Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu

Piotr R.:
Muszę powiedzieć, żę zgadzam się z Marcinem, ponieważ również odniosłem wrażenie Izo, że zarzucasz mi brak manier. Może to tylko moje odczucie.


jesli tak to wybacz, Piotrze,
nie chce nikogo urazic, ale przedstawic wlasne racje na ten temat, Ty rowniez prezentujesz swoje, ktora moga sie innemu czlowiekowi w ogole nie podobac....

Piotr R.:
Mam krewną w Anglii, Brytyjkę z krwi i kości, która odbierając telefon podaje adres, ale nie przedstawia się. :) Co kraj, to obyczaj. [/edited]

:) mimo to , nie wierze ze wszyscy Anglicy zachwouja sie tak samo!



Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu


Marcin F.:
Jednak najlepszą radą jaką wyczytałem była ta: Kiedy odbierasz lub wykonujesz telefon - uśmiechnij się - osoba po drugiej stronie od razu to odczuje :)


SUUUUPER ;) chyba najlepsza rada jaka slyszalam w zyciu !
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

"Skadze znowu! Mam prawo wypowiedziec swoje zdanie na ten temat, wiec to robie, tak samo jak inni tutaj obecni. Wedlug mnie, wlasnie to swiadczy o kulturze, ale oczywiscie moge sie mylic, nikt na swiecie nie jest nie nieomylny! Pozwol mi wiec zachowac swoje zdanie...."
Cieszę się, że dzielisz się z nami swoim zdaniem. To bardzo cenne. Chodziło mi raczej o formę - zrobiłaś to w taki sposób, że wyszło na to, że jest to jedyna poprawna forma.

"Dla mnie ( i jak widze, nie tylko dla mnie .. ) jest sprawa oczywista, aby sie zawsze przestawic."
To nie znaczy, że to jest jedyna możliwość. A tak można wywnioskować z Twoich wypowiedzi.

"Marcinie, nie potrzebuje podbudowywac sie „zrodlami”, poniewaz nie jest to zadna praca naukowa na temat odbierania telefonow! Pozatym, wlasnego zdania nie cytuje sie z ksiazek ;)"

Jasne, ale jesli się podaje to zdanie jako jedyną i właściwą prawdę to dobrze jednak jakoś to uzasadnić. Inaczej niż "bo tak uważam".

.........................................
Stereotyp
Z Wikipedii (http://pl.wikipedia.org/wiki/Stereotyp)
Skocz do: nawigacji, szukaj
Stereotyp (z gr. stereos = 'stężały, twardy', typos = 'wzorzec, odcisk') - konstrukcja myślowa, zawierająca uproszczony i często emocjonalnie nacechowany obraz rzeczywistości, przyjęty przez jednostkę w wyniku własnych obserwacji, poglądów innych osób czy wzorców przekazywanych przez społeczeństwo. Stereotypy mogą być negatywne, neutralne lub pozytywne, chociaż najczęściej spotykamy się z wyobrażeniami negatywnymi.
Najczęściej mówi się o stereotypach narodowych, czyli naszych wyobrażeniach dotyczących innych narodów
......................................

Proszę, jednak umiesz się podpierać. Cieszę się, że wiesz gdzie szukać definicji. Pamiętaj jednak, że każdy człowiek używa stereotypów - inaczej nieogarnąłby świata swoim małym rozumkiem.


"Wiesz, dlatego tez nie opieram sie na wiedzy ksiazkowej, nie zawsze jest wszytsko zgodne z prawda, poniewaz nie mozna uogolniac ;)"

A potrafisz nie uogólniać? To co wtedy jak nie opierasz się czy nie korzystasz z wiedzy książkowej? Jaka Ci wtedy zostaje perspektywa? Tylko własnego zdania - własnego spojrzenia?

Aha, sorki, ale jakoś z cytatami komputerowymi mi nie idzie :) Stąd te cudzysłowy :)


Marcin F. edytował(a) ten post dnia 30.01.07 o godzinie 16:36
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu

chcialam ci tylko dac do zrozumienia ze wlasciwie model kulturowy to wlasciwie pewnego rodzaju STEREOTYP.... bo pisales ze nie zrozumiales tego co napisalam ;)
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

Nie napisałem, że nie zrozumiałem :) Napisałem, że nie wiem czego to dotyczy :) Znam słowo stereotyp, choć może nie wyglądam :) Model kulturowy i owszem, możemy uznać za stereotyp. Ale w wypadku "kanonu norm" savoir-vivre niezbędne okażą się uogólnienia i nieco stereotypów tudzież modeli kulturowych :)

a tak z ciekawości i poszukiwań google:
http://buadam.student.zsl.gda.pl/telefon.html
nie wiem czy autorzy strony są kompetentni, ale rzuć Izo okiem.


Marcin F. edytował(a) ten post dnia 30.01.07 o godzinie 16:41
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: odbieranie telefonu

Karina Barbara K.:Kiedy odbierasz telefon w pracy - przedstawiasz się, albo imieniem i nazwiskiem albo wymieniasz nazwę firmy. W każdym innym przypadku przedstawia sie osoba, która dzwoni.... Proste :)


Zgadzam się z Kariną. Inni wiidzę szczypią się za słówka :))
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu

Marcin F.:Nie napisałem, że nie zrozumiałem :) Napisałem, że nie wiem czego to dotyczy :) Znam słowo stereotyp, choć może nie wyglądam :) Model kulturowy i owszem, możemy uznać za stereotyp. Ale w wypadku "kanonu norm" savoir-vivre niezbędne okażą się uogólnienia i nieco stereotypów tudzież modeli kulturowych :)



ok ok hehe juz nas tu oskarzaja ze sie " szczypiemy za slowka " :))
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

a tak, bawimy się nieco słowami :) ale jakże inaczej może dojść do interesujących dyskusji?:)
Piotr R.

