Magdalena K.

Magdalena K. Genuine since 1976.

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Nie wiem, kto to wymyślił, ale po takim pożegnaniu nie wróciłabym do sklepu. Może jeszcze zamiast "Panie Janie" - "Panie Janeczku..."?
Wolne żarty. Wychodzenie z roli. Brak profesjonalizmu.

Jeśli ktoś chce mnie jako klientkę zatrzymać, żegna: "Do widzenia Pani, zapraszamy ponownie."

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

społeczeństwo polskie jest zbyt stereotypowe, aby móc w pełni zaakceptować taką formę grzecznościową:)
takie odnoszę wrażenie:)
w końcu Pani/Panie nie jest zwrotem per Ty:)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Mróz:
społeczeństwo polskie jest zbyt stereotypowe, aby móc w pełni zaakceptować taką formę grzecznościową:)
takie odnoszę wrażenie:)
w końcu Pani/Panie nie jest zwrotem per Ty:)

tak... Jak ktoś się nie godzi, aby do niego walić per: "panie Kaziu", to od razu zarzucą mu stereotypowe społeczeństwo.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Marta T.:
tak... Jak ktoś się nie godzi, aby do niego walić per: "panie Kaziu", to od razu zarzucą mu stereotypowe społeczeństwo.
o zdrobnieniach nie wspominałam:)
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena K.:
Może jeszcze zamiast "Panie Janie"
Powinien odpowiedziec: "rano wstan! wszystkie dzwony bija bim-bam-bom!" :-D
Anna Maria Woźniak

Anna Maria Woźniak ... restart
systemu...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Monika S.:
Anna Maria Wozniak:
Moniko, ze zdjęcia widać, że jesteś młoda.

no i tutaj mamy SV? - podobno o wieku kobiet sie nie rozmawia? :)
i dziekuje, nie czuje sie staro na moje 31 lat,

Naprawdę nie chciałam Cię zmuszać do obnażania metryki, tym bardziej, że wyglądasz na dużo młodszą.
ale rodzicow nie musze juz dosc dawno pytac o zdanie ;)

ale o odczucia można
ale nie sadze, ze jest cos zlego w zwyklym dzien dobry i do widzenia kasjerki/kasjera z supermarketu

W tamtym temacie chodzi o coś innego, a nie o fakt witania i żegnania się z kasjerką.

I też miłego.
Anna Maria Woźniak

Anna Maria Woźniak ... restart
systemu...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Mróz:

w końcu Pani/Panie nie jest zwrotem per Ty:)

ale obowiązuje nas gradacja.

Proszę Pani/Pana
Pani Mario/Panie Janie
Mario/Janie
Marysiu/Jasiu.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Natalia B.:
Witam!

Ostatnio w mojej firmie wprowadzono pewną zmianę związaną z obsługą klienta. Empik jest miejscem gdzie przywiązuje się do tego priorytetową wagę. Więc żeby wyróżnić się jeszcze bardziej wśród innych firm o podobnej branży postanowiono, że kasjer obsługujący klienta płacącego kartą żegna go imiennie, tzn. jeśli na karcie jest podpis Jan Kowalski, kasjer oddając kartę klientowi mówi coś w stylu:"Dziękujemy Panie Janie za zakupy, zapraszamy ponownie".
Wywołało to wiele mieszanych uczuć... Jak sądzicie, czy jest to zgodne z zasadami dobrego wychowania czy wręcz przeciwnie?? Jak Wy byście zareagowali w takiej sytuacji?? Były by to odczucia pozytywne czy negatywne??

Czasem kreatywność w niektórych firmach mnie powala...
Ludzie od wymyślania tego - śmego mają za dużo wolnego czasu chyba.

Jak ja bym zareagowała?
Zapewne coś bym "odpaliła" ...w stylu... tak naprawdę nazywam się Zuzanna...a ta karta jest po prostu kradziona.
:))
Magdalena K.

Magdalena K. Genuine since 1976.

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Malgorzata Saadani:
Magdalena K.:
Może jeszcze zamiast "Panie Janie"
Powinien odpowiedziec: "rano wstan! wszystkie dzwony bija bim-bam-bom!" :-D
Albo: "Panie Janeczku, mam graaać?" ;)
Magdalena K.

