konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Czy to nie jest jawne naruszanie prywatnosci? ja bym sobie nie zyczyla, zeby moje imię nagle stawalo się publicznie dostepne, tylko dlatego, ze jest napisane na karcie, ktora place. I zeby slyszeli je wszyscy klienci oczekujacy w kolejkach.

Placenie za zakupy to jedno, a pchanie sie prywatnosc klientow - to zupelnie co innego.

Nie, zdecydowanie nie.Katarzyna S. edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 13:47

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Dzieki, ze napisaliscie o tym tu na forum - na pewno nie zrobie zakupow w Empiku, a jesli bedzie jedynym miejscem na swiecie, gdzie będe mogla kupic dana rzecz - to na pewno nie zaplace tam zadna karta.

Ale raczej obstawiam wariant 'wybiore inny sklep'.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

jestem za argumentacjami przeciwko, więc powielać nie będę. Ale dodam coś od siebie :) a co z tym faktem, że na kartach teraz można wypisywać co się chce i niekoniecznie znajdzie się tam imię i nazwisko osoby się nią posługującej? ;)

Ja wolę jak w empiku (i nie tylko) gdy obsługa oddając kartę powie ze szczerym uśmiechem "dziękujemy za zakupy i zapraszamy ponownie", lub proste "do widzenia". Ja podchodząc do kasy w empiku nie mówię "Pani Olu to ja wezmę te książki i jeszcze tą płytę" bo to zbytnie spoufalanie się (chyba, że na tyle bym się znała z tą kasjerką by sobie na to pozwolić), więc niekoniecznie będę zadowolona, jak się tak do mnie zwróci i poinformuje wszystkich ludzi w okół jak mam na imię.

A.. jeszcze jedno a może to sposób na to by ludzie przestali płacić kartą? bo przecież to koszty dla firmy ;)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Z tego co wiem, empik wycofał się z tego pomysłu. Więc chyba dyskusja umrze śmiercią naturalną.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Malgorzata Saadani:
Zwracanie sie do obcej osoby po imieniu odczytanym na jej dokumencie platniczym jest moze zgodne z polityka firmy, ale na pewno niezgodne z zasadami s-v. W sklepie (i nie tylko) kazdy ma swoje miejsce: i sprzedawca, i klient. I niech tak lepiej zostanie.

Zgadzam sie.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Powiem wam, ze dawno sie tak nie usmialem jak czytajac niektore wypowiedzi na tym watku:D
No ale ja to w hamerykanskim stylu wychowany bylem- a jak kilka razy zwrocono mi tu uwage, amerykanski styl znaczy gorszy styl. ;)
Pozdrawiam

P.S. Szczegolne podziekowania dla Pani bojacej sie zamachu na swoja prywatnosc i z tego powodu rozwazjacej rezygnacje z zakupow w w/w sieci. Poprawila mi Pani humor w ten deszczowy Poniedzialek :)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Coz Konrad czytajac ten watek balem sie ze jakis odmienny jestem ale przynajmniej jest nas dwoch :)))

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Ja jestem za tym, że wszyscy powinni mówić sobie po imieniu...to znacznie skraca czas komunikacji i załatwiania niektórych spraw.
Bartłomiej Olasik

Bartłomiej Olasik Fujitsu Technology
Solutions

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Jest nas wiecej ;)
Mnie czesc wypowiedzi rowniez rozbawila a po sobie widze ze i mnie rowniez bardzo odpowiada styl zgniłego zachodu ;)
Masz racje Aneta. Dla mnie tez byloby to najlepszym rozwiazaniem co zreszta z powodzeniem praktykuje w mojej obecnej pracy.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Być może powinni, ale nawet w zgniłej Hameryce w sklepie nikt nie mówi do klienta po imieniu, chyba że dobrze go zna; ale i tutaj "Mr. Harrisson" nie jest rzadkością. Wiem z autopsji, nie z filmów :)
Nie znoszę, kiedy w pracy (lub na internetowym forum) ludzie mówią do mnie per pani, ale w sklepie, w którym jestem raz na rok, zupełnie mi to nie przeszkadza.
Poza tym klienci płacacy gotówką mogliby poczuć się niedopieszczeni - do mnie sprzedawca powie: "Dziękuję za zakupy, pani Tatiano", a do następnej osoby: "Dziękuję za zakupy, panie Jagiełło"?
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Ja uważam, że po prostu miła obsługa i uśmiech ze strony ekspedienta czy kasjerki zapewni na tyle miłe odczucie, że niepotrzebne będzie personalizowanie pożegnania.
Nic tak nie zniechęca do danego sklepu, jak wrażenie, że przeszkadzam sprzedawcy i obsługuje mnie z niechęcią.
Ewa Szymańska

