Tomasz F.

Tomasz F. Student,
Politechnika
Rzeszowska im.
Ignacego
Łukasiewicza

Temat: Wole oko

Witam,
Czy może ma ktoś pomysł jak zrobić w SketchUp-ie Wole oko

Obrazek

Albo może ktoś się spotkał z jakimś tutorialem, bo ja szukałem ale nic nie znalazłem.Tomek F. edytował(a) ten post dnia 09.03.11 o godzinie 14:39

Temat: Wole oko

Radzę utworzyć osobny zamknięty kształt -na górze łuk, na dole prosta (czyli tak jakby okolice okna).

Potem wyciągnąć go za pomocą Push-pull tool.
Pochylić pod kątem - np 30 stopni. Nałożyć na dach. Zaznaczyć dach i nowy kształt. Wybrać z menu pod prawym przyciskiem myszy Intersect - Intersect with selection.

Ew. za pomocą prostopadłościanu można przyciąć przód wolego oka, żeby okno było prostopadłe do podłoża.
Rafał Szanser

Rafał Szanser Studio Rafał Szanser

Temat: Wole oko

Paweł Czarnopyś:
Radzę utworzyć osobny zamknięty kształt -na górze łuk, na dole prosta (czyli tak jakby okolice okna).

Potem wyciągnąć go za pomocą Push-pull tool.
Pochylić pod kątem - np 30 stopni. Nałożyć na dach. Zaznaczyć dach i nowy kształt. Wybrać z menu pod prawym przyciskiem myszy Intersect - Intersect with selection.

Ew. za pomocą prostopadłościanu można przyciąć przód wolego oka, żeby okno było prostopadłe do podłoża.
I tam gdzie ma być płynne przejście, wyjdzie Ci paskudna krecha przecięcia dwóch korpusów. Nie do dopasowania!!! Wiem jak to zrobić w Autocadzie: narysować dach siatkami 3D jako całość i potem eksport. Skomplikowane i nie sprawdzone przy dopasowaniu materiałów, ale .... kto wie?

konto usunięte

Temat: Wole oko

A może narzędzie "Sandbox"?? skoro ja robię pagórki w ten sposób na ogrodzie, kształt ten sam tylko inna tekstura ;P potem teksturka w trybie "projekt" i po zabawie.
zrób model, nałóż na dach i dopiero potem poprowadź prostopadła płaszczyznę do cięcia, powinno być ok.
A ten dach jaki ma spodek?Mieszko Szamborski edytował(a) ten post dnia 10.03.11 o godzinie 08:37
Rafał Szanser

Rafał Szanser Studio Rafał Szanser

Temat: Wole oko

Mieszko Szamborski:
A może narzędzie "Sandbox"?? skoro ja robię pagórki w ten sposób na ogrodzie, kształt ten sam tylko inna tekstura ;P potem teksturka w trybie "projekt" i po zabawie.
zrób model, nałóż na dach i dopiero potem poprowadź prostopadła płaszczyznę do cięcia, powinno być ok.
A ten dach jaki ma spodek?Mieszko Szamborski edytował(a) ten post dnia 10.03.11 o godzinie 08:37
Mieszku, jak zrobisz za pomocą "sandbox" precyzyjne, gładkie przejście z dachu w wole oko i nie będzie to trwało trzech dni, tylko 3 godziny, to mówie Ci natychmiast "wielki Mistrzu"! :)
Piotr D.

Piotr D. www.dudekvisual.pl

Temat: Wole oko

I tam gdzie ma być płynne przejście, wyjdzie Ci paskudna krecha przecięcia dwóch korpusów. Nie do dopasowania!!!

Kwestia prob, u mnie za pierwszym razem przejscie plynne. probowalem tez sandboxem ale niestety tu wychodzi na laczeniu krecha, wiec popieram sposob Pawla.
Rafał Szanser

Rafał Szanser Studio Rafał Szanser

Temat: Wole oko


Kwestia prob, u mnie za pierwszym razem przejscie plynne. probowalem tez sandboxem ale niestety tu wychodzi na laczeniu krecha, wiec popieram sposob Pawla.
Racja. Do wizualizacji nie musi być dokładnie. Jest jeszcze jedna opcja:
zrobić i co nie pasuje poprawić w Photoshopie.
Adam Zagajewski

Adam Zagajewski Project Manager -
projektant -
www.triangoo.com

Temat: Wole oko

Witam

Do użycia macie trzy techniki, które proponują nowe pluginy dla Sketchupa. Dwa są płatne, ale mają wersje trialowe z pełną funkcjonalnością. Jeden darmowy. Trzeba się trochę namęczyć żeby je przyswoić, ale zapewniają pełną możliwość modelowania organicznego i wyginania materiałów, łącznia i inteligentnego texturowania.

