Karolina Kaczorowska

Karolina Kaczorowska Projektowanie i
dekoracja wnętrz

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Mam pewien problem. Od miesiąca pracuję w recepcji w hotelu. Tydzień temu zostałam pouczona, ze jak przychodzi gość do hotelu, powinnam wstać i witać go na stojąco. Przyznam, ze zdziwiła mnie ta sytuacja, bo komputer, papiery wszystko jest usytuowane tak, że wygodnie jest siedzieć, z resztą są krzesła. Z doświadczenia wiem, ze jak gdzieś wchodze, to nikt w recepcji do mnie specjalnie nie wstawał! Może się mylę? Jak to jest?
Gabriela P.

Gabriela P. „Możesz mieć
wszystko czego
zapragniesz, jeżeli
pozbędzie...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

W każdym prawie hotelu z tego co wiem recepcjoniści/stki mają pracę stojącą.

Dodam, że są to hotele znanych marek, albo o wyższym standardzie.

konto usunięte

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Powiem więcej.
W naprawdę dobrych hotelach recepcja jest TYLKO stojąca. Czy gość jest czy gościa nie ma - recepcjonista czy concierge nie może usiąść
Karolina Kaczorowska

Karolina Kaczorowska Projektowanie i
dekoracja wnętrz

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

DZIEKUJE!
Na prawdę nie wiedziałam:) poprawię się;)
Pozdrawiam!

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Witam,

Tutaj dylemat koleżanki muszę rozwiać:)
Pracowałam 1,5 roku na recepcji w 5* Hotelu i mogłam siedzieć, faktycznie jak gość wchodził czy podchodził wstawałam, ale nonsensem jest dla mnie 12godzinne stanie.
Teraz pracuję w innym 5* Hotelu, tyle że już nie na recepcji i tutaj ku mojemu zdziwieniu Recepcjoniości muszą stać.

Takze co Hotel to inne zasady:((

Pozdrawiam
Agnieszka Jagiełło

Agnieszka Jagiełło Gł. specjalista ds.
zarządzania zasobami
ludzkimi

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Witam :)

"Sposób przyjmowania gości, jest odzwierciedleniem wagi, jaką przywiązujesz do ich wizyty" Ch. Benoit.

Większość hoteli posiada ściśle określone standardy obsługi swoich gości; niemniej jednak, jeśli z jakiś powodów w obiekcie nie ma takich procedur i nie jesteśmy pewni, jak się powinniśmy zachować z pomocą przyjdą nam zawsze zasady dobrego wychowania :)

Pozdrawiam serdecznieAgnieszka Jagiełło edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 11:29
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Witajcie kochani hotelarze!

Temat jest bezdyskusyjny !!!

Hotelarz zawsze i wszędzie obsługuje Gościa wyłącznie NA STOJĄCO !!!!!!!!!

Pozdrawiam.
Anna Wysocka-Gazda

Anna Wysocka-Gazda Anioł nigdy nie
upada. Diabeł upada
tak nisko, że nigdy
s...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Monika Medwid:
Witam,

Tutaj dylemat koleżanki muszę rozwiać:)
Pracowałam 1,5 roku na recepcji w 5* Hotelu i mogłam siedzieć, faktycznie jak gość wchodził czy podchodził wstawałam, ale nonsensem jest dla mnie 12godzinne stanie.
Teraz pracuję w innym 5* Hotelu, tyle że już nie na recepcji i tutaj ku mojemu zdziwieniu Recepcjoniości muszą stać.

Takze co Hotel to inne zasady:((

Pozdrawiam

Pięć gwiazdek i siedzieli? Dla mnie to dopiero zdziwienie...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Zgadzam sie z P.Polakiewiczem - obsługujemy Gości na stojąco, ale nonsensem jest dla mnie stanie 12h na baczność! :(

Cóż, ale to nie mi o tym decydować- od tego są dyrektorzy, ltórzy wprowadzają pewne zasady :)

Pozdrawiam
Anna Wysocka-Gazda

Anna Wysocka-Gazda Anioł nigdy nie
upada. Diabeł upada
tak nisko, że nigdy
s...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Jest sporo zawodów, w których pracuje się "na stojąco" i chyba nie ma w tym nic dziwnego. No i przecież recepcjoniści nie stoją "na baczność".
Julia Kosowska

Julia Kosowska specjalistka ds.
biurowych, Kosima
sp. z o.o.

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Anna Wysocka-Gazda:
Jest sporo zawodów, w których pracuje się "na stojąco" i chyba nie ma w tym nic dziwnego. No i przecież recepcjoniści nie stoją "na baczność".

Z doświadczenia wiem, że oczywiście w momencie kiedy nie ma żadnego klienta może spokojnie siedzieć. Ale tylko widząc zbliżającego się interesanta powinien wstać. To podnosi zdecydowanie prestiż miejsca pracy. Poza tym widać, że takiemu recepcjoniście zależy na gościu, wstając, wychodzi w pewnym sensie z inicjatywą. Dlatego popieram przedmówców - NA STOJĄCO.

konto usunięte

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Równie dobrze można byłoby sparafrazować, że kelnerzy, nawet gdy nikogo nie ma, powinni krążyć po sali, bo przecież na tym polega ich praca.
Anna Wysocka-Gazda

Anna Wysocka-Gazda Anioł nigdy nie
upada. Diabeł upada
tak nisko, że nigdy
s...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Krzysztof B.:
Równie dobrze można byłoby sparafrazować, że kelnerzy, nawet gdy nikogo nie ma, powinni krążyć po sali, bo przecież na tym polega ich praca.

