Monika Orłowska

Monika Orłowska Angażuję się w
doradztwo z
dziedziny marketingu
w social ...

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Kulturalnie i z gracją można mu powiedzieć:

"Przyznam, że odkąd pracuję z Panem słowo palant przestało dla mnie być tylko określeniem dyscypliny sportowej."

Na serio:

Ochłonąć. Decyzje podejmować wspólnie, wszystko dokumentować z podpisem. Tzw. dupochrony w takich sytuacjach są konieczne.
Jak już wiesz, że on jest palantem to teraz będziesz się skupiał na tym, by wyłapać kolejną wpadkę. Skoro jednak nie można go komuś przekazać, to przynajmniej warto zdać sobie sprawę z tego faktu.
Olga Bajak

Olga Bajak specjalista ds.
marketingu, RM
GASTRO

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

"W słowniku kulturalnych ludzi nie ma słowa określającego Pańską postawę, dlatego ją przemilczę."

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

świetne słowa kiedyś usłyszałem:

"Wie pan, że nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które w dostatecznie obelżywy sposób byłyby w stanie opisać pana zachowanie"

Powodzenia;)
Iwona T.

Iwona T. Czymże jest życie,
jeśli nie szeregiem
natchnionych
szale...

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

CK Dezerterzy...:)
Damian Wiśniowski:
świetne słowa kiedyś usłyszałem:

"Wie pan, że nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które w dostatecznie obelżywy sposób byłyby w stanie opisać pana zachowanie"

Powodzenia;)
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Jasne i zrozumiałe jest to,że gdybyśmy powiedzieli klientowi,że jest idiotą - wówczas stracilibyśmy nie tylko jego ale także samego siebie na rynku.
Jednak, jak pokazuje codzienne życie coraz częściej aż ciśnie się na usta taka właśnie prawda. Ja jednak zawsze powtarzam na razie sobie, a kiedyś w końcu i komuś,że nie powinien nigdy wstępować do "Media Markt". Może w końcu dotrze taka prawda, aby ten ktoś nie żył w wiecznej nieświadomości.
A swoją drogą jak się pracuje z ludźmi na co dzień, to nie oczekujmy,że nie spotkamy idiotów. Są wszędzie, jak motocykliści na ulicach.
Stanisław Lem powiedział kiedyś bardzo znamienne zdanie: "Dopóki nie było internetu, nie wiedziałem,że jest tylu idiotów"...Marek Polakiewicz edytował(a) ten post dnia 31.08.10 o godzinie 12:43

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Z racji swojego doświadczenia w pracy z klientem miałem mnóstwo sytuacji, o których wspomniałeś. Najważniejsze jest aby zanim sprzedawca podejmie walkę o tzw. swoje poczucie godności (gdyż w tej sytuacji musisz się czuć jak to zdarza mi się powiedzieć "obrzygany" postawą rozmówcy) czy ów rozmówca zostanie twoim klientem, czy też nie. Jeżeli widzisz szanse aby nim został schowaj swojego EGO do przysłowiowej kieszeni i pozwól "asekurując" klienta podejmować mu własne decyzje idące w kierunku sprzedaży - jak głupie by one nie były (ale to ty musisz kontrolować te "bzdury"). Jeżeli natomiast widzisz, że ów obywatel Idiota marnuje twój czas to skorzystaj z możliwości naładowania tak potrzebnych handlowcowi baterii i daj inteligentnie upust swoim emocjom. Jak to zrobić? Sprzedaż to sztuka "zamykania drzwi", którymi klient uciec nie może - czyli w sposób uargumentowany blokować wypowiedzi klienta, które mogły by doprowadzić do zerwania negocjacji. Należy na koniec zostawić OTWARTE jedne drzwi, którymi pozwalasz klientowi wycofać się z negocjacji, a mianowicie drzwi a raczej Wielkie Wrota o nazwie JESTEm IDIOTĄ. Paradoksalnie okaże się, że klient postawiony w tak wykreowanej sytuacji na przekór dotychczasowym własnym kontrargumentom kupić produkt.

