Temat: WIELKA PROŚBA - literatura
Bralczyk J. (1999). O językowych zwyczajach polskiej reklamy. W: W. Pisarek (red.), Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci. Kraków: Ośrodek Badań Prasoznawczych, Uniwersytet Jagielloński.
Bralczyk, J. (2000). Język na sprzedaż, Bydgoszcz: Wydawnictwo Branta. Grybosiowa, A. (2003). Język wtopiony w rzeczywistość, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Jędrzejko, E. (1996). Elementy gry językowej w literackich nazwach własnych. W: M. Majtán, F. Ruščak (red.), 12. Slovenská onomastická konferencia a.6. Seminár „Onomastika a škola”, Prešov.
Jędrzejko, E. (1997). Strategie tekstotwórcze a gry językowe w literackich nazwach własnych. W: E. Jędrzejko, U. Żydek‑Bednarczuk (red.), Gry w języku, literaturze i kulturze. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Kołodziej, J. (1993). Reklama: gra słowami. Zeszyty Prasoznawcze, Kraków, nr 3–4.
Lewandowska‑Tarasiuk, E. (2005). W teatrze prezentacji. O sztuce perswazji. Warszawa: Wiedza Powszechna. 10 Por. Zimny (2008). 94 (A)kulturowe i (a)kulturalne gry komunikacyjnojęzykowe...
Homo Ludens 1/(2) (2010) © 2010 Polskie Towarzystwo Badania Gier
I. Łuc
Lewicki, A.M., (1996). Styl oficjalny i styl potoczny w reklamie. W: J. Miodek (red.), O zagrożeniach i bogactwie współczesnej polszczyzny. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej.
Łuc, I., Bortliczek, M. (2008). Reklama jako nośnik treści (a)kulturowych i (a)kulturalnych. W: K. Olbrycht, J. Skutnik, E. Konieczna (red.), Upowszechnianie kultury – wyzwaniem dla edukacji kulturalnej. Toruń: Wydawnictwo „Adam Marszałek”.
Sapir, E. (1978). Kultura, język, osobowość. Wybrane eseje. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Sawicka, G. (1994). Narodziny nowego stylu. W: S. Gajda, Z. Adamiszyn (red.), Przemiany współczesnej polszczyzny. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Strinati, D. (1998). Wprowadzenie do kultury popularnej. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S‑ka.
Szczęsna, E. (2001). Poetyka reklamy, Warszawa: PWN.
Wojtak, M. (2000). Stylistyka tekstów reklamowych na przykładzie reklamy kreatywnej. Annales Universitatis Mariae Curie‑Skłodowska, Lublin: Sectio FF, Philologiae, vol. XVIII.
Wolańska, E. (Red.). (2007). Polszczyzna publiczna XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Rada Języka Polskiego przy Prezydium PAN.
Zimny R. (1996). Niektóre cechy składni współczesnego sloganu reklamowego. Język Polski, LXXVI, z. 2–3.
Zimny, R. (2008). Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych. Warszawa: Wydawnictwo Trio.