Sylwia Haracz

Sylwia Haracz Marketing /
strategia /
budowanie zespołu

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Ostatnio na Facebooku została wprowadzona nowa opcja - licznik osób, które mówią o danej marce (czyt. Fan Page'u). Mam wrażenie, że zabawa zaczyna się na nowo ;). Czyżby w niedługim czasie nastała era rankingów uwzględniających liczbę osób wchodzących w dialog z marką (NARESZCIE!), zamiast takich, które faworyzują Fan Page'e o największej liczbie Fanów?

Czytałam ostatnio artykuł na temat tego, jaki procent aktywnych użytkowników na Fan Page'u możemy uznawać za sukces. We wspomnianym artykule podano, że jeśli 2% Fanów "mówi" o danej marce znaczy to, że działania prowadzone przez administratora Fan Page'a zmierzają we właściwym kierunku.

Jak to jest waszym zdaniem?

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

A dlaczego 2? Dlaczego nie 4? Dlaczego nie 11? :)

PTAT jest dziwnie liczony, nie rozumiem go jeszcze.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Wskaźnik ten pokazuje liczbę osób angażujących się (t.j. lubiacych, komentujacych, aktywnych w twoich aplikacjach itd) w twoją stronę w ciągu ostatnich 7 dni
Sylwia Haracz

Sylwia Haracz Marketing /
strategia /
budowanie zespołu

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mateusz, autor artykułu zapewne wprowadził sobie po prostu własną skalę ;). Stąd moje pytanie do Was - jaką liczbę można uznawać za sukces według Was? (pomijając 100%, bo to oczywiste)Sylwia Dyrek edytował(a) ten post dnia 14.10.11 o godzinie 12:08
Maciej Samoraj

Maciej Samoraj Student, Uniwersytet
Kardynała Stefana
Wyszyńskiego w
War...

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mi się wydaję że to zależy od liczby fanów. Mając ich 0,5 mln i mając wynik 2-10 % nie jest źle, ale mając już tylko 100 fanów, w tym tylko 2% aktywnych to wygląda to bardzo słabo. Więc moim zdaniem nie ma jednej uniwersalnej aktywności.
Agnieszka Ś.

Agnieszka Ś. Freelancer, Social
Media Specialist,
Bloger

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Bardzo mnie cieszy wprowadzenie tego nowego wskaźnika popularności. Teraz można sobie nieźle strzelić w piętę kupując fanów na allegro... Bo co komu po 1000 fanów zebranych w tydzień, jeśli pod tą liczbą będzie widniało "1 osoba o tym mówi" i tą 1 osobą będzie administrator lajkujący swoje wpisy ;).

Rzeczywiście nadeszła era walki o naprawdę wartościowych fanów, którzy nie tylko polubią, ale też wejdą w interakcję :).

Jeśli chodzi o to, jaki % aktywnych użytkowników można uznać za sukces... Bardzo trudno to ocenić.
Zależy to nie tylko od całkowitej liczby fanów, ale i od tematyki. Ale wydaje mi się, że 2% to za mało aby mówić o sukcesie. 2% zaangażowanych to aż 98% niezaangażowanych i ta druga liczba po prostu miażdży ;) co z nimi, dlaczego nie są aktywni? Niektórzy może są zbyt leniwi na interakcje, ale co z pozostałymi? Polubili stronę dla jakiegoś konkursu czy zostali kupieni? I co marce po takich fanach?Agnieszka Ś. edytował(a) ten post dnia 17.10.11 o godzinie 16:31

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Jeżeli zaangażowanych potraktowalibyśmy węziej (osoby które wykonały jakąkolwiek aktywność na tablicy) to % takich zaangażowanych fanów, który uznamy za sukces zależy od kilku czynników:

- liczby fanów (duże fanpage angażują procentowo znacznie gorzej niż małe)
- rodzaju fanpage'a lokjalny-międzynarodowy (międzynarodowe są zazwyczaj większe i mniej angażujące)
- tematu fanpage'a (polityka, muzyka, macierzyństwo, celebryci angażują zwykle bardziej niż fmcg)
- czasu np pory roku (sezonowo może rosnąć - np piwa latem, choć wakacje są czasem mniejszych aktywności)
- sposobu angażowania (najłatwiej "kupić" aktywności konkursami)

Prościej będzie jak mi podasz nazwę fp to powiem Ci czy ma dużo czy mało:)
Sylwia Haracz

Sylwia Haracz Marketing /
strategia /
budowanie zespołu

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Marcinie, nie taki jest mój cel ;).

Co do czynników, o których piszesz - nie do końca się z nimi zgadzam.
Liczba fanów - dlaczego duże Fan Page'e angażują znacznie gorzej niż mniejsze? Dlatego, ze w większości przypadków Fani pozyskani na te strony to Fani fikcyjni, czy też konkursowicze. Nie są zainteresowani oni zainteresowani marką dlatego też nie ma aktywności z ich strony.

Nie uważam, że procent zaangażowanych zależny jest więc do końca od liczby użytkowników. Poza tym bierzemy pod uwagę procent w stosunku do wielkości, co za załatwia nam sprawę.