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Nie ma co się denerować tylko ze spokojem powiedzeić cytat z filmu tzn. - Wie Pan, po co ma pan głowę? - Żeby się woda nie lała do środka, jak deszcz pada! ;) oczywiście o ile załapie!Katarzyna G. edytował(a) ten post dnia 29.08.10 o godzinie 20:12

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Zapytałbym inaczej - czy zachowanie Kleinta ma wpływ na jakość współpracy w wymiarze czysto biznesowym czy to tylko Twoje emocje ?

Jeżeli powód nr 1 - można delikatnie zwrócić uwagę na wynikające z tego aspekty biznesowe, jeżeli powód nr 2 - nie przejmować się :)

Poza tym, to Klient płaci, to on Cię utrzymuje, więc należy to uszanować, nie każdy jest idealny :)Marcin Litwiniec edytował(a) ten post dnia 01.09.10 o godzinie 10:30
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Dawid Bender:
Pzepraszam ale temat powstal z potzreby chwili. Cinsienie mam podniesione do granic pekniecia zylki w oku.Problematyczny klient, ktory z racji wykonywanego zawodu o "wysokim statusie zaufania publicznego" uwaza sie za kogos lepszego. Neistety dla dobra interesu ''najlepszej z firm'' nie mozna mu powiedziec, ze jest cieciem do kwadratu, nia majacym pojecia o tym o czym mowi.
Wszelkie sugestie mile widziane:)
Nie musisz grzecznie, najlepiej głośno i wyraźnie i prosto w oczy.... tyle że jakimś obcym w miarę egzotycznym języku typu chiński z dialektem mandaryńskim ;). Ja to kiedyś wypróbowałam, mówiąc do delikwenta coś w rodzaju "ale z Ciebie kawał idioty" po turecku, a jak ten zbaraniał, wyjaśniłam, że to bardzo popularne przysłowie i życze mu miłego dnia. Niczego mi nie mógł udowodnić a ja miałam dziką satysfakcję i uśmiech na twarzy do końca dniówki :)

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Ewa Szymańska:
Ja to kiedyś wypróbowałam, mówiąc do delikwenta coś w rodzaju "ale z Ciebie kawał idioty" po turecku, a jak ten zbaraniał, wyjaśniłam, że to bardzo popularne przysłowie i życze mu miłego dnia. Niczego mi nie mógł udowodnić a ja miałam dziką satysfakcję i uśmiech na twarzy do końca dniówki :)

Raczej głupie zachowanie... Rozumiem, że skoro uważamy klienta za idiotę to jednocześnie siebie za kogoś od idioty lepszego. A skoro jesteśmy lepsi to nie uciekamy się do metod godnych idioty jedynie...
Chyba, że problemem są emocje - taki sposób rozładowania może pomóc osobie, którą ten problem dotyka.Anna J. edytował(a) ten post dnia 20.09.10 o godzinie 15:14
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Anna J.:
Ewa Szymańska:
Ja to kiedyś wypróbowałam, mówiąc do delikwenta coś w rodzaju "ale z Ciebie kawał idioty" po turecku, a jak ten zbaraniał, wyjaśniłam, że to bardzo popularne przysłowie i życze mu miłego dnia. Niczego mi nie mógł udowodnić a ja miałam dziką satysfakcję i uśmiech na twarzy do końca dniówki :)

Raczej głupie zachowanie... Rozumiem, że skoro uważamy klienta za idiotę to jednocześnie siebie za kogoś od idioty lepszego. A skoro jesteśmy lepsi to nie uciekamy się do metod godnych idioty jedynie...
Chyba, że problemem są emocje - taki sposób rozładowania może pomóc osobie, którą ten problem dotyka.Anna J. edytował(a) ten post dnia 20.09.10 o godzinie 15:14
Od samego początku mowa jest o emocjach, i jeśli wszystko w nas się gotuje, nawet najbardziej opanowana osoba może nie wytrzymać nerwowo. A taka metoda okazała się całkiem skutecznym i w miarę nieszkodliwym sposobem na rozładowanie napięcia.
I bynajmniej nie uważam się za idiotkę.
Grzegorz Rezmer

Grzegorz Rezmer Nie narzekaj że masz
pod górę, w końcu
idziesz na szczyt!

