Anna W

Anna W Account Manager

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Jeżlei faktycznie mamy wysyłać meile w godzinach pracy 8-16 to co maja zrobić np. ci co pracują od 7-15, lub tacy co od 11-18...
jest wile zawodów w których można samodzielnie decydować o tym w jakich godzinach chce się pracować i np. tylko dlatego, że być może dana osoba (adresat widomości)teraz nie odpowie, dla mnie wcale nie znaczy że teraz nie należy pisać....
zazwyczaj otrzymuje meile w weekendy, albo w godzinach wieczornych (moim zdaniem jest to ok. 90% wiadomości)... prawie zawsze te wiadomosci są bardziej "doracowane". Czasem kontaktując sie z tymi klientami żartuje "że chyba spać nie mogą" po czym już bez najmniejszych obaw wiem, że mogę w równie "dziwnych" porach pisać. Meil to nie telefon, czyta się go wtedy gdy sie ma na to czas, a dla mnie jest zupełnie obojętne czy ten czas jest w czasie standardowych gozin pracy, czy też w środku nocy...
Moim zdaniem ważne jest to co ktoś pisze i czy nie odpisuje z np. kilkudniowym opóźnieniem niż to o której godzinie wysyła wiadomość...
Monika Wójtowicz

Monika Wójtowicz Właściciel, Biuro
Rachunkowe Baleno

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Zdarza się też, że pracujemy z klientami zagranicznymi. Wtedy dzięku pisaniu nocą przyspieszamy możemy przyspieszyć pewne działania. Zazwyczaj z USA godziny pracy nakładają sie w ilości 2-3 popołudniu, z Australią godziny pracy raczej nam się nie pokrywają, chyba że ze południowo-wschodznią częścią kontynentu. Dzięki temu, że możemy odebrać i napiasać maila poza standadowymi godzinami możemy rozwiązać pewne problemy w jeden dzień a nie w 2 czy 3, kiedy pisalisbyśmy po jednym mailu dziennie w godzinach pracy i czekali na to ze klient w trakcie swoich godzin pracy zada nam kolejne pytanie.
Nie wypada dzwonić popołudniu, wieczorem czy w weekend, ale pisać możemy kiedy nam się to podoba.
Izabela Marta Piotrowska

Izabela Marta Piotrowska Starszy Specjalista
ds. kadr i płac

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Jacek G.:
Mam zadaniowy system pracy , często i dużo jeżdżę , więc czasem nie mam technicznie możliwości wysyłania w godz.pracy.
Ale lubię pracować w nocy i nie wynika to ze złej organizacji pracy , tylko z mojego wewnetrznego zegara.
W nocy mam ciszę i spokój , mogę lepiej sformułować myśli.


Jak sam zauważyłeś takie sytuacje zdarzają się "czasem", a więc nie wpisuje się to w przedmiot moich rozważań.
Poza tym jeśli masz taki system pracy i klienci są do tego przyzwyczajeni to w porządku. Każdy przecież pracuje tak jak chce i ma do tego prawo.

Jeśli chodzi o mnie to moje zdanie wynika z moich doświadczeń. Kiedyś nie zwracałam na to uwagi, ale z czasem zdanie zmieniłam. Po prostu wydaje mi się, że poszanowanie cudzej prywatności i czasu jest niezwykle ważną rzeczą.

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Izabela Marta Piotrowska:
Po prostu wydaje mi się, że poszanowanie cudzej prywatności i czasu jest niezwykle ważną rzeczą.

A co to ma do rzeczy? Czytac mozna w godzinach pracy jak ktos sie uprze.
Izabela Marta Piotrowska

Izabela Marta Piotrowska Starszy Specjalista
ds. kadr i płac

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Anna W.:
Jeżlei faktycznie mamy wysyłać meile w godzinach pracy 8-16 to co maja zrobić np. ci co pracują od 7-15, lub tacy co od 11-18...

A czy ktoś twierdził, że to ma być w godzinach 8:00 - 16:00? Chyba przeoczyłam to...

