konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Daniel Słabosz:
Mój 14-letni szwagier w takiej sytuacji mówi: "I have no words."
Po polsku nic nie potrafi powiedziec..?;)

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Ja nie rozumiem jednej rzeczy- dlaczego spoleczenstwo daje sie wykorzystywac psychicznie? Przeciez nie jestesmy maszynami. Emocje to nieodlaczna czesc czlowieka i nie rozumiem czy nikt nie zauwaza,ze w obecnym swiecie wymaga sie by czlowiek wiezil je? Przeciez to nienormalne! Czyli klient moze przyjsc, nasrac mi a ja z usmiechem powiem,ze nic sie nie stalo, ze klient nasz pan, a potem poza praca co sie dzieje? Przeciez gdzies trzeba rozladowac to wszystko i co? na najblizszych. Bylam kiedys swiadkiem takiej scenki: wchodzi facet z zona do sklepu z wedlinami, rzuca po chamsku na lade zapakowane wedliny, ktore dopiero co kupila w tym sklepie jego malzonka i wrzeszczy jak opetany na sprzedawce: Ty idioto! debilu jeden! co ty sobie myslisz,ze bedziesz sprzedawal mojej zonie pokrojone jak ty chcesz?......i potok podobnych slow..... Nie wiem co jeszcze mowil bo stalam jak wryta i obserwowalam sprzedawce, ktory wil sie w przeprosinach a wiem,ze klient nie mial racji. I co Wy Panstwo na to? Szkolenia, psychologia, oddzielenie siebie od roli pracownika...to tak jak byc kurtyzana i oddzielic sie od roli podczas "pracy". Swietne teorie.... CALKOWITY BRAK SZACUNKU DLA CZLOWIEKA - tak to sie nazywa pod szyldami roznych teorii, ktore maja pomoc w znoszeniu takich niesprawiedliwosci. Uwazam,ze NIKT nie ma prawa traktowac z gory NIKOGO - ale to tylko moje prywatne zdanie, ktore jest moim motto zyciowym. Swiat jest po prostu chory....

A do autora tego tematu: mozna zapanowac nad wszystkim ale do tego trzeba bardzo duzo zdrowej pracy nad soba. Pomocna bywa swiadomosc: jakiez musi miec problemy ten czlowiek skoro ma potrzebe demonstracji takiej postawy i powinno Ci sie zrobic lepiej :-)i prawda jest,ze stwarzajac atmosfere ciepla lod sie topi....ale do tego trzeba wlasnej ,mocnej filozofii ( powiem: wrecz rodzaju milosci do ludzi) ale pamietaj,ze jest to absolutnie normalne kiedy w koncu czujesz zylke w oku ;-)
powodzenia !

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Patryk Krawiec:
Daniel Słabosz:
Mój 14-letni szwagier w takiej sytuacji mówi: "I have no words."
Po polsku nic nie potrafi powiedziec..?;)


Usmialam sie do lez.... :-DDD

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

http://www.eioba.pl/a87395/4_przyczyny_naszego_b_lu_ci...

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Klient nasz pan,skłonić się i sarkastycznie uśmiechnąć się pod nosem.Reklamacji nie udziela się po załatwieniu sprawy.
Adam Dąbrowski

Adam Dąbrowski Administrator IT

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Witam,

Nie rób tego. Twoim zadaniem jest właśnie pokazać swój profesjonalizm i klasę i tym samym nie zniżać się do jego poziomu. W poprzedniej pracy mieliśmy bardzo prostą metodę na takich delikwentów - powtarzaj w kółko swoje stanowisko w tej sprawie tak często aż w końcu sam zrozumie i odpuści.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

tak, chyba to najlepszy sposob na takich jak pisze Adam.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Mysle, ze inteligentne riposty i ironia na nic sie nie zdadza jesli klient, jak twierdzisz, jest idiota. Takie rzeczy sa dla ludzi inteligentnych. A takim, jakich opisujesz, najlepiej "zrobic znizke" za idiotyzm i nie przejmowac sie za bardzo, bo tylko popsujesz sobie nerwy na daremno.

Wiec najlepiej pogodzic sie z mysla, ze nie wszyscy sa tacy madrzy i po prostu robic swoja prace:)

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

W sieci krąży taka instrukcja, co powinno się mówić, kiedy myśli się inaczej.
Propozycje LEPIEJ POWIEDZ ... ZAMIAST ...
Proszę wierzyć, że to, co myślę, mówiąc proponowaną kwestię zgodną z tą instrukcją, naprawdę rozładowuje we mnie napięcie.
Zainteresowanym chętnie prześlę na priv, na forum aż nie wypada. :-)

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Karolina Fijołek:
[...]
Zainteresowanym chętnie prześlę na priv, na forum aż nie wypada. :-)
Wypada ;-)
Dla dobra nauki :-P
Maciej Ż.