Jeśli chodzi o tematykę czy porę roku - czy do social specjalisty nie należy angażowanie bez względu na tematykę czy porę roku?;) Oczywiście jest to w dużym stopniu o wiele trudniejsze jednak nie niemożliwe.

Co do kupowania aktywności poprzez konkursu - jest to działanie, które przynosi "korzyści" tylko przez pewien czas. Duża liczba konkursów znacznie obniża jakość Fan Page'a i wpływa na to jakich użytkowników będziemy posiadać na naszym profilu.

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Sylwia Dyrek:
Liczba fanów - dlaczego duże Fan Page'e angażują znacznie gorzej niż mniejsze? Dlatego, ze w większości przypadków Fani pozyskani na te strony to Fani fikcyjni, czy też konkursowicze. Nie są zainteresowani oni zainteresowani marką dlatego też nie ma aktywności z ich strony.

nieprawda.
Nie uważam, że procent zaangażowanych zależny jest więc do końca od liczby użytkowników.

błąd, jest zależny.
Poza tym bierzemy pod uwagę procent w stosunku do wielkości, co za załatwia nam sprawę.

dlaczego załatwia?
Jeśli chodzi o tematykę czy porę roku - czy do social specjalisty nie należy angażowanie bez względu na tematykę czy porę roku?;) Oczywiście jest to w dużym stopniu o wiele trudniejsze jednak nie niemożliwe.

to wszystko zalezy od marki. Jeśli masz markę X, z bardzo precyzyjnymi wytycznymi co do wpisów, np. mających ograniczać się tylko do produktów, to copy nie ma za wiele do powiedzenia.
Co do kupowania aktywności poprzez konkursu - jest to działanie, które przynosi "korzyści" tylko przez pewien czas.

bzdura.
Duża liczba konkursów znacznie obniża jakość Fan Page'a

bzdura do kwadratu
i wpływa na to jakich użytkowników będziemy posiadać na naszym profilu.

racja
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

co do konkursów na FB, to OK wolna wola, dają licznik i "zaangażowanie" (głównie w walkę o nagrody ;P )

Ale to w ogóle niewiele ma wspólnego ze społecznosciową aktywnością - to raczej specyficzne formy przedłużenia tradycjnych akcji reklamowych i marketingowych, takie walenie po całości, najczęściej połączone z bełkotliwym stylem komunikacji.

Wszystko zależy od założeń i celu - jeśli komuś chodzi o bicie licznika i potok słodkiego piania na tablicy to ok, można to uznać za sukces ;)
Marcin Wilczyński

Marcin Wilczyński www.glonojad.pl

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Marcin Nagraba:
Prościej będzie jak mi podasz nazwę fp to powiem Ci czy ma dużo czy mało:)

Proszę bardzo, ja się pochwalę:
http://www.facebook.com/Sklep.Zoologiczny.Glonojad

Procent zaangażowanych Lubisiów jest zależny od ich jakości, a nie od ilości.
W zależności od wielkości firmy zakładającej FP, pierwsze 50 do 550 Lubisiów to krewni i znajomi królika, kolejne 100-500 przyszło, żeby wystartować w konkursie na najładniejsze zdjęcie i wygrać 5% rabatu, baton i koszulkę z Logo.
Dopiero po kilku miesiącach przychodzi refleksja - mam 2k fanów i konwersję 0,001% ...

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mirek Usidus:
co do konkursów na FB, to OK wolna wola, dają licznik i "zaangażowanie" (głównie w walkę o nagrody ;P )

zależy od marki
Ale to w ogóle niewiele ma wspólnego ze społecznosciową aktywnością - to raczej specyficzne formy przedłużenia tradycjnych akcji reklamowych i marketingowych, takie walenie po całości, najczęściej połączone z bełkotliwym stylem komunikacji.

zależy od marki :)
Wszystko zależy od założeń i celu - jeśli komuś chodzi o bicie licznika i potok słodkiego piania na tablicy to ok, można to uznać za sukces ;)

nieprawda :)

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Marcin Wilczyński:
Marcin Nagraba:
Prościej będzie jak mi podasz nazwę fp to powiem Ci czy ma dużo czy mało:)

Proszę bardzo, ja się pochwalę:
http://www.facebook.com/Sklep.Zoologiczny.Glonojad


Fanpage podany w linku ma 642 fanów - ciężko jest wtedy mówić o porównywalnych statach do innych fanapge'ów.

