy, a nie to, że rozwój filozofii arystotelejskiej zakończył się niepowodzeniem”.

Ewolucja idei
W myśl koncepcji Kuhna proces rozwoju nauki stanowi ewolucję od prymitywnych początków przez następujące kolejne stadia charakteryzujące się wzrastająca szczegółowością i coraz bardziej wyrafinowanym zrozumieniem przyrody.

W konsekwencji porównywał on własną koncepcję ewolucji idei naukowych do darwinowskiej koncepcji ewolucji organizmów żywych, ale dowodził, że nie jest to proces ewolucji w odniesieniu do czegokolwiek, i pyta, czy rzeczywiście pomaga to wyobrazić sobie, że istnieje jedyny, pełny, obiektywny, prawdziwy obraz przyrody. I chociaż postęp naukowy prowadzi do odkryć fundamentalnych prawd, Kuhn zaobserwował, że „jawnie lub skrycie rezygnujemy z poglądu, iż zmiany paradygmatów prowadzą naukowców i ich uczniów bliżej i coraz bliżej do prawdy”.

Definicja dziedziny nauki
Argument Kuhna, że społeczność naukowa określa się przez swoją wierność pojedynczemu paradygmatowi miał szczególny oddźwięk w dziedzinie wieloparadygmatycznych (lub przedparadygmatycznych) nauk społecznych, gdyż członkowie tych społeczności są często oskarżani o zazdrość wobec paradygmatycznej fizyki.

Kuhn sugerował, że na pytanie o to, czy dana dyscyplina jest czy też nie jest nauką, może być dana odpowiedź tylko wtedy, gdy członkowie społeczności naukowej powątpiewający o swoim statusie osiągną konsens co do oceny swoich przeszłych i obecnych osiągnięć.

Macierz dyscyplinarna

Macierz dyscyplinarna (ang. disciplinary matrix), to najbardziej spójna i najgłębiej internalizowana przez grupę uczonych część paradygmatu. Składa się z podzielanych przez tę grupę: (1) generalizacji symbolicznych, (2) metafizycznej składowej paradygmatu, (3) wartości, (4) wzorców rozwiązywania problemów naukowych.Ten post został edytowany przez Autora dnia 31.05.14 o godzinie 09:28
Brygida B.

Brygida B. Nigdy nie trać
cierpliwości - to
jest ostatni klucz,
któr...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

o tu też to pasuje :)))


Obrazek
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

A co konkretnie miał Pani na myśli pisząc pod moim wpisem o metodyce badań naukowych i o paradygmacie naukowym "o to tu też pasuje "?
Czy mam przez to rozumieć że zaliczyła mnie Pani ( jak się domyślam) tylko na podstawie powyższego wpisu za człowieka "inteligentnego bez wiary" czy raczej " wierzącego bez inteligencji" .
Rozumiem oczywiście że Pani sama siebie lokuje w grupie o IQ powyżej 12O , czyli Pani zdaniem w grupie ludzi "inteligentnych bez wiary".

A skoro tak to bez trudu w sposób inteligentny będzie Pani w stanie naukowo udowodnić prawdziwość logiczna cytowanego wpisu tzn a contrario że w żadnym wypadku nie wchodzą w grę przypadki istnienia w świecie ani takiego rodzaju ludzi którzy byliby jednocześnie ludźmi wierzącymi i bardzo inteligentnymi, ani przypadków istnienia takiego rodzaju ludzi którzy byliby pozbawieni zarówno wiary jak i inteligencji?!

A contrario bowiem ( na zasadzie zaprzeczenie logicznego) jeżeli po swojej wypowiedzi nie jest w stanie Pani takiego dowodu przedstawić , to zgodnie z zasadami popranego logicznego rozumowania będzie to oznaczało to że cytowane przez Panią twierdzenia są zdaniami całkowicie fałszywymi .

C.N.D.
(Co należało dowieść ).
Brygida B.

Brygida B. Nigdy nie trać
cierpliwości - to
jest ostatni klucz,
któr...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

Jerzy Józef C.:
Rozumiem oczywiście że Pani sama siebie lokuje w grupie o IQ powyżej 12O ,
nie sama i tylko 164 IQ :D
Nie jestem naukowcem
a i sama inteligencja mnie niestety nim nie zrobiła :)))
więc nie posiadam umiejętności rozmowy pseudo naukowym bełkotem

i tu wracamy do mądrości ludu (czyt. mojej mamy) umieszczono tę mądrość w innym temacie.

