Magdalena Natalia B.

Magdalena Natalia B. stan produkcyjny:)

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Witam!

Ostatnio w mojej firmie wprowadzono pewną zmianę związaną z obsługą klienta. Empik jest miejscem gdzie przywiązuje się do tego priorytetową wagę. Więc żeby wyróżnić się jeszcze bardziej wśród innych firm o podobnej branży postanowiono, że kasjer obsługujący klienta płacącego kartą żegna go imiennie, tzn. jeśli na karcie jest podpis Jan Kowalski, kasjer oddając kartę klientowi mówi coś w stylu:"Dziękujemy Panie Janie za zakupy, zapraszamy ponownie".
Wywołało to wiele mieszanych uczuć... Jak sądzicie, czy jest to zgodne z zasadami dobrego wychowania czy wręcz przeciwnie?? Jak Wy byście zareagowali w takiej sytuacji?? Były by to odczucia pozytywne czy negatywne??

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Hmmm... W sklepiku pod domem, gdzie mnie obsługa zna od lat - rozumiem, ale w miejscu gdzie z zasady czuję się anonimowo miałbym mieszane uczucia...

A co jeżeli zamiast kartą zapłacę banknotem 50 zł.? Powiesz mi dziękuję za zakupy królu Kazimierzu Wielki? :-))
Magdalena Natalia B.

Magdalena Natalia B. stan produkcyjny:)

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Nie:) Chodzi tylko i wyłącznie o płatność kartą...

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

fajna sprawa ;) zaciera ta surowosc klientkasjer
Anna Maria Woźniak

Anna Maria Woźniak ... restart
systemu...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Jarosław Markieta:
Hmmm... W sklepiku pod domem, gdzie mnie obsługa zna od lat - rozumiem, ale w miejscu gdzie z zasady czuję się anonimowo miałbym mieszane uczucia...

Podzielam Twoje zdanie.

Dopóki sie nie przedstawiam, dopóty nie widzę potrzeby by ktoś sprawdzał moje imię. Karta płatnicza to nie wizytówka.

W Empiku pracują przeważnie ludzie młodzi. Jeśli kasjer powie "panie Janie" do osoby młodej - nie będzie ceregieli. Ale jeśli odezwie się tak do kogoś w wieku swojego pradziadka? Starsza osoba może poczuć się niezręcznie. Kasjer pewnie też.

To pomysł z tej samej niskiej półki, która nakazuje kasjerkom w supermarketach witać się jako pierwsze. Menedżerom Empiku gratuluję kreatywności.
Monika S.

Monika S. always look on the
bright side of life
:)

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Anna Maria Wozniak:

To pomysł z tej samej niskiej półki, która nakazuje kasjerkom w supermarketach witać się jako pierwsze. Menedżerom Empiku gratuluję kreatywności.

nie wiem, czy zwracanie sie do klientow po iminiu to w tym wypadku dobry pomysl, ale co zlego jest w tym, ze kasjerka przywita sie jako pierwsza? Uwazam, ze to swietny pomysl i moze w koncu przyjdzie pora na zmiane skostnialej obslugi klienta w naszym kraju :)
Anna Maria Woźniak

Anna Maria Woźniak ... restart
systemu...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Monika S.:

ale co zlego jest w tym, ze kasjerka przywita sie jako pierwsza?

o tym rozmawiamy tu:

http://www.goldenline.pl/forum/savoir-vivre-czyli-sztu...
Uwazam, ze to swietny pomysl i moze w koncu przyjdzie pora na zmiane skostnialej obslugi klienta
w naszym kraju :)

Moniko, ze zdjęcia widać, że jesteś młoda. Spytaj więc osoby w wieku swoich rodziców lub dziadków, czy im to pasuje, bo myśle, że im człowiek starszy, tym to "skostnienie" bardziej odpowiada.

Trochę w Polsce latamy od bieguna do biegna. Za komuny było warczenie, teraz jest podlizywanie się klientowi. A ja chcę być traktowana normalnie, czyli z kulturą ale i z dystansem.
Magdalena Natalia B.

Magdalena Natalia B. stan produkcyjny:)

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Wynika z tego, że zwykłe dzień dobry i do widzenia przy obsłudze wystarczy?? Ale co wtedy z tą tzw. "atmosferą" bycia u siebie??

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Nie uważam zwaracania się per "Pani/e Imię" do klienta, za dobry pomysł. Starsi klienci mogą się czuć skonfundowani.
Empik, to przecież sklep z czasopismami, a nie Wersal. A atmosfera "bycia u siebie"? Nie przesadzajmy!

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Ja jakos trafiam na miłych kasjerów/kasjerki i samo Dziękuje mi wystarczy :) Takie spoufalanie się nie jest na miejscu. Klient może sobie nie życzyć, żeby osoby stojace za nim w kolejce wiedziały jak ma na imię czy nazwisko.

Pozdrawiam :)

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Dokładnie tak- nie zycze sobie, aby ludzie za mna wiedzieli jak mam na imie. Nie uwazam, ze w Empiku tak sie powinno zwracac do klientów. Co za durny pomysł!