Hm... a zawsze mi się wydawało, że praca kelnera polega na obsłudze klienta (podawaniu dań czy proponowaniu tego czy owego) a nie na krążeniu po sali, no ale człowiek całe życie się uczy...
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Widzę,że temat budzi nadal sporo wątpliwości. Jednak pewne zasady są nieubłagane i na to nie ma rady. Z punktu widzenia usługodawcy i usługobiorcy obsługiwanie na "stojąco" jest absolutnym obowiązkiem i tutaj nikt nikomu nie robi żadnej łaski.
To co niby żartobliwie napisał Krzysztof o pracy kelnerów to święta prawda.
Prawdziwy zawodowy kelner nie pozwoli sobie na siedzenie na zapleczu. On właśnie ma krążyć po sali, żeby mu "pieniądze nie wyszły na ulicę". Kto tego nie rozumie nie powinien być kelnerem.
Anna Wysocka-Gazda

Anna Wysocka-Gazda Anioł nigdy nie
upada. Diabeł upada
tak nisko, że nigdy
s...

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

MAREK POLAKIEWICZ:
Widzę,że temat budzi nadal sporo wątpliwości. Jednak pewne zasady są nieubłagane i na to nie ma rady. Z punktu widzenia usługodawcy i usługobiorcy obsługiwanie na "stojąco" jest absolutnym obowiązkiem i tutaj nikt nikomu nie robi żadnej łaski.
To co niby żartobliwie napisał Krzysztof o pracy kelnerów to święta prawda.
Prawdziwy zawodowy kelner nie pozwoli sobie na siedzenie na zapleczu. On właśnie ma krążyć po sali, żeby mu "pieniądze nie wyszły na ulicę". Kto tego nie rozumie nie powinien być kelnerem.

Nie jestem pewna czy taki był właśnie kontekst Krzysztofa, ale z tym tekstem się zgadzam :) a wcześniejszy post napisałam z powodu uśmiechu, który wywołał obraz siedzącego kelnera :)

konto usunięte

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Moim zdaniem recepcjonista powninien witac i obsługiwac gosci na stojąco,jeśli nikogo nie ma w holu recepcyjnym może siedzieć.Natomiast jezeli chodzi o kelnera.owszem powinien być na skiniecie gościa i być widoczny,ale z tym krążeniem to przesada.czy chcielibyście jeść kolacje? -czy dobrze byście sie czuli-? jeśli co chwila krązyłby koło waszego stolika kelner?dla mnie to byłby znak,zeby opuścic lokal( bo np już zamykamy),albo jeszce coś zamówić.takie natretne krązęnie bardzo by mnie irytowało i innych zapewne też.jak w każdej branży w obsłudze klienta trzeba wyczucia i taktu!
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Emilia Śmiechowska:
Moim zdaniem recepcjonista powninien witac i obsługiwac gosci na stojąco,jeśli nikogo nie ma w holu recepcyjnym może siedzieć.Natomiast jezeli chodzi o kelnera.owszem powinien być na skiniecie gościa i być widoczny,ale z tym krążeniem to przesada.czy chcielibyście jeść kolacje? -czy dobrze byście sie czuli-? jeśli co chwila krązyłby koło waszego stolika kelner?dla mnie to byłby znak,zeby opuścic lokal( bo np już zamykamy),albo jeszce coś zamówić.takie natretne krązęnie bardzo by mnie irytowało i innych zapewne też.jak w każdej branży w obsłudze klienta trzeba wyczucia i taktu!
Recepcjonista niestety powinien stać za kontuarem recepcji, usiąść może tylko na zapleczu. Gdy przebywa w części widocznej dla gościa - stoi.
Kelner rzeczywiście powinien krążyć po sali, i jest to powszechnie praktykowane, szczególnie w dużych lokalach - i co jest już moim osobistym spostrzeżeniem - szczególnie w krajach południowej Europy. Nie powinien tego jednak robić ostentacyjnie świdrując gości, ale dyskretnie, obserwując, czy gość jest zadowolony i czy czegoś nie potrzebuje.

konto usunięte

Temat: Recepcjonista - powinien siedzieć, czy stać?

Karolina Kuczyńska:
Mam pewien problem. Od miesiąca pracuję w recepcji w hotelu. Tydzień temu zostałam pouczona, ze jak przychodzi gość do hotelu, powinnam wstać i witać go na stojąco. Przyznam, ze zdziwiła mnie ta sytuacja, bo komputer, papiery wszystko jest usytuowane tak, że wygodnie jest siedzieć, z resztą są krzesła. Z doświadczenia wiem, ze jak gdzieś wchodze, to nikt w recepcji do mnie specjalnie nie wstawał! Może się mylę? Jak to jest?

Karolino

Recepcjonista ZAWSZE STOI i obsługuje gości zawsze na stojąco!
Siada tylko wtedy i wyjątkowo, gdy w polu widzenia nie ma gościa hotelowego lub innej osoby przebywającej w hotelu...nawet przypadkowo przechodzący gość hotelowy powoduje natychmiastowe powstanie recepcjonisty z krzesła + zawsze uśmiech + powitanie i skinienie głową zawsze na TAK nawet wtedy gdy się myśli NIE .
W renomowanych hotelach nie ma krzeseł za recpcją.
Na tym polega wysoka jakość i wysokie standardy obsługi klienta hotelowego.

Pzdr Dario
HotelinspectorDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 28.07.10 o godzinie 19:21

Następna dyskusja:

Ty czy Pan(i)??




Wyślij zaproszenie do