Ela Kot

Ela Kot Student,

Temat: pomoc pomoc pomoc projekt badawczy

mój projekt badawczy jest na temat: Problem mobbingu w szkole w opinii uczniów gimnazjum w Bolęcinie.

Materiały mam , i dochodzę do wniosku , że wszystko o mobbingu w szkole już wiadomo. Więc co tu badać?

Hipoteza: Im bardziej dziecko jest nieśmiałe, słabe psychiczne , tym większe jest prawdopodobieństwo , że doświadczy mobbingu.

To w sumie też jest już wiadome. Chciałabym zapytać , dowiedzieć się co sądzą o mobbingu uczniowie i jaka jest styczność , jego częstotliwość. Czy go doświadczyli. Nie wiem jak to ująć w hipotezę.

konto usunięte

Temat: pomoc pomoc pomoc projekt badawczy

Gdyby bylo na ten temat wszystko wiadomo, to tego problemu nie byloby, gdyz wiadomo byloby jak sobie z tym radzic, a skoro, problem istnieje, to znaczy, ze na ten temat nie wiadomo jeszcze wszytskiego.
Najlepiej, jakbys robila badanie, na temat, ktory Cie interesuje, bo wtedy zrobisz to dobrze. Ale jezeli juz na samym wstepie do swojego badania stwierdzasz, ze na ten temat wiadomo juz wszystko, to moze zmien temat badania, na cos co Cie bardziej zainteresuje?
Hipoteze juz zlozylas, de facto moim zdaniem dobra, a reszte wrzuc w pytania szczegolowe.Tomasz Panek edytował(a) ten post dnia 28.05.11 o godzinie 19:58

konto usunięte

Temat: pomoc pomoc pomoc projekt badawczy

Albo zrob kilka hipotez;)
Marcin Kaźmierczak

Marcin Kaźmierczak Project Management
for making positive
changes :)

Temat: pomoc pomoc pomoc projekt badawczy

O wartości pracy badacza decyduje nie tylko słuszność diagnozy.
Ważny powinien być tu pragmatyczny wymiar projektu badawczego.

Po pierwsze diagnoza - masz już hipotezę. Zoperacjonalizuj pojęcia i wymyśl wskaźniki które pozwolą Ci pogrupowanie jednostki analizy (uczniów) w kategorie (co to znaczy że uczeń jest nieśmiały, jak to zmierzyć, jakie są rodzaje nieśmiałości).

Z badań zapewne wyjdzie nam zależność pozytywna. Postaraj się określić warunek konieczny i warunek wystarczający do zaistnienia mobbingu (w przypadku samego projektu napisz jakie na jakie czynniki i zależności powinno się zwrócić uwagę, aby określić te dwa warunki).

Problemy badawcze:
Jaki to typ mobbingu? Czy mamy do czynienia z klasycznym mobbingiem, czy może to Cyberstalking?
Jak reaguje grupa rówieśnicza będąca nie tyle ofiarą mobbingu, co jej świadkiem?
Jak reaguje kadra dydaktyczna? Czy dostrzega problem i jakie środki podejmuje by zwalczać to negatywne zjawisko?

Jak widać, można tu zrobić co najmniej 2-3 kwestionariusze ankiet.
Można też i focusa.

Po drugie - remedium. Poczytaj trochę Aronsona czy Caldiniego i zastanów się w jaki sposób za pomocą mechanizmów takich jak na przykład Społeczny Dowód Słuszności można osłabić częstotliwość występowania mobbingu. Z całą pewnością wiele mechanizmów znanej i opisanej przez Psychologię Społeczną stwarza warunki do zaistnienia zjawiska mobbingu, ale z drugiej strony nawet średnio-zdolny praktyk wywierania wpływu społecznego może te same mechanizmy "zaprząc" do pracy na rzecz zwalczania mobbingu.

I właśnie ta druga część projektu powinna być opisana jako cel dla którego badanie się przeprowadza.



Wyślij zaproszenie do