Magdalena K. Genuine since 1976.

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Mróz:
społeczeństwo polskie jest zbyt stereotypowe, aby móc w pełni zaakceptować taką formę grzecznościową:)
I chwała mu za to.
w końcu Pani/Panie nie jest zwrotem per Ty:)
Ale jest kolejnym stopniem poufałości.

Polska to nie Ameryka, nie ma tu normy mówienia sobie na "Ty" z każdym obywatelem, skrypty ról zawodowych też są odmienne. Kalki niedostosowane do kontekstu kulturowego zamiast oczekiwanego efektu przywiązywania klienta do marki powodują skojarzenie przelotnego niemiłego stanu emocjonalnego z marką.

Chyba że Empik zmienia target na zmakdonaldyzowaną młodzież ;)
Tylko wtedy "Panie Janie" też jest chybione ;)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena K.:
Magdalena Mróz:
społeczeństwo polskie jest zbyt stereotypowe, aby móc w pełni zaakceptować taką formę grzecznościową:)
I chwała mu za to.
w końcu Pani/Panie nie jest zwrotem per Ty:)
Ale jest kolejnym stopniem poufałości.
ile osób tyle odpowiedzi:)
mnie zwrot powyższy nie razi:) rzecz jasna Pani Magdaleno chcę słyszeć a nie Panie Janie [hahaha]
Magdalena K.

Magdalena K. Genuine since 1976.

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Mróz:
ile osób tyle odpowiedzi:)
mnie zwrot powyższy nie razi:) rzecz jasna Pani Magdaleno chcę słyszeć a nie Panie Janie [hahaha]
Oczywiście - o gustach się nie dyskutuje.
Natomiast dyskutuje się o SV ;)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena K.:
Natomiast dyskutuje się o SV ;)
tyle, że co dla jednych "uchodzi" dla innych jest faux pas :)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Magdalena Natalia B.:
Jak Wy byście zareagowali w takiej sytuacji?? Były by to odczucia pozytywne czy negatywne??

Bynajmniej bardzo dobre zagranie. Klient czuje się doceniany. Traktowany indywidualnie. Wydaje mi się, że jak najbardziej ok z mojego punktu widzenia.... ale....

... generalnie to ja nie mam nic przeciwko temu, żeby ktoś nazwał mnie nawet "ch**em" byle by uzasadnił.Paweł G. edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 12:20

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Dziwnie czułabym się jakby jakiś kasjer żegnał mnie czy witał:) po imieniu czy nazwisku. Myślę podobnie jak większość że nie jest to na miejscu.
Ale mam w związku z tym trochę inne pytanie, czy zwracanie się po imieniu w różnych instytucjach (lekarz, adwokat, doradca finansowy itp), gdzie ma się kontakt z konkretnym klientem, petentem, pacjentem przez trochę dłuższy czas niż czas płacenia za zakupy jest zgodne z SV? czy może lepiej po nazwisku lub zupełnie bezosobowo czyli standardowe: "Proszę Pani/Pana"? pozdrawiamPatrycja M. edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 13:14
Adam B.

Adam B. korektor, tłumacz
EN>PL

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Patrycja M.:
Ale mam w związku z tym trochę inne pytanie, czy zwracanie się po imieniu w różnych instytucjach (lekarz, adwokat, doradca finansowy itp), gdzie ma się kontakt z konkretnym klientem, petentem, pacjentem przez trochę dłuższy czas niż czas płacenia za zakupy jest zgodne z SV? czy może lepiej po nazwisku lub zupełnie bezosobowo czyli standardowe: "Proszę Pani/Pana"?