Ja sama pracuję do godziny 17:00. Często też odbieram maile rano po przyjściu do pracy, które zostały wysłane dnia poprzedniego w godzinach wieczornych. Niestety często też się zdarza, że ktoś w tych mailach zadaje pytania, na które powinnam odpowiedzieć w dniu, w którym zostały zadane. Myślę, że to mówi samo za siebie.
Izabela Marta Piotrowska

Izabela Marta Piotrowska Starszy Specjalista
ds. kadr i płac

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Andrzej P.:
Izabela Marta Piotrowska:
Po prostu wydaje mi się, że poszanowanie cudzej prywatności i czasu jest niezwykle ważną rzeczą.

A co to ma do rzeczy? Czytac mozna w godzinach pracy jak ktos sie uprze.


Oczywiście.
Krzysztof Bujak

Krzysztof Bujak Senior Manager

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Izabela Marta Piotrowska:
Moim zdaniem jeśli ktoś wysyła maila służbowego wieczorem (np. o godz. 22:00) tzn, że pracuje o tej właśnie godzinie i najprawdopodniej nie zdaje sobie sprawy z tego która jest godzina, co z kolei oznacza, że nie kontroluje swojego czasu pracy. Jeśli tak jest to z kolei jest bardzo prawdopodobne, że któregoś dnia zadzwoni w sprawie służbowej np. w niedzielę,

Błędne przesłanki i konkluzja błędna. Co najmniej karkołomne przejście od maila do telefonu w niedziele...

Dostaje czasem maile od Klientów o naprawdę "kosmicznych" porach i nigdy nie przyszło mi do głowy odebranie tego jako braku szacunku, etc.

Mail to mail - czytam gdy mam czas.Krzysztof Bujak edytował(a) ten post dnia 11.01.09 o godzinie 14:11

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Zaczal sie globalny kryzys i bedzie dominowac kto pierwszy ten lepszy...
Wiec tworzenie takich zasad savoir vivre powodujacych braki komunikacyjne moze prowadzic do strat finansowych... pracodawcy..

Na szczescie Era Dress Code sie konczy i to w zaskakujaco szybkim tempie, zaczna sie liczyc kompetencje i umiejetnosci bo niewidzialna reka rynku zmiecie takie np. widzimisie w sprawie maili. Jak ktos nie bedzie sie komunikowal to go konkurencja wytnie...

Ja obserwuje obecnie tworzenie savoir vivre ktory ma na celu uniemozliwiac komunikacje i networking.

Z komunikowania rosnie sila danej osoby.

Stworzyc nalezy klamry ktore beda totalitarnie blokowac komunikacje miedzyludzka to drugi aspekt problemu.

Inteligencja to przestepstwo obecnie...
Izabela Marta Piotrowska

Izabela Marta Piotrowska Starszy Specjalista
ds. kadr i płac

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Emanuel Marcin K.:
Na szczescie Era Dress Code sie konczy i to w zaskakujaco szybkim tempie, zaczna sie liczyc kompetencje i umiejetnosci bo niewidzialna reka rynku zmiecie takie np. widzimisie w sprawie maili. Jak ktos nie bedzie sie komunikowal to go konkurencja wytnie...

Czy chcesz powiedzieć przez to, że nie tyle wysyłanie, co nieodpowiadanie na maile poza godzinami pracy jest nie na miejscu?

konto usunięte

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Moim zdaniem czas wysłania maila to co innego niz czas wykonania słuzbowego telefonu, mail nie zakłóca niczyjego odpoczynku. Aczkolwiek jako osoba otrzymująca czasami maile nadane o 22-giej zastanawiam się co takiego dzieje się u nadawcy, że musi pracować o tak nieludzkiej porze. Pomijając oczywiście pisarzy i innych przedstawicieli wolnych zawodów.

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Izabela Marta Piotrowska:
Emanuel Marcin K.:
Na szczescie Era Dress Code sie konczy i to w zaskakujaco szybkim tempie, zaczna sie liczyc kompetencje i umiejetnosci bo niewidzialna reka rynku zmiecie takie np. widzimisie w sprawie maili. Jak ktos nie bedzie sie komunikowal to go konkurencja wytnie...

