Agnieszka Górska

Agnieszka Górska gutenmorgen.pl

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad pewną kwestią: czy w korespondencji mailowej z klientami wypada zaznaczać automatyczną opcję potwierdzenia otrzymania wiadomości? (Mam na myśli sytuację, kiedy to my jesteśmy nadawcą maila). Czy może to zostać odebrane jako nachalne?

Chodzi o szablonowy komunikat w stylu: "Nadawca wiadomości zażądał potwierdzenia przeczytania wiadomości. Czy chcesz wysłać potwierdzenie? (Tak/Nie)"

A jeśli by tak odwrócić sytuację: czy nietaktem jest wybranie klawisza "nie potwierdzaj", jeśli już w naszej skrzynce pojawi się takowy e-mail?

Ciekawa jestem Waszych opinii...:)Agnieszka Gregorczuk edytował(a) ten post dnia 10.03.09 o godzinie 02:43
Adam Jarczyński

Adam Jarczyński Marketingu &
Branding & PR

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Ustawianie potwierdzania przy każdej wiadomości jest irytujące dla odbiorcy. IMHO musi być ku temu powód (ważny). Osobiście używam tej funkcji w sytuacjach, kiedy wysyłam ważne dokumenty (konkurs ofert, przetargi, raporty). Poza tym zawsze można dla potwierdzenia zadzwonić.

Cóż.. jeżeli ktoś wysłał prośbę o potwierdzenie, grzecznie byłoby potwierdzić, odrzucając potwierdzenie możemy wprowadzić nadawcę w stan lekkiego dyskomfortu (Dlaczego Oni jeszcze nie przeczytali tej wiadomości!!!, nie mogę się dodzwonić, cisza), a tego kulturalni ludzie nie robią.

Choć z drugiej strony.. wiem, że setne potwierdzenie przy wiadomości dotyczącej ładnej pogody może ruszyć nawet śpiące niedźwiedzie zimą.
Anna Maria Woźniak

Anna Maria Woźniak ... restart
systemu...

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Jako świadomy użytkownik Internetu odpowiem tak:
Nigdy nie zaznaczam tej opcji, bo to jest bezsensowne generowanie niepotrzebnego ruchu w necie.

Używanie tego bez potrzeby mozna więc potraktować jako zachowanie lamerskie.

Jako, że dużo poczty odbieram (prywatnej) taki komunikat mnie złości. Myślę, że każde nieoczekiwane okienko u internauty powoduje irytację.

Tak naprawdę potwierdzenie jest dowodem, że ktoś otworzył tę wiadomość. Na nic więcej. Nie wiemy czy ją przeczytał. Brak wiadomości zwrotnej nie znaczy, że mail nie został odebrany. Tak naprawdę więc nie wiem czemu ma to służyć.

Jestem zdecydowanie przeciwna.

Pamiętajcie też, że mail zwrotny przychodzi z godziną odebrania tamtej wiadomości. Ktoś może poczuć się monitorowany.
A jeśli by tak odwrócić sytuację: czy nietaktem jest wybranie
klawisza "nie potwierdzaj", jeśli już w naszej skrzynce pojawi
się takowy e-mail?

Zawsze klikam odmownie. Jeśli sytuacja wymaga potwierdzenia, odpisuję ręcznie. Nie lubię odhumanizowanyh form komuikacji. Jak będziemy robić wszytko automatycznie, skończymy tak:

http://www.youtube.com/watch?v=IjarLbD9r30

;)

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

jesli zalezy nam na potwierdzeniu odbioru, to lepiej albo zadzwonic, albo w wiadomosci napisac takowa prosbe. ja dostaje wysypki, kiedy pojawia mi sie ten komunikat.
Dorota S.

Dorota S. małpa
człekokształtna

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

A ja z racji wykonywanej pracy - zdalnej - i wysyłania do klientów ważnych plików i dokumentów, o potwierdzenie otrzymania maila proszę - ale w samym mailu, kurturarnie, a nie poprzez włączenie opcji z ŻĄDANIEM potwierdzenia!