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Witam
Niestety mimo moich szczerych chęci, nie rozumiem takiego podejścia do tematu. Od razu oceniasz klienta jako idiotę, gdzie z pierwszego posta wynika że człowiek po prostu ma swój pogląd i się go trzyma(bardziej lub mniej uparcie). Może po prostu kurczowo trzymasz się swoich wzorców (każdy kto jest np:politykiem jest idiotą i kłamcą, bo przecież każdy polityk się dorobił na kłamstwach), przez co masz efekt samorealizującej się przepowiedni(negatywna projekcja ról). Wydaje mi się że zamiast ładować energię w wymyślanie sarkastyczno-ironicznych tekstów, które mają niezauważenie go pojechać można by skupić się na wymyśleniu odpowiednich argumentów, aby Pana przekonać do swojej racji. Z tego co widzę po twoim profilu mógłbyś argumentować swoje propozycję doświadczeniem zawodowym za czym idzie fachowa wiedza. Ja osobiście pośród moich sprzedawców staram się tępić określenia oceniające klienta za gorszego od nas, ponieważ każdy sprzedawca lub handlowiec może powiedzieć że ktoś jest idiotą, ale tylko najlepsi podejmą wysiłek wytłumaczenia dlaczego poglądy tej osoby są błędne i co powinno być zrobione żeby było dobrze.
Mam nadzieje że odbierzesz tą krytykę z dystansem:)

Pozdrawiam
Grześ
Małgorzata Pokotowicz

Małgorzata Pokotowicz administracja,
księgowość

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Nie należy od razu przypinać komuś łatki idioty tylko dlatego, że ma odmienne poglądy. W ten sposób jedynie wskazujemy na nasz własny brak ogłady i przekonanie o własnej wyższości. Klienta, niezależnie od tego jakie mamy o nim zdanie, należy traktować z szacunkiem i dystansem.

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Grzegorz R.:
Od razu oceniasz klienta jako idiotę, gdzie z pierwszego posta wynika że człowiek po prostu ma swój pogląd i się go trzyma(bardziej lub mniej uparcie).

Gdy problem polega na tym, że klient ma pogląd, iż jego stan wiedzy jest kompletny a on jest nieomylny, podczas gdy jednak się myli, to z czystym sumieniem można go uznać za idiotę.
Grzegorz Rezmer

Grzegorz Rezmer Nie narzekaj że masz
pod górę, w końcu
idziesz na szczyt!

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Monika J.:
Gdy problem polega na tym, że klient ma pogląd, iż jego stan wiedzy jest kompletny a on jest nieomylny, podczas gdy jednak się myli, to z czystym sumieniem można go uznać za idiotę.

W idąc tym tropem upierając się dalej przy moich przekonaniach będę dla Pani idiotą?

A teraz rozbierzmy dyskusję na czynniki pierwsze:

