konto usunięte

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Witam.

Jeśli pytanie niewłaściwe dla tej grupy, proszę o wskazanie odpowiedniego miejsca i wybaczenie.

Mam niewielki sklep, punkt sprzedaży TV-SAT. Nie prowadzę strony internetowej, posiadam domenę, ale wskazuje ona wyłącznie wizytówkę. Nie mam czasu ani cierpliwości na stworzenie i utrzymywanie własnej strony domowej i zapełnianie jej treścią.

Czy można przekierować domenę na FB? Czy to dobry pomysł, aby traktować stronę na FB jako jedyną stronę firmy?

Obecnie profil wygląda tak: http://www.facebook.com/pages/Millennium/181440348566136
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Maciej Bochnacki:
Witam.

Jeśli pytanie niewłaściwe dla tej grupy, proszę o wskazanie odpowiedniego miejsca i wybaczenie.

To bardzo dobre miejsce.
Mam niewielki sklep, punkt sprzedaży TV-SAT. Nie prowadzę strony internetowej, posiadam domenę, ale wskazuje ona wyłącznie wizytówkę. Nie mam czasu ani cierpliwości na stworzenie i utrzymywanie własnej strony domowej i zapełnianie jej treścią.

Posiadanie strony na Facebooku wiąże się z tworzeniem treści na znacznie większą skalę niż w przypadku własnej strony internetowej.
Czy można przekierować domenę na FB? Czy to dobry pomysł, aby traktować stronę na FB jako jedyną stronę firmy?

Da się to zrobić, pytanie czy to dobry pomysł? Strona Facebookowa nie jest narzędziem, które zostało stworzone, żeby w przejrzysty sposób przedstawić informacje o Twojej firmie i usługach, które świadczy. Musiałbyś zainwestować w porządny avatar (zdjęcie profilowe), zakładkę startową oraz ciekawe treści.
Obecnie profil wygląda tak: http://www.facebook.com/pages/Millennium/181440348566136

Jeżeli do tej pory internet nie stanowił podstawowego źródła klientów to strona na Facebooku tego nie zmieni.

Na Twoim miejscu pozostałbym przy stronie internetowej jako wizytówce. Dokonałbym w niej zmian. Zamiast grafiki, którą w tej chwili masz postawiłbym na prostą stronę z tekstem (po to, aby Google mógł ją zindeksować). Przykład prostej ale estetycznej strony firmowej na WordPressie: http://marekklar.pl/.

W Twoim wypadku lepiej byłoby się zainteresować tym, gdzie potencjalni klienci szukają podobnych usług (Google Maps, Zumi).

W tej chwili, gdy wchodzę na maps.google.com, to po wpisaniu "Polsat, Przemyśl" pojawia się (jak domniemam)inna firma:

http://dwdp.ch/i27bDj

Podsumowując nikogo nie zniechęcam do prowadzenia dialogu z konsumentami w Social Media, uczulam jednak, że to ciężka praca i bez poświęcenia jej czasu nie ma efektów.

konto usunięte

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Dziękuję, odpowiedź wiele mi wyjaśnia.

Przekierowałem jednak domenę infomil.pl na FB i zobaczę jak to wpłynie na odwiedziny.

Wykorzystując aplikacje dodatkowe mogę stworzyć podstrony informacyjne i umieszczać w nich wiadomości na trwałe, a tablica świetnie się sprawdza dla prezentowania nowości - można je brać wprost od partnerów. Więc nawet nie muszę tworzyć treści samodzielnie. Pamiętaj, że to bardzo lokalny biznes. I właśnie na lokalnym rynku chciałbym uzyskać fanów. Adres www dodawany jest do wszystkich umów, faktur, a od teraz także maili i reklam.

Google Maps wyszukuje nas po: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geoco...

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Witam,
Zgadzam się z tym, co napisał Dawid. Obecność na FB to przede wszystkim dialog z potencjalnymi klientami. To nie jest blog. Jeżeli firma nie posiada zasobów by opiekować się stroną domową posiadającą minimum treści - to tym bardziej nie będzie miała zasobów na prowadzenie kampanii w serwisie społecznościowym. Ta wymaga znacznie więcej zaangażowania i planowania.