Ewa Szymańska grafik komputerowy

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Bartek Olasik:
Jest nas wiecej ;)
Mnie czesc wypowiedzi rowniez rozbawila a po sobie widze ze i mnie rowniez bardzo odpowiada styl zgniłego zachodu ;)
Masz racje Aneta. Dla mnie tez byloby to najlepszym rozwiazaniem co zreszta z powodzeniem praktykuje w mojej obecnej pracy.
Nie zgodzę się. Czasami styl formalny znacznie ułatwia komunikację i załatwianie spraw. Wbrew pozorom "tykanie" nie jest gwarancją udanych kontaktów i nie zawsze tworzy super fajną atmosferę.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Czasami wkurzają mnie ludzie z PR czy telemarketingu w bankach czy Orange, gdy mówią do mnie "Panie Jurku" - uważam, że to już pewna POUFAŁOŚĆ, na którą ja nie wyraziłem zgody. Szczególnie przez telefon.

Ale po imieniu zwracam się i lubie, gdy ktoś sie do mnie zwrac, gdy znamy się już jakiś czas i wpolpracowalismy nie raz.

Za to zdarza się, że "uwodzę" mojego rozmówcę, bo np. chcę jakiegoś sztywnego japiszona zmusić, by ominął skostniałe procedury i "po ludzku" przysłal mi dane czy zdjecia na maila. Wtedy z dużym wyczuciem, ale i swiadomością mówię: "panie Janku" czy "Pani Matyldo" bardzo mi zależy na... itd ;) Ale to już sztuka zdobywania informacji :P

Za to jako dziennikarz skrupulatnie przestrzegam, by w wywiadach (gdzie zwracam się osobiście do interlokutora) by nie zwracać się do kogoś per "ty", choć to nawet bliski znajomy czy człowiek młody.
Strasznie mnie to razi, że dziennikarze popisują się, że osobiście znają kogoś. A co mnie to obchodzi ze zna?
Dlatego bardzo mi się spodobała reakcja Małysza kilka lat temu, że dla dziennikarzy to on nie jest "Adam" czy - o zgrozo - "Adaś", tylko "pan Adam". Zaiste zaimponił mi tym.

Wyjątkiem w wywiadach z mówieniem na "ty" są tylko dzieci i młodzież w wieku do 18 lat. Nawet student/ka to już Pan/Pani.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Ja jednak bede dalej twierdzil uparcie, że ''panowanie'' w tym kraju stwarza dystans i sprawia, ze ludzie na co dzien sa tak malo wyluzowani:) Bardziej odpowiada mi model amerykanski w tym wzgledzie, ale oczywiscie nie ''tykam'' kogos nachalnie jesli sobie tego nie zyczy i problemu z tym nie mam:)
Pozdrawiam!
Maria N.

Maria N. menadżer ds.
kadrowo-administracy
jnych

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Natalia B.:
Witam!

Ostatnio w mojej firmie wprowadzono pewną zmianę związaną z obsługą klienta. Empik jest miejscem gdzie przywiązuje się do tego priorytetową wagę. Więc żeby wyróżnić się jeszcze bardziej wśród innych firm o podobnej branży postanowiono, że kasjer obsługujący klienta płacącego kartą żegna go imiennie, tzn. jeśli na karcie jest podpis Jan Kowalski, kasjer oddając kartę klientowi mówi coś w stylu:"Dziękujemy Panie Janie za zakupy, zapraszamy ponownie".
Wywołało to wiele mieszanych uczuć... Jak sądzicie, czy jest to zgodne z zasadami dobrego wychowania czy wręcz przeciwnie?? Jak Wy byście zareagowali w takiej sytuacji?? Były by to odczucia pozytywne czy negatywne??