1. Kim jest idiota? Słownik języka polskiego mówi nam:
A. pogardliwie: głupiec, dureń, bałwan, kretyn
B. Człowiek głęboko upośledzony umysłowo, który w swym rozwoju nie osiągnął zdolności mówienia.
Czy "głębokie upośledzenie" nie wyklucza przypadkiem z własnych przemyśleń i posiadania odrębnego zdania?
2. To na czym polega problem jest nie wiadome, gdyż twórca wątku napisał iż dla dobra firmy nie może udzielić za dużo informacji. Dane jakie posiadamy są subiektywnym odczuciem autora(na dodatek wyrażona podczas silnych emocji) i nie możemy ich oceniać jako obiektywna opinia poglądów klienta.
3. Jeżeli osoba uparcie trzymająca się swojego zdania jest "idiotą", w takim razie Panowie z popularnego sklepu z elektroniką(nie dla idiotów) mają mnie za ogromnego idiotę, gdyż próbowali mi wmówić że Sony robi lepsze obiektywy niż Canon;)
4. > Małgorzata Pokotowicz:
Nie należy od razu przypinać komuś łatki idioty tylko dlatego, że ma odmienne poglądy. W ten sposób jedynie wskazujemy na nasz własny brak ogłady i przekonanie o własnej wyższości. Klienta, niezależnie od tego jakie mamy o nim zdanie, należy traktować z szacunkiem i dystansem.
Podpisuje się obiema rękami, może po prostu naszemu koledze rutyna daje się we znaki?

Takie jest moje zdanie i mimo wszystko mam nadzieje że nie uważa mnie Pani za idiotę:)

Pozdrawiam serdecznie
Grześ

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Ja zawsze milcze ale w duchu sobie myśle odpowiednio.

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Twórca wątku napisał, że klient popełnia błędy (np.w dokumentach), więc raczej nie chodziło mu o to, że klient ma inne niż on poglądy i przekonania dotyczące sensu życia, religii, legalizacji marihuany i zasadności zbrojnej interwencji na Bliskim Wschodzie.

Poglądy i przekonania to jedno, konkretne, "sprawdzalne" błędy to już zupełnie co innego. Oczywiście popełnianie błędów nie jest jednoznaczne z byciem idiotą. Idiotą można (ale nie trzeba) nazwać tego, który popełniając błędy, do nich się nie przyznaje i dalej upiera się przy swoim.

A definicję słownikową proszę sobie Panie Grzegorzu darować, bo równie dobrze można w tym przypadku użyć słowa bałwan, choć zima jeszcze nie nadeszła (na całe szczęście:)Monika J. edytował(a) ten post dnia 30.09.10 o godzinie 13:48

konto usunięte

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Sa dwie kategorie klientow (uzyje niechetnie tego slowa) "idiotow", pierszy jest naiwny i sam nie wie czego chce, przez co zachowuje sie glupio, takiemu klientowi nie wypada powiedziec, ze jest idiota - jak sie da wyprowadzic z bledu i w miare (zelezy ile wytrzyma nasza psychika) wytlumaczyc o co chodzi - jak nie rozumie, to my przynajmniej udawajmy, ze zrozumial;) drugi idiota jest prowokatorem, ktory celowo stara sie nas wyprowadzic z rownowagi - z takim trzeba powtorzyc schemat wczesniejszy i ignorowac;)
Grzegorz Rezmer

Grzegorz Rezmer Nie narzekaj że masz
pod górę, w końcu
idziesz na szczyt!

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Pani Moniko, bardzo fajne argumenty ale niestety Ja pozostanę dalej przy swojej opinii na ten temat. Uważam że jakiekolwiek wyzwiska w stosunku do klienta są nie na miejscu, poza tym podświadomie generują negatywne myśli i zachowania. Proszę zobaczyć, zamiast mówić jest Pan idiotą bo popełnił Pan błąd w dokumentach i na dodatek uparcie trzyma się swojego zdania,(poza tym kto nam dał prawa do oceniania zachowania innej osoby?), można by powiedzieć że Klient specjalnie popełnił błąd bo uwielbia dyskutować ze Mną i z chęcią przyjedzie jeszcze raz aby przywieść poprawnie wypełnione dokumenty(specjalnie przerysowane). Od razu jest milej prawda?
Abstrahując już od porad poświęconych wyzywania kogokolwiek na łamach grupy Sovoir-vivre.

Pozdrawiam serdecznie
Grześ

Temat: Jak grzecznie powiedzieć klientowie, ze jest idiota?

Mój 14-letni szwagier w takiej sytuacji mówi: "I have no words."



Wyślij zaproszenie do