konto usunięte

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Witam

Od pewnego czasu zbieram na forach różnych grup na GL informacje o doświadczeniach ze stosowania symulacji komputerowych i gier symulacyjnych w różnego typu szkoleniach w tym e-learningowych. Jakie są Wasze doświadczenia? Kiedy łączenie symulacji z e-learningiem ma sens, a kiedy nie? Czy zostały już wypracowane jakieś wzorce w tej dziedzinie? Jakie są bariery ograniczające stosowanie symulacji komputerowych w szkoleniach? Czy chodzi tylko o przekonanie, że symulacje są drogie? Czy też brakuje pomysłu na ich skuteczne wykorzystanie?

Czekam na Wasze opinie i z góry przepraszam osoby, które na innych grupach co chwile wpadają na moje liczne pytania o to samo.
Agnieszka Sitarska-Piwko

Agnieszka Sitarska-Piwko certyfikowany trener
biznesu, metodyk
zdalnego
nauczania,...

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Gry symulacyjne - napewno mogą się spradzać w przypadku młodszego pokolenia, chyba bardziej jako zachęta niż rzeczywiste źródlo wiedzy.
Głęboko wierze że młode pokolenie musi być także uczone czytania ze zrozumieniem - i pewnie te dwie rzeczy można ze sobą połączyć.

Co do symulacji - rozumianych jako symulowanie pewnych czynności na ekranie komputera - uważam że swietnie się spradzają w szkoleniach informatycznych lub podczas tłumaczenia skomplikowanych wzorów, modeli itp.

Wykorzystywanie gier i symulacji z klucza żeby tylko uatrakcyjnić szkolenie w domyśle sprzedać drożej odpada.

Czasem proste rozwiązanie jest kluczem do sukcesu.

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Właśnie przeczytałam artykuł Jonassena (strona domowa autora tu: http://web.missouri.edu/jonassend/index.html) o wykorzystaniu narzędzi informatycznych w nauczaniu konstruktywistycznym i problemowym, wspomina o różnych programach do symulacji, ale niestety artykuł jest z 2003 roku więc dość nieaktualny (w części technicznej, część teoretyczna bardzo ciekawa). Mogę podrzucić bibliografię.Agnieszka Świątecka edytował(a) ten post dnia 14.05.09 o godzinie 15:09

konto usunięte

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Agnieszka Świątecka:
(...) Mogę podrzucić bibliografię.

Byłbym wdzięczny :-)

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

właśnie znalazłam, może się przyda: http://www.tonybates.ca/resources/e-learning-resources...

konto usunięte

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Super! Dzięki :-)

konto usunięte

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Agnieszka Sitarska-Piwko:
Gry symulacyjne - napewno mogą się spradzać w przypadku młodszego pokolenia, chyba bardziej jako zachęta niż rzeczywiste źródlo wiedzy.
Głęboko wierze że młode pokolenie musi być także uczone czytania ze zrozumieniem - i pewnie te dwie rzeczy można ze sobą połączyć.

Nie do końca jest to zgodne ze współczesna dydaktyką. Oczywiście, czytanie ze zrozumieniem musi być traktowane jako kompetencja kluczowa. Natomiast gra symulacyjna nie jest "kwiatkiem do kożucha". Występuje jako cenna metoda - w ramach gier dydaktycznych, zaliczanych do metod aktywizujących i poszukujących. Tak więc stosowanie symulacji w kursie e-learning jest jak najbardziej wskazane, i to w charakterze źródła wiedzy (zamiast czytać opis zjawiska można obejrzeć jego symulację). Symulowanie lepiej, wielostronniej oddziałuje na zmysły niż czytanie tekstu. Oczywiście pod warunkiem, że sama symulacja powiązana jest z wykonywaniem zadania, do którego potrzebna jest wiedza zawarta w symulacji.
Co do symulacji - rozumianych jako symulowanie pewnych czynności na ekranie komputera - uważam że swietnie się spradzają w szkoleniach informatycznych lub podczas tłumaczenia skomplikowanych wzorów, modeli itp.

W kształceniu humanistycznym także.Zbigniew Osiński edytował(a) ten post dnia 12.07.09 o godzinie 19:25
Marcin L.

Marcin L. instructional
designer,
konsultant, trener

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Dzięki za tę wypowiedź!
Zbigniew Osiński:

(...)Symulowanie lepiej, wielostronniej oddziałuje na zmysły niż czytanie tekstu. Oczywiście pod warunkiem, że sama symulacja powiązana jest z wykonywaniem zadania, do którego potrzebna jest wiedza zawarta w symulacji.

W kształceniu humanistycznym także.

Ta dyskusja ciekawie (moim zdaniem) potoczyła się tutaj.Marcin Langer edytował(a) ten post dnia 13.07.09 o godzinie 16:33
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Osoby spoza grupy Trenerów biznesu nie przeczytają tego...

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Janusz K.:
Osoby spoza grupy Trenerów biznesu nie przeczytają tego...

zainspirowalo mnie to, zeby dolaczyc do grupy :) i chyba warto :)
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Ciekaw jestem wrażeń... :-))
Marcin L.

Marcin L. instructional
designer,
konsultant, trener

Temat: Zastosowanie symulacji komputerowych w e-learningu

Janusz K.:
Ciekaw jestem wrażeń... :-))

prowokator ;-D

Następna dyskusja:

przewaga e-learningu




Wyślij zaproszenie do