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Monika S.:
Anna Maria Wozniak:

To pomysł z tej samej niskiej półki, która nakazuje kasjerkom w supermarketach witać się jako pierwsze. Menedżerom Empiku gratuluję kreatywności.

nie wiem, czy zwracanie sie do klientow po iminiu to w tym wypadku dobry pomysl, ale co zlego jest w tym, ze kasjerka przywita sie jako pierwsza? Uwazam, ze to swietny pomysl i moze w koncu przyjdzie pora na zmiane skostnialej obslugi klienta w naszym kraju :)

Moniko nie musisz pytać rodziców... :-))) mimo że nie jestem młody to młodym wciąż się czuję i to się nie zmienia od lat i niech tak zostanie... pomysł uważam za miły... a skostnienie dla mnie to sztywna atmosfera, kamienna twarz sprzedawcy i przesadny bon-ton oraz pełny dystans! brrrrrr..... Ale każdy ma swoje zdanie.... dla mnie Empik powinien być "luzackim" sklepikiem gdzie chciałbym wracać....
Monika S.

Monika S. always look on the
bright side of life
:)

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Anna Maria Wozniak:
Moniko, ze zdjęcia widać, że jesteś młoda.

no i tutaj mamy SV? - podobno o wieku kobiet sie nie rozmawia? :)

i dziekuje, nie czuje sie staro na moje 31 lat, ale rodzicow nie musze juz dosc dawno pytac o zdanie ;)
Spytaj więc osoby w wieku swoich rodziców lub dziadków, czy im to pasuje, bo myśle, że im człowiek starszy, tym to "skostnienie" bardziej odpowiada.

Trochę w Polsce latamy od bieguna do biegna. Za komuny było warczenie, teraz jest podlizywanie się klientowi. A ja chcę być traktowana normalnie, czyli z kulturą ale i z dystansem.


nie zawsze odpowiada mi, kiedy np. dzwonie do banku albo providera tel i agen namietnie zwraca sie do mnie po imieniu, bo tak ma w skrypcie

ale nie sadze, ze jest cos zlego w zwyklym dzien dobry i do widzenia kasjerki/kasjera z supermarketu

milego dnia zycze :))
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Zwracanie sie do obcej osoby po imieniu odczytanym na jej dokumencie platniczym jest moze zgodne z polityka firmy, ale na pewno niezgodne z zasadami s-v. W sklepie (i nie tylko) kazdy ma swoje miejsce: i sprzedawca, i klient. I niech tak lepiej zostanie.
Adam B.

Adam B. korektor, tłumacz
EN>PL

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Mnie to nie przeszkadza.
Ale w Polsce kulturowo nie jest przyjęte.
Po imieniu, nawet z "przystawką" wyrażającą szacunek, czyli "Panie... Pani..." mówi się komuś, kogo znamy.
A tu jakaś pani kupuje książkę i jakiś "szczypior" zwraca się do niej "Dziękujemy pani Matyldo i zapraszamy ponownie!".
Może to by było też potraktowane trochę jako zamach na prywatność - ktoś odczytał informację, której mu nie przekazaliśmy, i jej użył.
Poza tym Empik to nie jest miejsce, w którym się zaprzyjaźniamy z obsługą - duża rotacja personelu, atmosfera raczej marketu niż przydomowego sklepiku, wszyscy w uniformach... Co u pani Halinki w warzywniaku pod domem przyciągnie, to tutaj może odstraszyć.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Kuba Świegot:
fajna sprawa ;) zaciera ta surowosc klientkasjer

i ta "surowość" mi odpowiada :)
Mój lekarz, fryzjer, lekarz moich kotów może mówić do mnie "Pani Marto", bo się znamy z racji moich częstych wizyt. Nie chcę jednak, aby zupełnie obca osoba w Empiku, czy innym sklepie, do którego wpadam raz na kilka miesięcy tak do mnie mówiła. Tak jak wyżej napisał Adam: Empik, to nie miejsce na poufałości.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Kasjerki w banku do których chodzę od kilku lat i witają mnie uśmiechem i "Dzień Dobry Panie Kamilu" już gdy stanę u progu drzwi wywołują u mnie pozytywne emocje :) Ale na pewno nie zrobiłby tego kasjer/kasjerka w Empiku, gdzie ZAWSZE kupuję książki o tematyce seksu, i ZAWSZE płacę kartą. Więc wybierając np. pozycję "masaż erotyczny" i słysząc przy końcu transakcji "Dziękuję Panie Kamilu" czułbym się po prostu głupio.

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Kamil Biernacki:
Kasjerki w banku do których chodzę od kilku lat i witają mnie uśmiechem i "Dzień Dobry Panie Kamilu" już gdy stanę u progu drzwi wywołują u mnie pozytywne emocje :) Ale na pewno nie zrobiłby tego kasjer/kasjerka w Empiku, gdzie ZAWSZE kupuję książki o tematyce seksu, i ZAWSZE płacę kartą. Więc wybierając np. pozycję "masaż erotyczny" i słysząc przy końcu transakcji "Dziękuję Panie Kamilu" czułbym się po prostu głupio.

taa..? a ja bym sie czul bardzo milo :D moze by sie nawet udalo namowic kasjerke na jakis masaz :D

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

Kamil Biernacki:
czyli sex jest dla Ciebie tematem niewygodnym?:)
skąd ta niezręczność wynika?:)Magdalena Mróz edytował(a) ten post dnia 21.03.09 o godzinie 17:20

konto usunięte

Temat: imienne zwracanie się do klientów-prosba o wypowiedź

To był tylko jeden z powodów dla których by mi się to nie spodobało. Ponadto podłączyć do tego można wszystkie w/w argumenty moich poprzedników.

Następna dyskusja:

Zwracanie się do klientów




Wyślij zaproszenie do