Rozumiem, że nie chciałbyś rezygnować z obecności na FB. Jeżeli jesteś w stanie wrzucać tam ciekawy kontent i jesteś w stanie przez FB np. odpowiadać na on-line'owe zapytania potencjalnych Klientów - to możesz ją zostawić. W ostateczności zawsze stronę można zamknąć :)

Nie przekierowywałbym jednak adresu na FB. Nawet najprostsza strona, która będzie zawierała podstawowe informacje o firmie, produktach oraz mapę dojazdu będzie lepszym rozwiązaniem (moim zdaniem). Na takiej stronie również w bardzo prosty sposób możesz zamieścić wtyczkę Facebookową, która będzie prezentowała na stronie treści, które publikujesz na FB.

Pamiętaj, że nie wszyscy Klienci korzystają (nie wszyscy chcą) z facebooka i wpisując adres Twojej strony liczą, że wejdą właśnie na stronę domową a nie na FB, co może już być mylące.

Pomyśl o tym, czego oczekują Twoi Klienci po wpisaniu adresu Twojej strony w przeglądarkę - czy informacji, które publikujesz na FB, czy może adresu, numeru telefonu, informacji o dostępności produktów?

Tyle ode mnie, powodzenia! :)
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Bardzo ciekawy głos w dyskusji na temat tego, czy Facebook Page może zastąpić firmową stronę WWW:

http://www.b2cy.com/social-media/who-needs-website-whe...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Moim zdaniem to pomysł dość ryzykowny z dwóch powodów:
1. strony na FB "lubią" znikać czasami
2. nie wszyscy mają konto i nie wszyscy lubią FB
Sugerowałabym bloga, profil firmowy i aplikację Networkedblogs.

konto usunięte

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Zobaczcie proszę jak to wygląda. http://infomil.pl Domena jest moja więc jak FB coś zakombinuje to zmienię przekierowanie i po kłopocie. Wszystko co ważne jest od ręki dostępne, mapka jest także. I jak?
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

I jak? No słabo. Jeśli już zadajesz pytanie, to warto jednak wziąć pod uwagę opinie, które padły wyżej :)

Przede wszystkim popełniasz jeden podstawowy błąd, łamiąc przykazanie i filozofię inbound marketingu: DAJ SIĘ ZNALEŹĆ. Po co strona na FB skoro w ten sposób zamykasz drzwi potencjalnym klientom?

Co więcej, ruch powinien być kierowany z FB na stronę domową/firmową, a nie odwrotnie. Teraz jedziesz pod prąd.

Tracisz też raczej szansę na zbudowanie grupy lojalnych klientów i jakiejś bazy kontaktów. FB to jak pobyt na działce sąsiada - nie wypada zapraszać obcych gości i urządzać imprezy, bo sąsiad może wrócić wcześniej i przerwać imprezę. Co swój ogród, to swój ;)

konto usunięte

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Barbara Stawarz:
I jak? No słabo. Jeśli już zadajesz pytanie, to warto jednak wziąć pod uwagę opinie, które padły wyżej :)

No zobaczymy, jeszcze nie jestem przekonany czy warto.
Przede wszystkim popełniasz jeden podstawowy błąd, łamiąc przykazanie i filozofię inbound marketingu: DAJ SIĘ ZNALEŹĆ. Po co strona na FB skoro w ten sposób zamykasz drzwi potencjalnym klientom?

Nie rozumiem. To, że domena internetowa należąca do niewielkiego punktu sprzedaży ogólnopolskiej sieci (nazwijmy to sklepem przy ulicy) odsyła do profilu na FB zamyka drzwi moim Klientom? Ale jak? Ja nic z nimi przez Internet nie załatwiam, a tym bardziej przez własną czy FB witrynę.
Co więcej, ruch powinien być kierowany z FB na stronę domową/firmową, a nie odwrotnie. Teraz jedziesz pod prąd.

Ruch powinien... dogmat? Będąc właścicielem marki, producentem, dystrybutorem czy prowadząc handel w sieci (jak w mojej drugiej firmie: http://www.facebook.com/pages/Torbybiz/154823327899111) to jest zrozumiałe. Ale sklepik przy ulicy? Jakie to ma znaczenie czy mapka dojazdu znajdzie się na FB czy osobno? Adres telefon, parę fotek, nowości i aktualności.

