Katarzyna K.

Katarzyna K. Boss, Katarzyna
Kitowska

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Łukasz S.:
jeśli masz swojego odpowiednika/albo osobę zastęującą Cię w obowiązkach przekaż kontakt. Wszystko pozostanie w firmie,a Wy wzajemnie "personalnie" nie będziecie sobie psuć krwi.


Zgadzam sie, ´´gdy chemia nie zadziala`` jest to jedyne rozsadne rozwiazanie ( dla kontynuacji interesow). Biorac pod uwage moje doswiadczenie, moge powiedziec, ze wszystko zalezy od pierwszych 3 minut. W Pana sytuacji juz na poczatku popelniono blad ( nie mowie, ze to Pana wina).
Mysle, ze dobry biznes opiera sie na wzajemnym szacunku. Ja stosuje zasade fifty- fifty, czyli rozmawiam z klientem jego jezykiem. Staram sie wywalczyc szacunek wlasnie w takich konfliktowych sytuacjach.
Ludzie sa rozni, znajduja sie w okreslonych relacjach rodzinnych, osobistych, z ktorych raczej wynosza emocje do pracy, niestety...wiekszosc. Czasem warto wsluchac sie w tonacje glosu, wybada Pan w jakim nastroju jest potencjalny klient. Sa rowniez inne techniki poznania... ale tego trzeba sie nauczyc.
Reasumujac, jesli nie moze Pan ulozyc dobrych reacji z klientem, niech to zrobi wspolnik, a moze lepiej zrezygnowac ze wspolpracy z takim idiota. Kladzie Pan przeciez na szale marke firmy. Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Wszystkim znane jest przysłowie „Klient jest królen”.
Ilu monarchów było aroganckimi, zarozumiałymi i wynisłymi „idiotami” ?
Ale kto bez oczywistych konsekwencji ośmielił się im o tym powiedzieć?

Przysłowie to brzmi w dzisiejszych czasach trochę zakurzone. Należy jednak pamiętać, że każdy klient, nawet ten, który nie pasuje w nasz schemat „klienta idealnego” przynosi firmie zysk a zadowolony klient to dodatkowo najlepsza reklama.
Każdy jest więc naszym partnerem, przyjacielem i uczestnikiem naszych interesów. Tak jest przynajmniej w niemczech.
W Polsce klient ma niestety jeszcze często charakter intruza, o czym przekonuję sie w czasie kazdeg mojego pobytu w moim rodzinnym kraju od nowa.
Jako doradca etykiety biznesu jestem na „złe” zachowanie szczególnie wyczulona.
Wracając jednak do tematu:
Jeżeli koniecznie klient na wiedzieć, że jest „idiotą” to prosze mu to powiedzieć wprost! Na pewno ma się wtedy takiego klienta „idiotę” na zawsze z głowy!
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Wszystkim znane jest przysłowie „Klient jest królen”.

wyznawcy tej teorii źle kończą :)
Przysłowie to brzmi w dzisiejszych czasach trochę zakurzone. Należy jednak pamiętać, że każdy klient, nawet ten, który nie pasuje w nasz schemat „klienta idealnego” przynosi firmie zysk a zadowolony klient to dodatkowo najlepsza reklama.

najtrudniej jest wskazać klientów których nie obsługujemy a to konieczne... klient co najwyżej zawsze przynosi przychody, z zyskiem już nie koniecznie....

Jako doradca etykiety biznesu jestem na „złe” zachowanie szczególnie wyczulona.

nie chodzi o złe zachowanie a o grzeczne odmawianie...
Wracając jednak do tematu:
Jeżeli koniecznie klient na wiedzieć, że jest „idiotą” to prosze mu to powiedzieć wprost! Na pewno ma się wtedy takiego klienta „idiotę” na zawsze z głowy!

oj, wystarczy postawić warunki, klient który ich nie spełnia sam odejdzie... i nie będzie się gniewał...
Danuta K.