Piotr R. Specjalista PR ds.
komunikacji
wewnętrznej

Temat: odbieranie telefonu

Być może, Izo, źle zinterpretowałem Twoje uwagi, niepotrzebnie wziąłem je do siebie. :)

Masz rację, że prezentuję swoje poglądy, które nie wszystkim się mogą podobać. Nie chcę przeforsować swojego stanowiska.

Wychowany zostałem w ten sposób, z różnych powodów, żeby nie podawać osobom dzwoniącym danych osobowych, adresu, a nawet numeru telefonu. Stare nawyki ciężko przełamać :)

Dlatego też biorę udział w dyskusji, ponieważ chcę się dowiedzieć, co zasady savoir-vivre mówią o odbieraniu telefonu.

A jeżeli chodzi o telefony w Anglii - na pewno nie wszyscy tak się przedstawiają. Ale może to jest właśnie poprawna forma? Kto wie? :)
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: odbieranie telefonu

A propos domu, to pamiętajmy że dom to nasz azyl, nie każdy będzie się przedstawiał jak odbiera telefon domowy. Ja się nie przedstawiam. A jezeli już ktoś chce mieć świety spokój to jest w końcu usługa CLIP dla kabla (czyt. niekomórkowe sieci).

Telefon komórkowy jest zupełnym przeciwieństwem, tutaj rzadko sie zdarza podejście psychologiczne "to mój dom", używamy telefonu do pracy, rozdajemy wizytówki, etc.

Pozostaje telefon na biurko. U mnie jest włączone przekierowanie. A tak na marginesie to nawet go nie mam - aparatu - na biurku, tylko komórkowy :))
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: odbieranie telefonu

o matko, teraz wszyscy będą sie kalać, tulić ;p ;p ;p

"a łyżka na to niemożliwe" :o))))))
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

Jeśli chodzi o savoir-vivre, które mamy w "tytule" grupy należałoby zajrzeć do kilku podręczników i zobaczyć co tam jest napisane na temat odbierania telefonu:) A jeśli chodzi o własne zdanie - każdy mieć je może :)
Halo, słucham - kto mówi?:)
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu

Marcin F. : Jeśli chodzi o savoir-vivre, które mamy w "tytule" grupy należałoby zajrzeć do kilku podręczników i zobaczyć co tam jest napisane na temat odbierania telefonu:) A jeśli chodzi o własne zdanie - każdy mieć je może :)
Halo, słucham - kto mówi?:)

pewnie ze tak,
nie zawsze jednak robimy jak nam kaza....
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

I chwała wszystkim za to!:)
Dlatego najlepszą radą uśmiech do słuchawki!:)
Piotr R.

Piotr R. Specjalista PR ds.
komunikacji
wewnętrznej

Temat: odbieranie telefonu

Rafał S.:o matko, teraz wszyscy będą sie kalać, tulić ;p ;p ;p

"a łyżka na to niemożliwe" :o))))))


Chciałem tylko wyjaśnić sytuację, aby nie wyjść na gbura :)

A w kwestii łapania się za słowka, to kalać ani siebie, ani nikogo innego, nie zamierzam :)
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

Ale od razu się forum ożywiło :) i ciekawa dyskusja :)
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: odbieranie telefonu

obstawiam że każde z Was - Iza i Marcin - mają cechę charakteru: nieustepliwość zwaną też czasem "nie bo nie", jak kto woli - "ja tu mam ostatnie zdanie" ?? :)))

Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu

Piotr R.:

Wychowany zostałem w ten sposób, z różnych powodów, żeby nie podawać osobom dzwoniącym danych osobowych, adresu, a nawet numeru telefonu. Stare nawyki ciężko przełamać :)



ooch skad ja to znam.... mam kazdego dnia wielu klientow na telefonie, ktorzy faktycznie maja paniczny strach przed podawaniem jakichkolwiek danych przez telefon domowy, nie wiem dlaczego, ale wowas zawsze dostaje od klienta numer jego telefonu komorkowego i podczas rozmowy przez komorke nie jest juz zadnym problemem, podanie szczegolow kartty kredytowej badz adresu zamieszkania....



Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odbieranie telefonu

[author]Piotr Rudzki:
Chciałem tylko wyjaśnić sytuację, aby nie wyjść na gbura :)



:)
Marcin Fijałkowski

Marcin Fijałkowski Fotograf,
dziennikarz

Temat: odbieranie telefonu

Rafał S.:obstawiam że każde z Was - Iza i Marcin - mają cechę charakteru: nieustepliwość zwaną też czasem "nie bo nie", jak kto woli - "ja tu mam ostatnie zdanie" ?? :)))



uwaga próbuję cytować z automatu!:)
A co do Twojej wypowiedzi Rafale to chyba nie masz racji :)
Lubię sobie rozmawiać, ale nie muszę mieć ostatniego zdania, ani nie dążę do przyznania mi racji. Chociaż czasem staram się zasiać ziarno wątpliwości u osoby z którą dyskutuję :)

Następna dyskusja:

Odbieranie telefonu w trakc...




Wyślij zaproszenie do