A ja mam na karcie wybitą jedynie pierwszą literę imienia, to jak się do mnie zwrócą? :-D

A w temacie - nie lubię spoufalania się. Pracowałam wiele lat w telesprzedaży i przez gardło nie mogło mi przejść "pani Aniu" czy "panie Stefanie" do osoby, z którą się pierwszy raz kontaktowałam. Uważam, że to niekulturalne. Kojarzy mi się to z bezpardonową akwizycją, wciskaniem na siłę itd. Takie moje prywatne zdanie.
Poza tym są osoby, które nie lubią swoich imion, konkretnych zdrobnień, a czasem używają drugiego imienia - mnie np. podwójnie odrzuciłoby od osoby, która zwróciłaby się do mnie "pani Marysiu", ponieważ nie dość, że nie lubię samego zwracania się po imieniu, to jeszcze tego zdrobnienia.
Paweł K

Paweł K fotograf, łobuz ;-),
e-mail: pa1983@wp.pl

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

najlepiej jeśli ktoś chce płacić kartąq i chce uniknąć pożegnania w stylu "do widzenie panie janku" to może udać się do Euro Banku i wyrobić sobie od ręki kartę niespersonalizowaną. I po kłopocie :-)Kędzierski Paweł edytował(a) ten post dnia 24.03.09 o godzinie 19:02
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Prostsze byloby propagowanie podstawowych zasad sv wsrod ludnosci. A korzysci dotyczylyby nie tylko kasjerow...
Dorota W.

Dorota W. Kropla drąży skałę

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Jerzy K.:
... bardzo mi się spodobała reakcja Małysza kilka lat temu, że dla dziennikarzy to on nie jest "Adam" czy - o zgrozo - "Adaś", tylko "pan Adam". Zaiste zaimponił mi tym.

Mnie też "zaimponił" ;)

Jakiś czas temu była w telewizji rozmowa Jarosława Kaczyńskiego z Donaldem Tuskiem. Najpierw było "panie premierze" "panie..." (nie pamiętam, kim wtedy był Tusk); potem "panie Jarku", "Panie Donaldzie", a na końcu "mów mi ty"
Bartłomiej Olasik

Bartłomiej Olasik Fujitsu Technology
Solutions

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Ewa Szymańska:
Bartek Olasik:
Jest nas wiecej ;)
Mnie czesc wypowiedzi rowniez rozbawila a po sobie widze ze i mnie rowniez bardzo odpowiada styl zgniłego zachodu ;)
Masz racje Aneta. Dla mnie tez byloby to najlepszym rozwiazaniem co zreszta z powodzeniem praktykuje w mojej obecnej pracy.
Nie zgodzę się. Czasami styl formalny znacznie ułatwia komunikację i załatwianie spraw. Wbrew pozorom "tykanie" nie jest gwarancją udanych kontaktów i nie zawsze tworzy super fajną atmosferę.

nie no oczywiscie trzeba wiedziec co wolno wojewodzie ale nie rozdrabniajac sie ja uwazam ze to jest ok

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

sprawa jak widać szalenie indywidualna, ja zdecydowanie jestem na NIE

1) wykorzystywanie faktu że płacę kartą
2) od zawsze w dobrym tonie jest pytanie czy możemy przejść na "po imieniu" i nie wszystkim to nawet powinno się proponować.
3) nie jest to naturalne a wymuszone jak doczytałem

nie wiem skąd pochodzi to stwierdzenie ale zaczytane bardzo dawno :
"kiedy znasz czyjeś imię zyskujesz nad nim przewagę, możesz go zawołać" wiem że to logika/retoryka w stylu St.Exupery'ego - ale coś w tym jest. Coś co akurat powoduje to dziwne uczcie dyskomfortu na które wielu z nas nie ma ochoty. Wchodząc do sklepu lubię być anonimowy ;) tak czuć się między regałami.Paweł Kozłowski edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 16:36

Następna dyskusja:

Zwracanie się do klientów




Wyślij zaproszenie do