Maciej Ż. Meble biurowe jako
skuteczne narzędzie
pracy:
www.optymal...

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Po pierwsze - należałoby zweryfikować, czy rzeczywiście jego postawa jest tak idiotyczna, czy tylko inicjator niniejszego wątku ma o nim taką opinię.
Jeśli osoby nie zaangażowane emocjonalnie w sprawę potwierdzą tę diagnozę, to wszystko potem zależy, jakiego zakresu dotyczy upór/ignorancja tego klienta:

1. Jeśli w ten sposób robi krzywdę wyłącznie sobie czy też swojej firmie - jego sprawa. Obowiązkiem drugiej strony jest jedynie grzeczne poinformowanie go o szkodliwych konsekwencjach takiej postawy - i to najlepiej w formie pisemnej (np. mailowej, lub innej, potwierdzającej że tę informację otrzymał). W ten sposób uniknie się ryzyka zarzutu, że nie został on o tym poinformowany.

2. Jeśli taką postawą szkodzi nie tylko sobie, ale i osobom trzecim - mamy pełne prawo mocniej zwrócić mu na to uwagę, a jeśli nie poskutkuje - poinformować o tym szkodliwym działaniu zainteresowane osoby (jeśli nie stanowi to naruszenia np. tajemnicy zawodowej)

3. Jeśli swoją postawą klient szkodzi Waszej firmie - proponuję wspólne zastanowienie się z przełożonym, czy zyski z dalszej obsługi takiego klienta rekompensują te straty i czy macie swoją BATNĘ (BATNA = Best alternative to a negotiated agreement) w stosunku do dealu z tym osobnikiem.

Ja wiem, co ja bym powiedział takiemu klientowi, ale moja "optyka" jest teraz cokolwiek inna, bo w ramach własnej firmy mogę świadomie zrezygnować z obsługi takiego klienta dla komfortu psychicznego mojego oraz moich współpracowników.

Zdarzało mi się już zrezygnować ze sprzedaży do klienta, który upierał się przy wyborze mebli zupełnie nieodpowiednich do danego projektu, gdzie mówiłem klientowi wprost:
"Nie mogę się podpisać pod Pańską koncepcją wyposażenia, gdyż jest ona sprzeczna z moją wiedzą teoretyczną, praktyczną oraz kilkunastoletnim doświadczeniem w tym zakresie".
"Jeśli upiera się Pan przy zakupie krzeseł pracowniczych, które nie mają nic wspólnego z ergonomią i obowiązującymi w Polsce przepisami BHP, to może je Pan kupić w firmie X - ja ich panu nie sprzedam".
albo
"Jeśli rzeczywiście chce Pan kupić krzesła firmy Y, mimo mojej negatywnej opinii o ich jakości, to ja Panu załatwię je w dobrej cenie, ale proszę mi tu podpisać oświadczenie, że w sprawie ewentualnych reklamacji nie będzie Pan występował z żadnymi pretensjami/roszczeniami do mnie, tylko będzie Pan kontaktował się w tej sprawie bezpośrednio z serwisem producenta"

Więc u mnie spotkanie z takim klientem, jak w temacie, najprawdopodobniej skończyłoby się zapytaniem w stylu:
"Jeśli uważa się Pan za takiego specjalistę w mojej dziedzinie, to po co Pan z tym przyszedł do mnie/do mojej firmy?"

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

ad. topic.
może zwrot: 'nie chcemy Pana narażać na dodatkowe koszty...';)

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Jak grzecznie powiedziec klientowi ze jest idiota?...hmm, może uświadomić go, że ma zakaz wstępu do Media Markt? :/
Marcin Pawlas

Marcin Pawlas kocham poniedziałek

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Nie trzeba pisać że jest idiotą, wystarczy mówić gdzie popełnia błędy i dlaczego, jeśli oczywiście mowa o sprawach dotyczących pracy.

Najważniejsza jest grzeczna argumentacja i asertywność, poważny kontrahent albo się zgodzi lub będzie dążył do kompromisu... niepoważny jest idiotą i niewiele zrobimy.

Na koniec pozostaje kwestia czy wybrać dobre wychowanie czy pieniądze za które dotrwamy do jutra ... to dylemat bardziej filozoficzny :DMarcin Pawlas edytował(a) ten post dnia 13.01.11 o godzinie 11:42
Arek R.

Arek R. Chyba czas na zmianę
- SAP (BW, BPC,
FICO) Development
Te...

