Robert Kubacki

Robert Kubacki Ph.D., CRM Manager,
Alior Bank Polska
S.A.

Temat: Modele retencji

Witam,

Mam pytanie. Jakich zmiennych można byłoby użyć do zbudowania modelu retencji? Chodzi mi o model przyczynowo-skutkowy. Samo zjawisko ubywania klientów można opisać rozkładem beta z odpowiednimi parametrami, ale jest on jedynie funkcją czasu. Mnie chodzi o zmienne, które mogłyby objaśniać to zjawisko. Macie jakieś propozycje?
Monika Książek (Oleksiak)

Monika Książek
(Oleksiak)
Główny Specjalista
ds. Analiz Data
Mining w T-Mobile

Temat: Modele retencji

Zależy skąd mają odchodzić, z jakiej usługi rezygnować. Zmienne socjo-demo czasem graja, zwłaszcza pokazujące stopień zamożności i generalnego obycia. To sie wprawdzie w czasie nie zmienia, ale możesz wyłapać heterogeniczność populacji. Tam, gdzie można mieć wiele produktów, im więcej ludź ma produktów, tym mniej mu się chce, więc jak sobie coś dobiera to szanse że odejdzie maleje. Można jeszcze próbować z liczbą i wartością transakcji, choć to jest śliskie, ale mierniki aktywności generalnie powinny działać. Musiałbyś lepiej sprecyzować skąd te odejścia. A w ogóle od tego jest też analiza przeżycia.

Pozdrawiam
Też pochodze z Łodzi, może studiujesz z moimi znajomymi z liceum ;)
Robert Kubacki

Robert Kubacki Ph.D., CRM Manager,
Alior Bank Polska
S.A.

Temat: Modele retencji

Dziękuję za podpowiedź w sprawie tych modeli. O tym z czego będą dokładnie odejścia dowiem się jak zacznę pracę. Chciałem rozeznać się w temacie. Faktycznie będę musiał doczytać o tej analizie przeżycia.

A co do korzeni to spojrzałem w profil i wszystko jasne :). Najlepsze liceum. Przyznaje, że było kilka (które znam), a może nawet i więcej osób z Twojego liceum.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Modele demograficzne




Wyślij zaproszenie do