Moje odczucie jest takie, że to są bardziej... "intymne" kontakty. Lekarz wie o człowieku więcej niż ktokolwiek i uchodzi mu też na przykład dotykanie ciała albo pytanie o rzeczy, których nie mówi się często nawet bliskim osobom.
Adwokat, szczególnie w sprawach rodzinnych, też chyba powinien się zbliżyć do człowieka, bo trudno "prać brudy" albo całkiem otwarcie i szczerze rozmawiać z kimś, kto chowa się za zasłona dystansu. Wtedy jest wrażenie, że jego to nie obchodzi - a przecież powinno obchodzić, bo to żywotne dla naszych własnych interesów.
Doradca finansowy z kolei rozmawia o pieniądzach i zarobkach, czym też się nie dzielimy z wieloma osobami.
Poza tym z tymi ludźmi spotykamy się wielokrotnie i sporo rozmawiamy. To też powoduje jakieś wzmocnienie więzi.
Myślę, że przy takim - dłuższym i bliższym kontakcie - forma "panie Adamie" byłaby dla mnie akceptowalna i nawet pomocna.
Dorota W.

Dorota W. Kropla drąży skałę

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Do mnie mój lekarz rodzinny, u którego dość często bywam, mówi per "pani Doroto" i mnie jest miło, że tak się do mnie zwraca :) Również na oddziale, gdzie kilka razy i to przez dłuższy czas byłam pacjentką, lekarze i pielęgniarki również mówili "pani Doroto" albo nawet "pani Dorotko". Ale na początku "pani Wieczorek".

Natomiast śpiewałam kiedyś w chórze, w którym było również kilku lekarzy. Wszyscy - jako członkowie chóru - mówiliśmy sobie po imieniu. Jednak, gdy trafiłam do gabinetu jednego z nich, to znajomy najpierw zapytał, skąd to my się znamy, a jak powiedziałam, że m.in. z chóru, to on: "ach tak, rzeczywiście" i mówił per "pani". No to ja "panie doktorze". I uważam, że w sytuacji służbowej, w obecności pielęgniarki, było to ok.

Dodam jeszcze, że lekarz ów był też parę razy przypadkiem w moim domu, gdy wzywaliśmy pogotowie.Dorota Wieczorek edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 12:56

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Patrycja M.:
Dziwnie czułabym się jakby jakiś kasjer żegnał mnie czy witał:) po imieniu czy nazwisku. Myślę podobnie jak większość że jest to na miejscu.
Ale mam w związku z tym trochę inne pytanie, czy zwracanie się po imieniu w różnych instytucjach (lekarz, adwokat, doradca finansowy itp), gdzie ma się kontakt z konkretnym klientem, petentem, pacjentem przez trochę dłuższy czas niż czas płacenia za zakupy jest zgodne z SV? czy może lepiej po nazwisku lub zupełnie bezosobowo czyli standardowe: "Proszę Pani/Pana"? pozdrawiam

Co innego jeśli mówię do kogoś Panie Wiesławie, a co innego: a cześć Wiesiu.

Forma grzecznościowa + imię, to nie jest nic złego ;)

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Dziękuję za odpowiedzi:), mi też wydaje się że w takich sytuacjach to jest dopuszczalne. Zgadzam się też z Tobą Doroto, że są sytuacje gdzie obowiązuje formalność nawet w formie bardziej grzecznościowej niż sztywnej oficjalnej. Dawno temu jeździłam na kolonie jako opiekunka, kadra opiekunów oczywiście jest na "Ty", tak się złożyło że jeden z moich kolegów kolonijnych okazał się być w przyszłości moim wykładowcą na uczelni i chociaż poza zajęciami zwracaliśmy się do siebie po imieniu (nawet bez formy Pan/i) to na zajęciach obowiązywała forma oficjalna, nawet bez mówienia imienia.
Wiem, że trochę odbiegłam od pierwotnego pytania, za co autorkę przepraszam, ale chciałabym jeszcze podrążyć ten temat i odwrócić sytuację. Czy wobec tego, że ktoś u kogo załatwiam jakąś sprawe zwraca się do mnie po imieniu to czy ja mogę robić tak samo? czy do adwokata który będzie zwracał się do mnie "Pani Patrycjo" mam mówić "Panie Mecenasie" czy może np. "Panie Janku"?
Dorota W.

Dorota W. Kropla drąży skałę

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Ja bym chyba została przy "Panie Mecenasie", podobnie jak do mojego lekarza rodzinnego mówię "Panie Doktorze". Ale to zależy...

Następna dyskusja:

Zwracanie się do klientów




Wyślij zaproszenie do