Danuta K. Dyrektor
ds.fianansowo-księgo
wych Pexim Sp. z
o.o.

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Uważamże dyplomacja nigdy nie zaszkodzi.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Danuta K.:
Uważamże dyplomacja nigdy nie zaszkodzi.

ale jak dyplomatycznie spławić klienta, który uważa, że mercedes dla niego jest wart dwa złote???:)

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Żeby tylko pracy nie miał z głowy za bezpośrednią wypowiedź o swoich odczuciach :)
Iwona Kleiser:
Wszystkim znane jest przysłowie „Klient jest królen”.
Ilu monarchów było aroganckimi, zarozumiałymi i wynisłymi „idiotami” ?
Ale kto bez oczywistych konsekwencji ośmielił się im o tym powiedzieć?

Przysłowie to brzmi w dzisiejszych czasach trochę zakurzone. Należy jednak pamiętać, że każdy klient, nawet ten, który nie pasuje w nasz schemat „klienta idealnego” przynosi firmie zysk a zadowolony klient to dodatkowo najlepsza reklama.
Każdy jest więc naszym partnerem, przyjacielem i uczestnikiem naszych interesów. Tak jest przynajmniej w niemczech.
W Polsce klient ma niestety jeszcze często charakter intruza, o czym przekonuję sie w czasie kazdeg mojego pobytu w moim rodzinnym kraju od nowa.
Jako doradca etykiety biznesu jestem na „złe” zachowanie szczególnie wyczulona.
Wracając jednak do tematu:
Jeżeli koniecznie klient na wiedzieć, że jest „idiotą” to prosze mu to powiedzieć wprost! Na pewno ma się wtedy takiego klienta „idiotę” na zawsze z głowy!

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Zażartować dwie złote sztabki to za mało proszę pana:)
ale jak dyplomatycznie spławić klienta, który uważa, że mercedes dla niego jest wart dwa złote???:)

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Tomasz S.:
Żeby tylko pracy nie miał z głowy za bezpośrednią wypowiedź o swoich odczuciach :)

pewnie nie tyklo pracę ale na pewno i dobrą reputację!

Człowiek uczy się na błędach...
Natalia G.

Natalia G. Ecommerce Manager

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

wyznawcy haseł "klient nasz Pan", czy "klient jest Królem" to niestety "urodzeni idioci". Takiego klienta nie interesuje co druga strona ma do powiedzenia, taka osoba przedstawia swoją wersję i albo ją akceptujesz albo wnosi skargę do najwyższych instancji...

"Jeżeli koniecznie klient na wiedzieć, że jest „idiotą” to proszę mu to powiedzieć wprost! "

Czasami sama mam ogromną ochotę to zrobić, jednak uważam, że niezależnie od tego, jaki jest jego poziom przyswajalności przekazywanych informacji nie można tego powiedzieć!
wieści o sposobie traktowanie klienta, a zwłaszcza złym, roznoszą się 10 razy szybciej, niż dobre.. a "wyzywanie" klientów nie jest najlepszą reklamą!

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Natalia G.:
wyznawcy haseł "klient nasz Pan", czy "klient jest Królem" to niestety "urodzeni idioci".

Dyskutowałabym z tym twierdzeniem. Człowiek, uważający się za dobrze wychowanego, kulturalnego odnosi się z szacunkiem do każdego, bez względu na pozycję czy stopień zidiowacenia. Nie wyobrażam sobie żebym kogokolwiek miała uważać za idiotę a tym bardziej mówić to wprost, niezależnie czy jestem zależna od tej osoby czy w jakiś sposób mam na nią przewagę.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

wyznawcy haseł "klient nasz Pan", czy "klient jest Królem" to niestety "urodzeni idioci".

Dyskutowałabym z tym twierdzeniem.

zakładam, ze cudzysłów to uznanie ogromnej naiwności tej strategii (klient nasz pan) a z tym się zgadzam...

