konto usunięte
Temat: REKALAMA - Jak i gdzie się reklamować?
Radosław Schmalz:poczte odbiera sekretarka/recepcjonistka. czesto ma prikaz aby wywalac reklamy usług/produktów.
Karolina Ł.:
jesli chcesz aby Twoja reklama/oferta nie byla postrzegana jako spam i natrectwo to musisz najpierw obdzwonic swoja grupe docelowa i konkretnie porozmawiac a wyslanie oferty jest koncowym etapem.
Zdaję sobie z tego sprawę, że najpierw muszę zapytać o zgodę przesłania informacji handlowej (przynajmniej drogą elektroniczną). Jednak zwłaszcza jeśli ktoś prowadzi firmę to jak tylko słyszy, że ktoś chce mu znowu coś wcisnąć to od razu ma ochotę odłożyć słuchawkę - i jest to 100% zrozumiałą sytuacja;). Po prostu chciałbym żeby moja reklama zakomunikowała tylko klientowi, że jeśli będzie akurat czegoś takiego szukał, to jest pewne fajne rozwiązanie które się mu przyda - bez tego całego smrodu jaki zostawiają metody "konwencjonalne". Dlatego uważam, że np. inwestycja w pozycjonowanie strony / gooogle adwords to właśnie taki typ reklamy. Jednak nie wszyscy szukają rozwiązań w internecie, a często sytuacja wygląda tak, że jak ktoś akurat czegoś potrzebuje to dostaje to - z polecenia (chciałbym, żeby zamiast z polecenia - pomyślał akurat o mojej firmie). :) Ot cała filozofia.
Po prostu powiem tak: wolę żeby ktoś się niczego nie dowiedział o mojej firmie, niż do niej zraził. Powiem szczerze, że nigdy nie prowadziliśmy kampanii marketingowej, a klientów mamy. Kitów również nie wciskamy i najtańsi nie jesteśmy... Jednak chcielibyśmy zdobyć też klientów na nowe rozwiązania jakie proponujemy (np. systemy rejestracji czasu pracy). I teraz ta sama sytuacja - chcemy tylko zakomunikować wybranym firmą że gdyby akurat szukali takiego rozwiązania - warto zerknąć na naszą ofertę. Bez wpychania się drzwiami i oknami itp.
Może to głupi pomysł, ale myślałem np. o tym, żeby na kopertach zawierających informację handlową zamieszczać od razu tekst "ostrzegający" o zawartości, napisany w taki sposób, żeby potencjalnemu klientowi powiedzieć, że jest to reklama tego i tego i jeśli potrzebuje to będzie nam niezmiernie miło jeśli zapozna się z ofertą, a tym bardziej jeśli nasze rozwiązania usprawnią działania jego firmy, a jeśli nie potrzebuje, to niech nie traci czasu na czytanie i wyrzuci/schowa na potem itp;)
najlepiej byloby dowiedziec sie kto w danej firmie odpowiada za zakup np systemów rejestracji czasu pracy. czesto jest to office manager, koordynator, ktos taki. czasem ktos z bhp. i potem dotrzec do tej osoby konkretnie -dzwoniac lub piszac i adresujac mail do niej wlasnie. mysle ze takie działanie bedzie ok.
jesli na kopercie napiszesz np oferta firmy x to od razu bedzie przedarta na recepcji i wywalona do kosza
mniejsze koszty poniesiesz gdy wyslesz oferte mailem ale po uprzednim researchu.