Naprawdę nie znalazłaś tych informacji na tym profilu?
Tracisz też raczej szansę na zbudowanie grupy lojalnych klientów i jakiejś bazy kontaktów. FB to jak pobyt na działce sąsiada - nie wypada zapraszać obcych gości i urządzać imprezy, bo sąsiad może wrócić wcześniej i przerwać imprezę. Co swój ogród, to swój ;)

Przykład fajny i jak najbardziej go rozumiem. Pewnego pięknego dnia po wpisaniu adresu mogę zobaczyć, że strony nie ma. I co z tego? Przekieruję domenę na NK, bloga, zrzut ekranowy z FB czy cokolwiek innego z mapką i adresem, dorzucę wtyczkę z newsami i będzie.

Odnoszę wrażenie, że nie potraficie dopasować narzędzi do skali i potrzeb. Ale szanuję.

konto usunięte

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Maciej Bochnacki:
Odnoszę wrażenie, że nie potraficie dopasować narzędzi do skali i potrzeb. Ale szanuję.

Odnoszę wrażenie, że odnosisz błędne wrażenie.

Jeśli chodzi o dopasowanie narzędzia do potrzeb to FB z pewnością nie jest przeznaczony do prezentacji wizytówek firm. Od tego jest pf.pl.

Jeśli chodzi o skalę to przy tej jaka jest w tym konkretnym przypadku raczej nie odczujesz jakiejś poważnej różnicy cokolwiek byś zrobił pod tą domeną ("ta skala" została przeze mnie luźno wyestymowana na podstawie 3 "lajkersów" strony na FB :)

Dodatkowo w poście otwierającym ten wątek napisałeś, że nie masz chęci zbierać contentu i aktualizować strony domowej dlatego migrujesz na FB. Jak dla mnie to błąd logiczny, bo migrując na FB zmuszasz się do generowania większej ilości contentu, do tego d uwzględniającego interakcję itd itp. Tak więc chcąc uniknąć problemu stwarzasz sobie większy.

[edit]P.S. A'propos torby.biz - masz może w tym sklepie torby skórzane klasyczne na 15,4 cala jakieś fajne? :> Cofam pytanie - znalazłem :)[/edit]Karol Ciupik edytował(a) ten post dnia 28.03.11 o godzinie 11:31

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Maciej Bochnacki:
Odnoszę wrażenie, że nie potraficie dopasować narzędzi do skali i potrzeb. Ale szanuję.

jezeli wiesz lepiej, to po co pytasz?
Krzysztof Butryn

Krzysztof Butryn E-Commerce Manager,
Gold Brothers

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Prosty test:
Wpisałem w google TV-SAT Przemyśl i Twoja strona jest na 6 miejscu. Niby nieźle, ale problemem jest to, że nie jest to Twoja domena a wyświetla się jako " Millenium|Facebook " . Jakoś nie przekonałoby mnie to do kliknięcia (ale może się mylę, to tylko moje wrażenie). Chodzi o to, że mimo, iż jest nieźle wypozycjonowana, to wypozycjonowana jest strona facebookowa. Jeśliby się coś stało z fb i chciałbyś przekierować domenę gdzie indziej, to tracisz pozycję w wynikach wyszukiwania. No a jeślibyś postanowił zrobić swoją stronę - musiałbyś zaczynać pracę przy pozycjonowaniu od początku.
Strony na fb są dobrym narzędziem, ale wg. mnie powinny być jako dodatkowy kanał komunikacji, a nie podstawowa działalność w internecie.
To tak jakbyś ze swojego sklepu odsyłał klientów do swojego stoiska na targach w mieście obok, a nie odsyłał klientów, którzy Cię odwiedzili na targach do swojego sklepu.

konto usunięte

Temat: Czy FB jako strona domowa dla małej lokalnej firmy ma sens?

Mnie raczej uderzyło to, że FB ma być rozwiązaniem na "nie chce mi się i nie mam czasu". Niestety (albo i stety) o klienta trzeba się starać i poświęcać mu dużo części i czasu. Postawienie prostej strony na wordpressie i zapełnienie jej treścią to maksymalnie jeden dzień. Zresztą zawsze można to komuś zlecić.

Jeśli jednak FB ma być Twoją wizytówką to musi coś nieść za sobą. Poświęcisz na to dużo więcej czasu niż na stworzenie strony (którą można aktualizować np. tylko jak się pojawią nowe produkty lub promocja).
No i zawsze może zniknąć, jak już to ktoś zauważył wcześniej, a wtedy tracisz całą swoją pracę.

Następna dyskusja:

Czy Social Media Marketing ...




Wyślij zaproszenie do