To naturalna sytuacja i bardzo pomocne narzędzie pracy, otrzymawszy potwierdzenie od adresata, wiem, że mogę spokojnie "oddalić" w miejsce, w którym nie będę miała dostępu do netu, ale moja praca dotarła do klienta i spokojnie może sobie iść do druku, a ja na kawę ze znajomą :D

W sytuacjach zawodowych za nietakt uważam kliknięcie opcji "nie potwierdzaj" odebrania wiadomości. Prywatnie jeśli ktoś zasypuje naszą skrzynkę takimi mailami najlepiej odpisać, że sobie nie życzymy, jak to ktoś ładnie sformułował: "odhumanizowanej komunikacji".Dorota Stępień-Góra edytował(a) ten post dnia 12.03.09 o godzinie 08:18

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

W korespondencji służbowej mam opcję "żądania potwierdzenia" włączoną na stałe.Dlaczego ? Dlatego, że preferuję kontakt mailowy niż telefoniczny,który jest wg mnie mniej inwazyjny.

Poza tym nie wysyłam maili z zapytaniem o pogodę tylko z ważnymi informacjami tak dla mnie jak i dla odbiorcy.

Jeśli wysyłam ważnego maila i widzę, że przez 2-3h nikt go nie przeczytał to wysyłam go po prostu faxem- z reguły dotyczy korespondencji międzynarodowej.
Mój outlook ma automatycznie ustawioną funkcję, że sam wysyła potwierdzenia iż danego maila przeczytałam.

Pomysł z dzwonieniem do kogoś i pytanie czy dostał maila wg mnie jest działaniem nachalnym, wyjątek stanowią szczególne przypadki - vide awaria serwera czy problem z łącznością netową -wtedy taki telefon jest jak najbardziej wskazany.
Magdalena Motylewska

Magdalena Motylewska Analityk
biznesowy/systemowy

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

A mi nie zdarza się wysyłać potwierdzenia na 'żądanie potwierdzenia'. I uważam wysyłanie go za totalne buractwo - inwigilacja, namolność itp. Swoją drogą, z tego co zauważyłam, charakterystyczne głównie dla niezinformatyzowanych ludzików, które pewnie nie potrafią tej opcji wyłączyć. Jeszcze rozumiem zaznaczenie raz na milion lat, kiedy się wysyła coś NAPRAWDĘ ważnego. Ale wtedy lepiej przecież dopisać prośbę o potwierdzenie. Jeżeli od klienta jeden mail w miesiącu dostaję z 'żądaniem potwierdzenia' to wiem, że to coś ważnego i potwierdzam. Ale naprawdę nie wyobrażam sobie co usprawiedliwiałoby ustawienie sobie tej opcji na stałe. Megalomania jakaś, czy co? 'Wszystko co ja piszę jest super ważne'? :/ bleee

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Jeśli otrzymuję ważnego maila a przy współpracy z wieloma serwisami i bardzo częstymi sytuacjami awaryjnymi najczęściej jestem proszony o potwierdzenie... nie wyobrazam sobie ręcznego odpisywania aby potwierdzić a tym bardziej dzwonić z potwierdzeniem... nie po to wymyślono pocztę elektroniczną... a ja nie mam zamiaru dopłacać to rachunku telefonicznego lub tracić czas na dodatkowe maile i zbędny w takich przypadkach "bon-ton"...
Jeśli sam wysyłam ważnego maila w pilnej sprawie równiez proszę o potwierdzenie przeczytania... mam wtedy pewność że procedura została wdrożona... Życie nauczyło mnie że brak potwierdzenia w sytuacjach awaryjnych nie daje mi pewności uruchomienia sprawy....
Na szczęście jestem normalnym "niezinformatyzowanym ludzikiem" i internet traktuję jako codzienne narzędzie, które ma mi w maksymalnym stopniu zapewnić pełną komunikację i pewność przepływu informacji.... czy to sie komus podoba czy nie...
Nie mam czasu na to aby tracić czas.