Czy chcesz powiedzieć przez to, że nie tyle wysyłanie, co nieodpowiadanie na maile poza godzinami pracy jest nie na miejscu?

Czas odpowiedzi to jerst co innego.

Osoba o nie zanizonej samoocenie sie obrazi niezaleznie od plci.

Osoba cierpliwa i posiadajaca pewien bagaz madrosci bedzie cierpliwa.

Na maila inaczej sie odpowiada niz na telefon.

Jesli np. ja mam w tym momencie 1000 wiadomosci na ktore nie odpowiedzialem to lamie zasady savoir vivre ?

Moim zdaniem nie.

Jesli ktos ma tylko 50 kontaktow to to jest do zrobienia.

Jesli masz w kontaktach okolo 800 osob, plus w mailach jakies 3000
i do tego w innych komunikatorach np 1000 plus w innych portalach

nastepne pare 1000 to jak taka osoba jest w stanie na bierzaco
odpowiedziec na maile ????

W pewnym momecie nie wyrabia...

Ale jesli jest to osoba o wymienionych 50 kontaktach
to mamy doczynienia z mozliwoscia fizyczna odpowiadania na bierzaco.

Jesli ktos nada o godzinie 22 to znaczy ze chce aby ten mail dotarl do adresata jak najwczesniej kropka.

I oznacza to ze chcialby aby mozwliwie najwczesniej ta wiadomosc dotarla np. 8 rano lub 9 aby ktos ja zaczal czytac.

A jesli ktos bedzie chcial sie skontaktowac w trybie pilnym to do tego sluzy telefon.

Jesli to jest temat do przezucia to na mail.

Nie robmy tu sztywnych ram bo idiotyzmy wyjda.

Jesli np. takie reguly przyjmiemy to np. niegrzeczny lekarz napisal o godzinie 22 do innego lekarza z wynikami badan maila ???

I ten drugi sie obrazil bo po 22 ?

Nonsens.

Tworzy sie Dress Code i inne Totalitaryzm z ktorymi walczono przez 50 lat.

Jak sobie natworzymy takich barier i innych przywar w nowoczesnych technologiach cofniemy sie zamiast rozwijac.

Spoleczenstwo Brytyjskie ma infrastrukture telekomunikacyjna z ktorej nie potrafi korzystac w sposob szybki. I w tym czasie wykorzystuja to inne gospodarki na niekorzysc Wielkiej Brytanii.

Przetrwaja najsilniejsi a nie najkulturalniejsi wiec po co sie ograniczac ?

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Izabela Marta Piotrowska:
Emanuel Marcin K.:
Na szczescie Era Dress Code sie konczy i to w zaskakujaco szybkim tempie, zaczna sie liczyc kompetencje i umiejetnosci bo niewidzialna reka rynku zmiecie takie np. widzimisie w sprawie maili. Jak ktos nie bedzie sie komunikowal to go konkurencja wytnie...

Czy chcesz powiedzieć przez to, że nie tyle wysyłanie, co nieodpowiadanie na maile poza godzinami pracy jest nie na miejscu?

Nie twierdze ze nieodpowiadanie na maile jest nie na miejscu jest to kwestia uznaniowa.

Ani tak ani nie. Bez szablonow totalitarnych...
Izabela Marta Piotrowska

Izabela Marta Piotrowska Starszy Specjalista
ds. kadr i płac

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Poczułam się wręcz przytłoczona argumentacją...
Ok. Masz swoje zdanie i ja to szanuję.

Niestety twoja logika nie sprawiła, że zmienię zdanie. Dla mnie osoba, która wysyła maile po godzinach pracy ma niewłaściwą organizację pracy (poza pewnymi wyjątkami) i budzi moją podejrzliwość. To tyle w tym temacie.
Agnieszka Nadstawna

Agnieszka Nadstawna Trener &
Arteterapeuta &
Coach. Event
Planner.