A tak przy okazji skoro uważa się Pan za katolika to jak mają się do tego co Pan robi
słowa znanej nam wspólnie książki

"...to Ja sam zwrócę oblicze moje przeciwko takiemu człowiekowi i przeciwko jego rodzinie i wyłączę go spośród jego ludu, jak również i tych wszystkich, którzy go naśladują, którzy uprawiają nierząd z Molochem.
Także przeciwko każdemu, kto się zwróci do wywołujących duchy albo do wróżbitów, aby uprawiać z nimi nierząd, zwrócę oblicze i wyłączę go spośród jego ludu.
Uświęćcie się więc i bądźcie świętymi, bo Ja jestem święty. Ja, Pan, Bóg wasz!
Będziecie strzec ustaw moich i wykonywać je. Ja jestem Pan, który was uświęca! " (Ks. Kapłańska 20:3-8), Biblia Tysiąclecia

"uprawiać z nimi nierząd" - to dokładniej iśc z nimi na układy nieczyste, radzić się ich, rozmawiać z nimi, przebywać, zwracać się do nich.

"...Bo to mówi Pan Zastępów, Bóg Izraela: Nie dajcie się wprowadzić w błąd przez waszych proroków, którzy są wśród was, i przez waszych wróżbitów; nie zwracajcie uwagi na wasze sny, jakie śnicie. (9) Oni bowiem prorokują wam kłamstwo w moje imię. Nie posłałem ich - wyrocznia Pana. " (Ks. Jeremiasza 29:8-9, Biblia Tysiąclecia)

Tak więc drogi Panie Jerzy jak to jest z Pana wiarą???

a może czas zamiast słuchać nieczystych i zwodniczych wypowiedzi spojrzeć w jedyne miejsce gdzie jest prawda
czyli w siebie samego.
Czego życzę
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

Wczoraj po kolejnym "nocnym poście" trolla "Robert Łomża" bezprawnie przywłaszczonym zdjęciem dr Roberta Lanzy wobec znamion tego czynu mających znamiona przestępstwa komputerowego uznałem ze dalsza jakakolwiek dyskusji z obrońcami tego co się przez ostatnie 3 miesiące działo na tej grupie jest całkowicie bezprzedmiotowa i wykreśliłem członków grupy zarówno Zbyszka Modrzejewskiego jak i Brygidę Błażewicz , oraz nie zamierzam wdawać się w dyskusję ze Sławkiem Drejem który był łaskaw od razu napisać do mnie list ze swoimi licznymi uwagami.

Szanowny Panie Sławku
Pan nie jest już z własnego wyboru członkiem tej grupy, nie jest Pan wiec uprawniony by komukolwiek na jakimkolwiek temat na tej grupie zwracać jakiekolwiek uwagi - jest to w tym momencie już tylko i wyłącznie wewnętrzna sprawa Grupy - tak jak jej demokratycznie przeprowadzony wybór nowego właściciela .
Proszę wiec sobie darować więcej jakiekolwiek dalsze uwagi na temat grupy ŚNN, które byłbym zmuszony uznawać za spam.
Myślę że dość wyraźnie to wyraziłem .

Z poważaniem
J.Cz.

§ 36. REGULAMINU GL
Założyciel grupy tematycznej:
1) jest zobowiązany do dbania o jej rozwój, na przykład poprzez inicjowanie dyskusji, wysyłanie biuletynów oraz zapraszanie swoich znajomych,
2) jest zobowiązany do kontrolowania przestrzegania Regulaminu przez członków grupy,
3) ma prawo usuwać dowolnie wybrane treści zamieszczane przez członków grupy bez podania przyczyny,
4) ma prawo usuwać z grupy dowolnie wybranych członków bez podania przyczyny,
5) ma prawo zablokować dowolnie wybranemu Użytkownikowi dostęp do grupy,
6) może mianować i odwoływać moderatorów grupy,

Na tym chciałbym zakończyć rozliczanie niechlubnej przeszłości tej grupy.
HOUK!Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.06.14 o godzinie 06:15
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

A co myślicie Państwo o tej wypowiedzi "Jasnowidza z Człuchowa"

http://www.fakt.pl/krzysztof-jackowski-o-papiezu-jasno...

http://www.youtube.com/watch?v=xxhf7MZvPPg
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

No to zapraszam Państwa dziś o 20.00 do słuchania dzisiejszej audycji w radiu http://abrahadabra.pl a o 22.00 do dyskusji na jej temat na forum "Świat Nowej Nauki "!Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.06.14 o godzinie 20:53
J C.

J C. Niedawna katastrofa
budowlana mostu
autostradowego w
Genu...

Temat: Radio ABRAHADABRA.PL co o tym myślicie?

Więcej:

http://www.goldenline.pl/grupy/Uczelnie_studia_studenc...

Obrazek



Wyślij zaproszenie do