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Wiesław M.:
Jeśli otrzymuję ważnego maila a przy współpracy z wieloma serwisami i bardzo częstymi sytuacjami awaryjnymi najczęściej jestem proszony o potwierdzenie... nie wyobrazam sobie ręcznego odpisywania aby potwierdzić a tym bardziej dzwonić z potwierdzeniem... nie po to wymyślono pocztę elektroniczną... a ja nie mam zamiaru dopłacać to rachunku telefonicznego lub tracić czas na dodatkowe maile i zbędny w takich przypadkach "bon-ton"...
Jeśli sam wysyłam ważnego maila w pilnej sprawie równiez proszę o potwierdzenie przeczytania... mam wtedy pewność że procedura została wdrożona...

HA - masz pewność że zostało przeczytane nie wdrożone.

Życie nauczyło mnie że brak potwierdzenia w sytuacjach awaryjnych nie daje mi pewności uruchomienia sprawy....

nie,
daje Ci "pupochrona" ;) potrzebnego w udowodnieniu czyjejś zawalanki

Na szczęście jestem normalnym "niezinformatyzowanym ludzikiem" i internet traktuję jako codzienne narzędzie, które ma mi w maksymalnym stopniu zapewnić pełną komunikację i pewność przepływu informacji.... czy to sie komus podoba czy nie...
Nie mam czasu na to aby tracić czas.

;)))

korporacja międzynarodowa : 40 oddziałów na świecie - wysyłam email do cudownej ( już nie żyjącej niestety ) Kasi. Po 2ch dniach dzownię "Kasia słońceeee... załatwiłaś ? " Kasia pyta ze zdumieniem "co miałam załatwić słońce ????" ja "no wysłałem Ci email"

Kasia : "kurwasz Paweł, jak wysyłasz ważnego emaila weź proszę zadzwoń do mnie - ja takich emaili dostaję dziennie ponad setkę - DZWOŃ do mnie że wysłałeś mi emaila" :).

piję do tego że moim zadaniem jest dopilnować by informacja przez mnie wysyłana "zaszła" - nie tylko że wysłałem i mam spokój - bo ze skutecznością samo potwierdzenie nie ma nic wspólnego.

Ta sprawa z Kasią mi to bardzo uzmysłowiła że samo wysyłanie ważnego emaila to nie tylko "send and forget" ;) do dziś się do tego stosuje i jeżeli informacja jest ważna - zawsze kręcę do odbiorcy czy ją dostał i się zastosował - i powiem że często sam email nie przekazuje powagi z jaką został wysłany.

jest to jakaś priorytetyacja - ale nie ma wskaźnika ważności :) moze to w tym sęk ?Paweł Kozłowski edytował(a) ten post dnia 26.03.09 o godzinie 09:20
Bartłomiej Olasik

Bartłomiej Olasik Fujitsu Technology
Solutions

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Magdalena Popławska:
A mi nie zdarza się wysyłać potwierdzenia na 'żądanie potwierdzenia'. I uważam wysyłanie go za totalne buractwo - inwigilacja, namolność itp.

A jesli oddajesz wazne papiery do jakiegos urzedu osobiscie to nie prosisz o zaparafowanie kopii z adnotacja wplynelo ?
Zapewne jest to tak samo burackie jak potwierdzenie maila.
Ja w takim razie jestem burakiem i z pelna swiadomoscia nim pozostane, bo doswiadczenie podpowiada mi ze wole spac spokojniej wiedzac ze mam w reku niezbity dowod na to, ze zrobilem to co powininem byl zrobic. Jesli dotychczas nie spotkala Cie zadna nieprzyjemnosc spowodowana niemoznoscia udowodnienia w razie potrzeby, ze Ty swoja czesc wykonalas poprawnie to zazdroszcze i zycze zeby tak pozostalo.