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Jeżeli Pan faktycznie pracuje tam gdzie pracuje i pańskie stanowisko to Chief of Trading Department to należałoby Pana natychmiast zwolnić.
Ewa R.

Ewa R. OTC trader

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Dawid Bender:
Pzepraszam ale temat powstal z potzreby chwili. Cinsienie mam podniesione do granic pekniecia zylki w oku.Problematyczny klient, ktory z racji wykonywanego zawodu o "wysokim statusie zaufania publicznego" uwaza sie za kogos lepszego. Neistety dla dobra interesu ''najlepszej z firm'' nie mozna mu powiedziec, ze jest cieciem do kwadratu, nia majacym pojecia o tym o czym mowi.
Wszelkie sugestie mile widziane:)

To, czego Pan żąda dostają wyłącznie nasi kontrahenci
z ilorazem inteligencji poniżej 80 IQ. :)

P.S. Świetne ciuchy.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Przychodzi baba do sklepu RTV
- Panie, mój syn ma jutro urodziny. Chciałam kupić mu taki mały odtwarzacz - co się na uszy wkłada i tam muzykę słychać.
- MP3 czy MP4 - pyta sprzedawca?
- Jeden chciałam.
- Ja wiem, że jeden chce Pani kupić, ale jeden nazywa się MP3, a drugi MP4.
- Nazywa, czy nie nazywa, ja jeden chciałam.
- W takim razie dam Pani MP3, on jest tańszy.
- Panie, po co mi trzy, ja jeden chciałam!
- To niech se, Pani, wkrętak kupi!
- A po co mi wkrętak?!
- A bo wkrętak jest jeden!


http://frant.one.pl/satyra9.php

Bliska mi osoba ciągle ma kontakty z klientami.
Jak ma takich "trudnych" to się po prostu mi zwierza.
Co do nerwów..
Bardziej w nerwicę wprowadza ją szef oraz straszne(nieadekwatne do zarobków) przejmowanie się tym co robi(pedantka).
Ja też się w pewnej firmie tak strasznie wszystkim przejmowałem i nie zdzierżyłem już 2 dnia próbnego.
Niestety nie potrafiłem odróżnić prawdziwej krytyki od "krytyki dla jaj".
A jak mam się denerwować to oznacza, że się do tej pracy nie nadaję.
Zdrowie jest najważniejsze.
Zdrowszy pracownik moim zdaniem ma więcej siły do działań/pracy.
Wszystko zależy od psychiki.
Jeden na to samo się obrazi i wkurzy aż do granic a po innym coś spłynie po prostu.
Grunt to się nie przejmować i nie dać się zwariować.Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 18.01.11 o godzinie 19:27
Ewa R.

Ewa R. OTC trader

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Dawid Bender:
Tu sie grzecznie nie da, bo Panstwo sa przekonani o swojej wyzszosci i nieomylnosci. Wszlekie aluzje tez na nic, bo nie zalapie to-to;) Pasowaloby wprost powiedziec ale to tez niemozliwe(przynajmniej narazie;) ).Echh....chyba zamowie jakis worek treningowy do biura;)

Proszę Pana, tak jest i już.
Nasza cena - ...,
koszt - jeśli tajny, podać widełki,
sam Pan rozumie.

Każdy chce zarobić.
To jest logiczne nawet dla mniej,
niż przeciętnie inteligentnego człowieka.
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Agnieszka G.:
"nie zgadzam się z Państwa zdaniem lecz chętnie wysłucham jak Państwo chcieliby rozwiązać ten problem, mi również zależy na dobrej współpracy z Państwem, dobrze byłoby abyśmy spokojnie znaleźli rozwiązanie możliwe do zrealizowania", "proszę również postawić się w mojej sytuacji i obiektywnie ocenić sytuację" Musi być wykazana wola polubownego wyjścia z sytuacji, powiedzieć należy o swoich uczuciach, należy też wyrażnie powiedzieć że ich rozumiesz, myśleć możesz cokolwiek ale myśl przewodnia jest taka"W każdej sytuacji należy się uśmiechać, mówić właściwym tonem właściwe słowa i zawsze, ale to zawsze niczym supernowa promieniować pewnością siebie."Agnieszka G. edytował(a) ten post dnia 24.07.10 o godzinie 00:16
Chyba za dużo poradników... normalny człowiek jak słyszy takie słodkie pierdzenie to mu się nóż w kieszeni otwiera.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

ad. topic.
nie mówić - nie zrozumie...
napisać na biurze spray'em
UWAGA IDIOTA!Krzysztof Szymańczyk edytował(a) ten post dnia 19.01.11 o godzinie 21:43



Wyślij zaproszenie do