Człowiek, uważający się za dobrze wychowanego, kulturalnego odnosi się z szacunkiem do każdego, bez względu na pozycję czy stopień zidiowacenia.

szkoda, że nie było Cie przy stadionie narodowym przed meczem..... z Rosją... mogła byś sprawdzić swój szacunek.. 9to mała ironia....;))
Nie wyobrażam sobie żebym kogokolwiek miała uważać za idiotę a tym bardziej mówić to wprost, niezależnie czy jestem zależna od tej osoby czy w jakiś sposób mam na nią przewagę.

mówić nie, uważać ....;)
Natalia G.

Natalia G. Ecommerce Manager

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Anna J.:
Natalia G.:
wyznawcy haseł "klient nasz Pan", czy "klient jest Królem" to niestety "urodzeni idioci".

Dyskutowałabym z tym twierdzeniem. Człowiek, uważający się za dobrze wychowanego, kulturalnego odnosi się z szacunkiem do każdego, bez względu na pozycję czy stopień zidiowacenia. Nie wyobrażam sobie żebym kogokolwiek miała uważać za idiotę a tym bardziej mówić to wprost, niezależnie czy jestem zależna od tej osoby czy w jakiś sposób mam na nią przewagę.


Zgadza się, dlatego jak napisałam dalej..."..niezależnie od tego, jaki jest jego poziom przyswajalności przekazywanych informacji nie można tego powiedzieć!..."

A czy człowieka kulturalnego nie denerwują inne osoby? Nie uważa niektórych za "idiotów"? Oczywiście, że tak, tylko kultura i dobre wychowanie polegaja na tym, że się tego nie mówi..Natalia G. edytował(a) ten post dnia 15.06.12 o godzinie 10:05
Michał M.

Michał M. Menadżer produkcji,
jakości, serwisu,
zakupów,
magazynowa...

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Czy idiota czy też nie - liczą się zasady gry i zyski. Zasady gry są określone - nie dyskutuje się z nimi tylko tłumaczy jakie one są. Jak Klient się nie zgadza to do widzenia. Zyski jak zawsze liczymy jak są ok, jak nie ma to do widzenia. (wyjątkiem są stali klienci - oni mogą się targować - przynajmniej u mnie).

Jeśli klient odmawia zasad lub kosztów jakie ma ponieść to - "ja w takim razie muszę zrezygnować".

U mnie to działa od razu... (klient1: "No nie nie - ja chciałem tyko ... (zbić cenę)... nie ma problemu zgadzam się ) albo (klient2: "To ja się jeszcze zastanowię")

Ktoś ładnie tu napisał: "Jasne i konkretne zasady" "Pewność mówienia". <- to polecam!

Pozdrawiam
Michał

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Dawid B.:
Pzepraszam ale temat powstal z potzreby chwili. Cinsienie mam podniesione do granic pekniecia zylki w oku.Problematyczny klient, ktory z racji wykonywanego zawodu o "wysokim statusie zaufania publicznego" uwaza sie za kogos lepszego. Neistety dla dobra interesu ''najlepszej z firm'' nie mozna mu powiedziec, ze jest cieciem do kwadratu, nia majacym pojecia o tym o czym mowi.
Wszelkie sugestie mile widziane:)

Pomimo ciśnienia przekazał Pan mało danych. Proponowałbym w ogóle nie reagować, tylko wykonywac swoja pracę do momentu, kiedy Klient nie przejdzie do aktów ad personam. Wtedy nalezy delikatnie wpsomniec mu gdzie jest jego miejsce poprzez zwykłe stwierdzenie - "przepraszam, chciałbym przejść ad rem nie ad personam". Zazwyczaj pomaga. Jeśli nie zrozumie, to na pewno zrozumie, że nie zrozumiał.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

.



Wyślij zaproszenie do