Temat: Specjalizacja z badani rynku i opinii - czy tego jeszcze...
Pytasz o wydziały socjologiczne, ale dam Ci odpowiedź innego rodzaju. ;)
SGH, ścieżka "Narzędzia ilościowe w analizach marketingowych" (w ramach realizacji można wybrać podejście bardziej "ilościowe" i bardziej "marketingowe" - różnice są na poziomie zmatematyzowania obowiązkowych przedmiotów). Są tam zajęcia nie tylko teoretyczne, ale także praktyczne - przygotowanie ofert badawczych, desk research, obróbka danych, metody losowania, metody analityczne stosowane przez agencje badawcze, przygotowanie raportów i prezentacji. Można nauczyć się całkiem dobrze SPSSa. Wszystko to odbywa się w formie wykładów i ćwiczeń na studiach stacjonarnych, nie jestem pewna, czy niestacjonarnie udałoby się uruchomić wszystkie zajęcia.
Jedyna forma "wyjazdowa" jest albo w ramach (nie)odpłatnych konferencji, albo wyjazdów kół naukowych (np. Analiz Marketingowych albo Statystyki i Demografii), nie zależy to jednak od wyboru specjalności na studiach ani nie jest organizowane z żadną konkretną regularnością.