Temat: Rewelacja, czy spóźniony Prima Aprilis?
Cytat z artykulu
"Sposobem na skuteczne odcięcie się od kapryśnych notowań ropy na światowych giełdach mogłaby być produkcja syntetycznej benzyny i oleju napędowego. Odpowiednią technologię wykorzystującą dwutlenek węgla, wodę i sztuczną fotosyntezę opracowuje prof. dr hab. Dobiesław Nazimek z Uniwersytetu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie."
Na dzien dzisiejszy produkowane sa:
paliwo syntetyczne CCS czyli Carbon Capture and Storage na bazie ropy.
biopaliwo BTL czyli Biomass-To-Liquids
polaczenie dwoch pierwszych CBTL czyli Coal-To-Liquids oraz BTL
paliwo GTL Gas to liquids
To ostatnie produkowane przez Shell oraz przez PetroSA na szeroka skale w wielu fabrykach. W 2011 produkcja paliwa syntetycznego szacowana jest na 250 000 barylek/dzien.
Miedzynarodowa Agencja Energetyczna szacuje, ze produkowanych bedzie ok 2,4 miliony barylek/dzien w roku 2030 przy zapotrzebowaniu na paliwo 120 milionow barylek/dzien.
W 2006 roku trzech konstruktorow samochodowych (DaimlerChrysler, Renault, VW) powolalo do zycia AFSE - Alliance for synthetic fuels in Europe, celem organizacji jest propagowanie paliwa syntetycznego w Europie.
Artykul onetu nastawiony jest na sensacyjna mozliwosc istnienia paliwa tanszego, nie zaglebia sie w problemtyke ani produkcji -budowa fabryki, ani dystrybucji - budowa nowych punktow dystrybucji, ktore to elementy sa decydujace. Czytajac artykul mam wrazenie, ze w ogole paliwo syntetyczne nie istnieje i wlasnie Polacy go odkryli.
Jak sie ma odkrycie Polakow do istniejacych rozwiazan i czy rzeczywiscie jest tansze w produkcji - oto najwazniejsze informacje, ktore powinne sie tam znalezc.
Jezeli nie czytam artykulow w onecie, to wlasnie za wzgledu na bardzo slaba ich jakosc.
Malgorzata K. edytował(a) ten post dnia 30.04.12 o godzinie 18:39