Zupelnie inna sprawa to wygoda o ktorej wspomnial Wiesław.
Jesli jest opcja ktora ma mi ulatwic zycie a jednoczesnie stawka jest istotna to nie sadze aby bylo niekulturalnym z niej skorzystac. Tym bardziej ze chcac uzywac maila kazda ze stron ma swiadomosc na co sie pisze.
Ale naprawdę nie wyobrażam sobie co usprawiedliwiałoby ustawienie sobie tej opcji na stałe.

z Ta czescia nie mozna sie nie zgodzic :)

Paweł Kozłowski:

Życie nauczyło mnie że brak potwierdzenia w sytuacjach awaryjnych nie daje mi pewności uruchomienia sprawy....

nie,
daje Ci "pupochrona" ;) potrzebnego w udowodnieniu czyjejś zawalanki

Otoz to. Szczegolnie gdy nie lubi sie placic za bledy innych :)Bartek Olasik edytował(a) ten post dnia 28.03.09 o godzinie 00:36
Magdalena Motylewska

Magdalena Motylewska Analityk
biznesowy/systemowy

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Bartek Olasik:

Ja w takim razie jestem burakiem i z pelna swiadomoscia nim pozostane, bo doswiadczenie podpowiada mi ze wole spac spokojniej wiedzac ze mam w reku niezbity dowod na to, ze zrobilem to co powininem byl zrobic.

hm. Ja np. zawsze klikam 'nie' przy pytaniu 'czy chcesz potwierdzić'. I co to wtedy daje? Dowód na to, że nie zrobiłeś tego co powinieneś był zrobić bo adresat nie przeczytał?

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

a mnie *srednio* obchodzi co robicie w pracy.
wolalbym dostac wykladnie - CO MOWI O TYM SV?

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

no rules ;)

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Wojciech Zbigniew Piotrowicz:
a mnie *srednio* obchodzi co robicie w pracy.
wolalbym dostac wykladnie - CO MOWI O TYM SV?

Autorka watku napisała: "Ciekawa jestem Waszych opinii...:)"
nasze wypowiedzi to indywidualne opinie! ... jesli Ciebie to nie interesuje spokojnie poczekaj na wykładnię jakiegoś autorytetu od SV... :-)

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Magdalena Popławska:
Bartek Olasik:

Ja w takim razie jestem burakiem i z pelna swiadomoscia nim pozostane, bo doswiadczenie podpowiada mi ze wole spac spokojniej wiedzac ze mam w reku niezbity dowod na to, ze zrobilem to co powininem byl zrobic.

hm. Ja np. zawsze klikam 'nie' przy pytaniu 'czy chcesz potwierdzić'. I co to wtedy daje? Dowód na to, że nie zrobiłeś tego co powinieneś był zrobić bo adresat nie przeczytał?

Przyznam, że w profesjonalnych kontaktach w sprawach technicznych jeszcze nie spotkałem się aby ktoś strzelił "sobie w stopę" i odmówił potwierdzenia przeczytania... ci z którymi współpracuję podchodzą do tematu tak jak ja traktując pocztę e-mail tylko jako przydatne narzędzie... potwierdzenie to tak jak napisał Bartek rodzaj parafki i tyle! Wiem, że zawsze znajdzie się ktoś kto ma inne zdanie i zasady... ale wtedy straci mnie jako potencjalnego klienta... :-)))

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

... ale wtedy straci mnie jako potencjalnego klienta... :-)))

jaK dobrze płacisz ? ;)- zawsze dostałbyś okaykę..Paweł Kozłowski edytował(a) ten post dnia 28.03.09 o godzinie 18:29
Magdalena Motylewska

Magdalena Motylewska Analityk
biznesowy/systemowy

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Wiesław A.:

jeszcze nie spotkałem się aby ktoś strzelił "sobie w stopę" i odmówił potwierdzenia przeczytania...

