Dominika
Chybowska
Koordynator
Sprzedaży
Detalicznej,
Wolsztyńska Fabryka
Mebli
Temat: Zwracanie się do klientów
Był już temat zwracania się do klientów z przy użyciu imienia.Ja chcę spojrzeć na to nieco z innej strony.
Potrzebuję opinii.
Sprawa dotyczy sposobu zwracania się do klientów - z założenia widzianych po raz pierwszy - ustnego, oraz pisemnego - konkretnie chodzi o tekst na stronie www.
Po pierwsze:
Czy dopuszczalne jest zwracanie się przez sprzedawcę do klientów w sposób bardziej bezpośredni, czyli np:
- "dobrze, to teraz podejdźcie tutaj..." - zamiast "dobrze, to teraz podejdźcie Państwo tutaj..." czy też "bardzo proszę o podejście tutaj"
- "bardzo proszę, możecie sobie to obejrzeć" - zamiast "bardzo proszę, możecie Państwo sobie to obejrzeć" itp.
Po drugie:
Ta sama kwestia, ale w słowie pisanym.
Chodzi o tekst na stronie www, prezentujący firmę.
Czy dopuszczalna jest zamiana "Państwo" (w różnych odmianach) na formę "Wy" lub w ogóle pominięcie tego zaimka?
Chodzi o to, że zwrot "Państwo", jeżeli będziemy go używać za każdym razem, bardzo często się powtarza w tekście - czy patrząc od strony stylistyki tekstu jest to akceptowalne?
Jakie są Państwa odczucia - w obydwu sprawach - jako ew. klientów? Czy ma to dla Państwa znaczenie? Jak odebralibyście Państwo sprzedawcę, który w ten sposób się zwraca?
Wywiązała się u mnie dyskusja na ten temat. Mam swoje zdanie, jednak nie chcę nic sugerować :) Będę wdzięczna za wypowiedzi.Dominika Chybowska edytował(a) ten post dnia 10.02.11 o godzinie 23:51