Fanpage ma około 6,5% zaangażowanych fanów co na taką wielkość nie jest oszałamiającą liczbą. Większość aktywności jaka ma miejsce na fp jest wykonywana przez prowadzącego co też nie jest dobrym znakiem (być może jak przybędzie więcej fanów to proporcje się zmienią. Przez ostatnie 2 tyg wrosła liczba lajków (o 16), komci (o 47) a także wpisów i publikowanych multimediów.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mateusz Miernikowski:
Mirek Usidus:
co do konkursów na FB, to OK wolna wola, dają licznik i "zaangażowanie" (głównie w walkę o nagrody ;P )

zależy od marki
Ale to w ogóle niewiele ma wspólnego ze społecznosciową aktywnością - to raczej specyficzne formy przedłużenia tradycjnych akcji reklamowych i marketingowych, takie walenie po całości, najczęściej połączone z bełkotliwym stylem komunikacji.

zależy od marki :)
Wszystko zależy od założeń i celu - jeśli komuś chodzi o bicie licznika i potok słodkiego piania na tablicy to ok, można to uznać za sukces ;)

nieprawda :)

Sorry ale twoje arbitralne podsumowania to nie dyskusja tylko takie dogadywanie a ostatnie z nich po prostu nie ma sensu. Tezę, że ocena sukcesu zależy od przyjętych celów i założeń trudno podważyć ;)

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mirek Usidus:

Sorry ale twoje arbitralne podsumowania to nie dyskusja tylko takie dogadywanie a ostatnie z nich po prostu nie ma sensu. Tezę, że ocena sukcesu zależy od przyjętych celów i założeń trudno podważyć ;)

Wybaczam :) Nie zgadzam się nie z tym, że ocena sukcesu zależy od przyjętych celów, ale że:
jeśli komuś chodzi o bicie licznika i potok słodkiego piania na tablicy to
ok, można to uznać za sukces ;)
Marcin Wilczyński

Marcin Wilczyński www.glonojad.pl

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Marcin Nagraba:
Fanpage podany w linku ma 642 fanów - ciężko jest wtedy mówić o porównywalnych statach do innych fanapge'ów.

Zatem mój sklep zoologiczny powinien się porównywać do ogólnopolskich marek z dziesiątkami tysięcy fanów? Ruchy niekomercyjne mnie nie interesują.
Small biznes nie prowadzi swoich FP?
Nikt ich nie śledzi?
Nie mam możliwości porównania się do kogokolwiek?

Fanpage ma około 6,5% zaangażowanych fanów co na taką wielkość nie jest oszałamiającą liczbą. Większość aktywności jaka ma miejsce na fp jest wykonywana przez prowadzącego co też nie jest dobrym znakiem (być może jak przybędzie więcej fanów to proporcje się zmienią. Przez ostatnie 2 tyg wrosła liczba lajków (o 16), komci (o 47) a także wpisów i publikowanych multimediów.
Marcinie, mam kalkulator :)
Odnieś się proszę do pozostałej części mojej wypowiedzi i napisz coś konstruktywnego.
Jakie liczby będą zadowalające, a jakie oszałamiające?
Jakie formy aktywności administratora uważasz za dobre, a jakie za nieodpowiednie w tym konkretnym przypadku?
Marcin Wilczyński

Marcin Wilczyński www.glonojad.pl

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mateusz Miernikowski:
zależy od marki

zależy od marki :)

nieprawda :)

Mateuszu, pokaż FP, którego jesteś adminem lub który uważasz za swój

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Marcin Wilczyński:

Mateuszu, pokaż FP, którego jesteś adminem lub który uważasz za swój

tutaj nie ma dobrej odpowiedzi - obsługujemy topowe, głównie polskie marki, ale info o Klientach chcemy dać w momencie launchu nowej strony, za niecałe 3 miesiące. Swego czasu informowaliśmy otwarcie o Klientach i była masakra, ludzie z konkurencyjnych agencji się zlatywali i pisali 'ale kiepski profil", "zmieńcie to", "dodajcie to" itp. - i choć pokrzykiwania były nieuzasadnione, to Klient dzwonił co chwilę z pytaniami co się dzieje i dlaczego ludziom nie podoba się profil.

PS. Nie uważam tych profili za swoje, uważam je za własność marek.
PS2. Ze względu też na "piekiełko" nie zobaczysz mnie na facebookowej grupie pl social media - albo klepiemy swoich, albo obrażamy konkurencję.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Wybaczam :) Nie zgadzam się nie z tym, że ocena sukcesu zależy od przyjętych celów, ale że:
jeśli komuś chodzi o bicie licznika i potok słodkiego piania na tablicy to
ok, można to uznać za sukces ;)

Ależ to jest bardzo częste wśród marketerów, tych po stronie firm - chodzi o licznik i święty spokój. Spotykałem sie z tym nie raz ;)

SM są na bardzo wczesnym etapie rozwoju. IMHO nie ma w tej dziedzinie ekspertów a jedynie ci, którzy są chętni do nauki.
Zalecałbym więcej sokratycznej postawy "wiem, że nic nie wiem" w miejsce wbijanych do głowy niczym gwoździe pewników i tez ;)
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: "People Talking About This" na Facebooku

Mirek Usidus:

SM są na bardzo wczesnym etapie rozwoju. IMHO nie ma w tej dziedzinie ekspertów a jedynie ci, którzy są chętni do nauki.
Zalecałbym więcej sokratycznej postawy "wiem, że nic nie wiem" w miejsce wbijanych do głowy niczym gwoździe pewników i tez ;)
Pozdrawiam

W stu procentach się zgadzam :)

Następna dyskusja:

Konkursowicze/nieuczciwi gr...




Wyślij zaproszenie do