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

A co z osobami które reprezentuja wolne zawody lub usługi zwiazane z wykonywaniem ich w porach typu świeta, weekend i noc? Na przykład ja (jestem organizatorem eventow, szkoleń i turystyki biznesowej). Nierzadko pracuję nocą czy w weekend a środek tygodnia mogę miec wolny.
Z powodu specyfiki mojej pracy nieraz wysylam mejle do współpracowników poza tzw. normalnymi godzinami biurowymi, i tak samo od nich je dostaję. Telefony są dozwolone tylko w skrajnych sytuacjach, ale są dozwolone. I uwierzcie - nie nadużywane.

Do klientow z kolei - jesli wysyłam mejla nocą czy w weekend - zwykle dopisuję mniej lub bardziej żartobliwe acz prawdziwe zdanko, że cały dzień byłam na konferencji czy innej realizacji i dopiero wieczorem w hotelu (lub w domu) zabieram sie za pracę mejlowo-papierkową. Do tych bardziej znajomych - juz nie musze tego pisać, bo oni dobrze wiedzą jak jest i rozumieja to, że ogólne sprawy zawsze zalatwią w srodku dnia z moim biurem, a ze mną bywa róznie.

Jeśli jednak Wasze zdanie jest inne - przyjmę "na klatę" krytykę. To ciekawe.

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

a co za roznica, o ktorej wysylamy maila? moge wyslac i o 4 rano jesli akurat wstalam i cos mi sie przypomnialo. godzina nie gra roli.

co innego z odpowiedzia. jesli oczekujemy jej w dniu wolnym od pracy, albo w godzinach wolnych od pracy, to mozemy sie zdziwic.

nikt nie ma obowiazku sprawdzac poczty poza godzinami pracy. co wiecej, nie kazdy ma obowiazek sprawdzac maila codziennie - w zaleznosci od pracy. zatem uszanujmy prawo do sprawdzania poczty raz w tygodniu w godzinach pracy :)
Jakub Wójtowicz

Jakub Wójtowicz Fotoplasty.com

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Katarzyna K.:
a co za roznica, o ktorej wysylamy maila? moge wyslac i o 4 rano jesli akurat wstalam i cos mi sie przypomnialo. godzina nie gra roli.

co innego z odpowiedzia. jesli oczekujemy jej w dniu wolnym od pracy, albo w godzinach wolnych od pracy, to mozemy sie zdziwic.

nikt nie ma obowiazku sprawdzac poczty poza godzinami pracy. co wiecej, nie kazdy ma obowiazek sprawdzac maila codziennie - w zaleznosci od pracy. zatem uszanujmy prawo do sprawdzania poczty raz w tygodniu w godzinach pracy :)

Racja, odpisuje się w czasie pracy, czytać maile od klientów też można w czasie pracy. Zupełnie inaczej jest z telefonami. Odbieranie ich po godzinach nie jest niczym miłym. Ludzie teraz są bardzo zapracowani i trzeba szanować ich i swój wolny czas.

konto usunięte

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Izabela Marta Piotrowska:
Poczułam się wręcz przytłoczona argumentacją...
Ok. Masz swoje zdanie i ja to szanuję.

Niestety twoja logika nie sprawiła, że zmienię zdanie. Dla mnie osoba, która wysyła maile po godzinach pracy ma niewłaściwą organizację pracy (poza pewnymi wyjątkami) i budzi moją podejrzliwość. To tyle w tym temacie.

Zła organizacja pracy? Być może pracujesz za biurkiem 8h dziennie i masz sporo czasu na zrobie wszystkiego w tych 8godzinach. Ale sa zawody, czy chociazby zlecenia na już i zamiast normlanego tygodnia na zrobienie czegos masz dwa dni i nikogo to nie interesuje kiedy to zrobisz bo masz to zrobic. Wtedy siedzisz po nocy i pracujesz i wiesz, ze jest srodek nocy i piszesz maila chociaz wiesz, ze odpowiedz dostaniesz dopiero jak ta osoba oczyta. Wydaje mi się, że wiekszosc ludzi wie, co ma zrobic w nocy do kogo zadzwonic wieczorem etc. Jak i wiele osob ma zegraki w domu i na nie spoglada. Wielokrotnie siedzialam po nocach a wiesz dlaczego? Bo wychodzilam z pracy o normalnej porze zabierajac caly "straganik" ze soba, zeby moc spedzic popoludnie i wieczor z dzieckiem, aby nie zapomnialo ze ma matke. Noc byla jedynym czasem kiedy moglam zrobic wszystko i przygotowac sie na dzien nastepny. I nigdy nie zdarzylo mi sie aby zadzwonic do kogos w srodku nocy, a maili wysylalam tysiace. A nie dzwonilam, bo szanuje czas ludzi tak jak chce aby inni szanowali moj:) Dlatego sadze, ze twoje przypuszczenia sa na prawde kiepsko uargumentowane.
Magdalena P.