Rzeczone pluginy to:
Soap Buble - technika za pomocą malowania lini i swobodnego wypełnienia środka, oraz jego dopasowania.

TGI 3d - jak na razie faworyt z ogromem możliwości - wersja 14 dniowa.

Artisan - możliwość za pomocą kilku narzędzie formowania i deformowania kształtów miękkich, ma w sobie również narzędzie do cięcia krzywych i wypukłych płaszczyzn::)

Polecam poszukać i zainstalować na próbę. Wole oko będzie wtedy łatwym zadaniem.

Pozdro

Temat: Wole oko

Zastanawiam się jak bardzo istotna jest ta kreska odcięcia...

Wczoraj zrobiłem to na 2 sposoby:

1) pozostawienie bawolego oka i dachu jako dwóch komponentów. Nie zachodzi przecięcie więc kreski brak. Przejście nie jest idealnie płynne, ale wygląda nieźle. Ma to sens jeśli okno nie jest przeźroczyste i nie modelujemy wnętrza domu.

2) połączenie bawolego oka i dachu. Wykonanie intersect i powstaje kreska na przecięciu dachu. Wg mnie wszystko zależy od przeznaczenia wizualizacji. Jeżeli ma być prezentowana w formie jpg wyeksportowanych ze Sketchup może być pewien problem, ale można wyłączyć prezentowanie krawędzi. W przypadku renderowania w innym programie (np. Kerkythea) uważam, że problem będzie pomijalny...

Tak naprawdę zależy to od zaplanowanego zastosowania. Moja metoda jest na pewno szybka.
Rafał Szanser

Rafał Szanser Studio Rafał Szanser

Temat: Wole oko

Autorze? Tomku? Wklej JPGi, jak to wygląda? jestem ciekawy, no i wszyscy się czegoś nauczymy :-)

Temat: Wole oko

Nie jestem autorem wypowiedzi i nie czytałem postu Rafała zanim postanowiłem dodać swoje jpg. Może komuś się przyda;)


Obrazek


Nie starałem się dokładnie naśladować zdjęcia ;)Paweł Czarnopyś edytował(a) ten post dnia 10.03.11 o godzinie 20:40
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Wole oko

Witam!
Do wykonania tego zadania najlepszy jest plugin Curviloft 1.0 od Fredo6.
Tu jest link do niego:http://forums.sketchucation.com/viewtopic.php?f=323&t=...

Poniżej zamieszczam link do pliku skp z wykonanym za pomocą tego pluginu ''wolim okiem''. Stan surowy, zostało nałożyć tekstury ale wydaje się że to jest najłagodniejsze przejście z wolego oka na połać dachu.http://www.speedyshare.com/files/27326876/Wole_oko.skp
Pozdrawiam!

Temat: Wole oko

Bardzo mi się podoba ;)

konto usunięte

Temat: Wole oko

Rafał Szanser:
Mieszku,
...... mówie Ci natychmiast "wielki Mistrzu"! :)

:D

Tylko luźna propozycja, jeszcze nie przerabiałem tak skomplikowanych struktur.
Jestem samoukiem, wybaczcie,z SU walczę wieczorami w okresach zimowych dopiero drugi sezon.

Opcja z plug-in'em od Fredo6 jest chyba najlepszym rozwiązaniem, jego wtyczki dają możliwość kreowania płaszczyzn o prawie dowolnym stopniu wygięcia ;P
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Wole oko

Myślę że wszyscy cały czas się uczymy i każda propozycja rozwiązania problemu jest ważna i warta poświęcenia jej uwagi!
Pozdrawiam!
Tomasz F.

Tomasz F. Student,
Politechnika
Rzeszowska im.
Ignacego
Łukasiewicza

Temat: Wole oko

Ja też to zrobiłem tak jak Paweł zaproponował i jak na moje na razie słabe umiejętności obsługi programu (dopiero się uczę), to nawet dość nieźle wyszło.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i porady. Tomek F. edytował(a) ten post dnia 16.03.11 o godzinie 13:47

Następna dyskusja:

Konkurs dziennikarski dla s...




Wyślij zaproszenie do