konto usunięte

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

Witam serdecznie wszystkich, mam takie pytanie, czy wie ktoś z was gdzie w Polsce jeszcze można zrobić licencję na śmigłowce ultralekkie i czy w ogóle jeszcze można bo gdzie bym nie zadzwonił to okazuje się że już nie robią. Może ktoś z was wie gdzie można zrobić taką licencję i jaki jest jej koszt?
Będę wdzięczny za odpowiedź
Dzięki i pozdrawiam
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

szkolil sprzedawca smiglowców ULL CH7 kompress.
http://www.alfa-air.pl/szkolenia
Podlega pod głównego dealera w CZ
f.Mamba Air
http://www.mamba-air.cz/cz/m/vycvik-pilotu/Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.08.15 o godzinie 15:19

konto usunięte

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

Ladislav Z.:
szkolil sprzedawca smiglowców ULL we Wroclawiu.

Dobrze powiedziane a raczej napisane szkolił:) Dzwoniłem i tam, ale już nie robią szkoleń
Zastanawiam się czy w ogole jeszcze w polsce mozna taką licencje zrobic?
ps dzieki za szybką odpowiedz;)
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

mają i używane Kompressy
http://www.mamba-air.cz/cz/m/letane-vrtulniky/
ito są takowe zabawki
Jak maly to przynajmniej dwuosobowego Robinsona

konto usunięte

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

Ladislav Z.:
szkolil sprzedawca smiglowców ULL CH7 kompress.
http://www.alfa-air.pl/szkolenia
Podlega pod głównego dealera w CZ
f.Mamba Air
http://www.mamba-air.cz/cz/m/vycvik-pilotu/


Zadzwoniłem do alfa-air i faktycznie jest możliwość i kurs prowadzą również w języku polskim ale czy cena 50 000zl bo taką mi powiedział pan z którym rozmawiałem nie jest za wysoka za licencję na śmigłowiec ultralekki? A może to jest normalny koszt?

konto usunięte

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

Ladislav Z.:
mają i używane Kompressy
http://www.mamba-air.cz/cz/m/letane-vrtulniky/
ito są takowe zabawki
Jak maly to przynajmniej dwuosobowego Robinsona


Oczywiście mały ale też dwuosobowy:) żadna frajda cieszyć się lataniem samemu:)
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

W teorii Kompressy są 2 osobowe.
Napisz do Cz Mamba Air, za ile u nich szkolenie.
Ceny nie znam ale 50.000zl to niemala kwota.

Temat: Kto naprawde chce miec wlasny smiglowiec?

Kto naprawdę chce mieć własny śmigłowiec?

Witam Wszystkich zainteresowanych lataniem helikopterami.
Przez 5 lat byłem pilotem testowym helikoptera Aerocopter AK1-3 dla klientów w Polsce
i Kierownikiem Zarzadzania Zgodnością CMM w Ośrodku Szkolenia Lotniczego ATO-123.

Mylne czy niekompletne wpisy o helikopterach na tej stronie zmotywowały mnie do wyprostowania niektórych tematów - bo świadomość, niestety jest niewielka ale chęci czasami duże.
Dlatego warto te chęci uszanować i poprzeć.

NIE DA SIĘ ZBUDOWAĆ AMATORSKO I BEZ PROBLEMÓW BEZPIECZNY ULTRALEKKI HELIKOPTER.
Helikopter jakikolwiek, to „milion” dynamicznie pracujących razem części. Budując helikopter pierwszy raz popełni się błędy nawet o tym nie wiedząc. Wiedza tutaj jest niezbędna.

cytat>> Ladislav Zaparka
Najdrozsza czescia przy budowie smiglowca jest naped, przeniesienie napedu na lopaty, lopaty i caly system sterowania nimy.
Reszta jest do zrobienia amatorsko bez wiekszych problemow.
Dlatego i ultralekki smiglowiec kosztuje cca 100.000eur. koniec cytatu>>

DB Aerocopter, producent AK1-3 - POSIADA WIEDZĘ, KOMPETENCJE, UMIEJĘTNOŚCI i ZASOBY ŻEBY HELIKOPTER LATAŁ BEZPIECZNIE. Robi to od 2006 roku. https://ak1-3.com.ua/
Koszt zakupu AK1-3 to około 190 tys. USD, koszt 1 h lotu 60 USD.
Jest też wersja DO ZBUDOWANIA (ZMONTOWANIA) HELIKOPTERA U KLIENTA.

Zestaw fabryczny AK1-3 do „samodzielnego” zmontowania jest przygotowany z zachowaniem wszystkich regulacji i nastaw po oblocie helikoptera. Szkoda, że o tym się nie mówi.
Warto jednak żeby zestaw montował w Polsce mechanik fabryczny (jest!) na zlecenie inwestora.
I to da się to zrobić.

Inna sprawa. Eksploatacja do remontu głównego AK1-3 jest obliczona na 2 000 h. Zastosowanie silnika Rotax 912 przy pracy na mocy nominalnej wystarczy na ... 200 h. Zastosowanie tutaj tego silnika to pieniądze wyrzucone w błoto a bezpieczeństwo lotów i ekonomia użytkowania będą bezpowrotnie stracone.

Następna sprawa. Świadectwo kwalifikacji pilota śmigłowców ultralekkich UHP(L) pozwala w Polsce latać helikopterami do masy 600 kg (MTOM). Jest taka wersja helikoptera AK1-3 dla polskich pilotów. Koszt szkolenia to około 50 tys. zł i jest o ponad połowę tańszy niż do licencji PPL(H).
Warto rozważyć.

Od lipca 2023 helikoptery ultralekkie w Unii Europejskiej będą miały dopuszczalną masę 600 kg MTOM. Dlatego warto też rozważyć zakup helikoptera AK1-3.

Myślę, że czas rozpocząć pracę nad świadomością przyszłych i obecnych pilotów lekkich helikopterów w Polsce i nielogicznymi przepisami lotniczymi Polski i UE. Te nielogicznie przepisy ograniczają dopuszczalną masę ultralekkich helikopterów MTOM w porównaniu do wiatrakowców czy samolotów. Logika i fizyka zostały nagięte do prywatnych interesów i stoją na głowie razem z przepisami. To trzeba zmienić. Ale to temat na następne spotkanie.
Pozdrawiam, Tadeusz Sikora.

Następna dyskusja:

wynajme smiglowiec na skoki...




Wyślij zaproszenie do