Magdalena P. człowiek renesansu

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

wysyłam setki maili, nie tylko w godzinach pracy firmy, ale też poza godzinami jeśli tego wymaga sytuacja, dodatkowo zdarzało mi się przygotowywać dokumenty w czasie weekendów, dotyczy to różnego rodzaju ofert, tłumaczeń.

Nigdy nie spotkałam sie z jakimś "obrażaniem się" czy oburzeniem, że data wysłania maila jest weekendowa lub nocna :):):)
ani z opiniami że powinnam inaczej sobie zorganizować czas.

każdy ma swój własny styl - ja lubię "tworzyć" papierki w nocy - cisza i spokój ku temu sprzyjają, a nie rozgradiasz biura, telefony, rozmowy i takie tam :D:D:D
Izabela Marta Piotrowska

Izabela Marta Piotrowska Starszy Specjalista
ds. kadr i płac

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Jasna sprawa. Wszystko jest kwestią wyczucia - jak to zwykle bywa w sprawach SV. Jeśli nikomu nie przeszkadza dany styl pracy to nie widzę potrzeby go zmieniać.
Jednak moja opinia nie jest odosobniona - widocznie nie znalazł się nikt na tym forum, kto by ją podzielał.

Co do złej organizacji, to nie obraź się Lilianno, ale jaki z ciebie pożytek ma dziecko jeśli po 8h przychodzisz do domu i zajmujesz się dalej pracą? Przecież nie można jednocześnie pisać maila, czytać dokumentów i poświęcać uwagi dziecku? To takie... niewiarygodne.
Poza tym jeśli najpierw jesteś te 8h w pracy i potem w domu masz kolejne rzeczy do zrobienia to uważam, że jest to słaba organizacja pracy. Widocznie masz tyle na głowie, że potrzebna jest ci jakaś pomoc, bo sama nie dajesz rady. Może przydałaby się asystentka?

Jeśli chodzi o wolne zawody to jestem skłonna przychylić się do opinii, że tu panuje większa swoboda. Faktem jest, że jeśli ktoś jest "nocnym markiem" i tak też pracuje to i sprawy załatwia w dziwnych porach. Niemniej jednak w przypadku pracowników dużych firm, korporacji itp. siedzenie na nadgodzinach, wysyłanie maili do klienta (temat właściwy tego wątku) czy telefonowanie do klientów w porach późnych jest niemile widziane. Niejednokrotnie to widziałam i osobiście się z tym zgadzam.Izabela Marta Piotrowska edytował(a) ten post dnia 11.01.09 o godzinie 21:30

Temat: Wysyłanie maila do klienta poza godzinami pracy.

Uważam, że wysyłanie e-mali poza standardowymi godzinami pracy (tj 8 - 17) jest naturalne i nie ma w tym nie złego.

Oczywiście, wszystkie najważniejsze e-maile powinny dotrzeć do odbiorcy w godzinach, w którym mamy pewność, że je odbierze. Jeśli obiecamy 2 stronie, że wyślemy e-maila "dzisiaj" to znaczy, że nie o 23,55 tylko powiedzmy o 15 - tak, aby do 16 mógł go odczytać.

Do bardzo pilnych spraw jest telefon komórkowy :)

A jeśli chodzi o pracowanie nocami to ja osobiście bardzo to lubię i pewnie sporo osób tak robi.

Następna dyskusja:

Rozmowy telefoniczne w godz...




Wyślij zaproszenie do