Przyznam, że nie dotarło. "strzelił sobie w stopę" bo co? :/

Tak swoją drogą ustawianie automatycznego potwierdzania w kontaktach z 'super ważnym' klientem jest z mojego punktu widzenia właśnie 'strzelaniem sobie w stopę'. Bo po przeczytaniu 20 'super ekstra ważnych maili' po 2 godzinach można otrzymać 20 'super ważnych' telefonów 'dlaczego to jeszcze nie jest zrobione skoro już tak dawno przeczytałam'. A powstrzymanie się od wytłumaczenia 5 z kolei osobie co sądzę o 'pilności' problemu, że w aplikacji jest przesunięty nagłówek w tabeli ..... to już humanitarniej nie potwierdzać wiadomości ;)

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Magdalena Popławska:
Wiesław A.:

jeszcze nie spotkałem się aby ktoś strzelił "sobie w stopę" i odmówił potwierdzenia przeczytania...

Przyznam, że nie dotarło. "strzelił sobie w stopę" bo co? :/

Tak swoją drogą ustawianie automatycznego potwierdzania w kontaktach z 'super ważnym' klientem jest z mojego punktu widzenia właśnie 'strzelaniem sobie w stopę'. Bo po przeczytaniu 20 'super ekstra ważnych maili' po 2 godzinach można otrzymać 20 'super ważnych' telefonów 'dlaczego to jeszcze nie jest zrobione skoro już tak dawno przeczytałam'. A powstrzymanie się od wytłumaczenia 5 z kolei osobie co sądzę o 'pilności' problemu, że w aplikacji jest przesunięty nagłówek w tabeli ..... to już humanitarniej nie potwierdzać wiadomości ;)

... rozmawiamy o własnych jakże różnych realich i doświadczeniach... no i warunkach pracy... jak widzę nieporównywalnych zupełnie :-) to co dla mnie jest normalne dla innych jest nie do przyjęcia i nieracjonalne... i tak niech juz lepiej pozostanie! Niezaleznie od opinii innych kazdy i tak postepuje tak jak jemu pasuje... i jeśli jego korespondenci to przyjmują i akceptują to jaki problem?
nawiasem mówiąc prywatnie nie korzystam z opcji potwierdzania.... :-)

konto usunięte

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Opcję żądania potwierdzenia odczytania mojego maila przez odbiorcę mam ustawioną na stałe odkąd tylko pamiętam. Tak samo, jak automatyczne potwierdzanie, że odczytałem maila, jeśli tylko nadawca tego żądał.

Dzięki zastosowaniu formuły w Outlook'u, wszystkie potwierdzenia wchodzą z automatu do oddzielnego podfoldera skrzynki odbiorczej, więc nie przeszkadzają mi zarządzaniu bieżącą pocztą. Potwierdzenia przeglądam na koniec dnia i wywalam (nie potrzebuję pupochronów).

Każdego dnia koresponduję dziesiątkami maili z ludźmi w większości krajów europejskich, USA, Turcji, Omanu, Chin, Malezji i Australii, I jeszcze nikt nigdy nie napisał mi, że jestem burakiem nie znającym netykiety. Poza tym, jeśli w mojej korporacji, w której tysiące ludzi ma włączone te same opcje co ja i każdy z nich także wysyła dziesiątki maili dziennie, to albo wszyscy jesteśmy burakami albo po prostu tak samo postępuje cały świat...
Bartłomiej Olasik

Bartłomiej Olasik Fujitsu Technology
Solutions

Temat: "Proszę potwierdzić otrzymanie wiadomości..."

Magdalena Popławska:
Bartek Olasik:

Ja w takim razie jestem burakiem i z pelna swiadomoscia nim pozostane, bo doswiadczenie podpowiada mi ze wole spac spokojniej wiedzac ze mam w reku niezbity dowod na to, ze zrobilem to co powininem byl zrobic.

hm. Ja np. zawsze klikam 'nie' przy pytaniu 'czy chcesz potwierdzić'. I co to wtedy daje? Dowód na to, że nie zrobiłeś tego co powinieneś był zrobić bo adresat nie przeczytał?

Zawsze pozostaje mi kopia maila.



Wyślij zaproszenie do