konto usunięte
Temat: Co myślicie o Paniach ekspedientkach ???
Helena Połap: " NA PANIĄ TO MY BUTÓW NIE BĘDZIEMY MIEĆ, BO PANI MA NOGI JAŚWINIA"
to sie chyba nazywa brak wyobrazni. tak sie konczy oszczedzanie na personelu. tragedia.
konto usunięte
Helena Połap: " NA PANIĄ TO MY BUTÓW NIE BĘDZIEMY MIEĆ, BO PANI MA NOGI JAŚWINIA"
Tomasz G. ...
Tomasz Błotnicki:
tzn. chodzi mi o to iż bedac w galerii handlowej po wyborze kilku ciuchów podchodze do kasy a Pani ,,przy kasie obrażona na cały świat iż musi obsługiwać klientów" jest nieprzyjemna i jakby z wielkim trudem musiała Was obsłużyć???
Ula
D.
Politolożka na
stanowisku Księgowej
:)
konto usunięte
Tomasz Błotnicki:
tzn. chodzi mi o to iż bedac w galerii handlowej po wyborze kilku ciuchów podchodze do kasy a Pani ,,przy kasie obrażona na cały świat iż musi obsługiwać klientów" jest nieprzyjemna i jakby z wielkim trudem musiała Was obsłużyć???
Przemek E. I am the internet
Iwona Paulina Firmanty:
Proponuje co mądrzejszym właścicielom sklepów przeszkolenie swoich pracowników z profesonalnej obsługi klienta. Na Zachodzie takie zachowania (oczywiście w dobrych sklepach) są niemożliwe.Ekspedient czeka w kącie i reaguje na ewentualne skinienie klienta - ma on dzięki temu czas zastanowić się nad wyborem...Tak samo jest w gastronomii- płacisz 200 zł za kolację a potrafią policzyć sobie za starterek w postaci kawałka chlebka np z masełkiem ...
Przemek E. I am the internet
Robert Drózd:
Na ulicy Grójeckiej są obok siebie dwa sklepy: "Sklep podróżnika" i jakiś inny ze sprzętem sportowym i turystycznym. Ceny zbliżone.
W "Podróżniku" nie zaczepiono mnie może od razu, ale gdy już przyglądałem się dłużej i rzeczywiście dość dobrze doradzono, np. zwrócono mi uwagę, że coś co wybrałem nie pasuje do zastosowań, które planuję.
Sklep obok - więcej miejsca, rzędy butów, chodzę, oglądam - i ŻADNEGO zainteresowania od strony ekspedientki, która stała na swoim miejscu i plotkowała z kolegą. Wydało mi się, że jej przeszkadzam, odłożyłem oglądane buty i wyszedłem.
Tomasz S. Na dobrej drodze.
Anna Maria
Woźniak
... restart
systemu...
Tomasz Słomkowski:
W Polsce miny pracowników sklepów to jednak często "siedzę tu za karę"
Odnoszę wrażenie, że to mężczyźni są lepszymi obserwatorami,
co przekłada się na celną poradę.
Mężczyźni również są mniej nachalni (zupełnie jakby mieli w poważaniu firmowe standardy obsługi klienta), ale w razie potrzeby zawsze widoczni.
konto usunięte
Anna Maria
Woźniak
... restart
systemu...
Agata Szybowska:
Wiadomym jest, że wszędzie trafiają się sprzedawcy lepsi i gorsi, bardziej lub mniej mili. Niestety, odkąd siedzę za granicą (a siedzę jeszcze dość krótko), zauważam, że statystycznie jednak brukselscy sprzedawcy są milsi,
bardziej pomocni.
W tym momencie pomyślałam, że w Polsce najprawdopodobniej usłyszałabym "tam są" + wskazanie palcem na regał.Jesteś tam cudzoziemką. Moi znajomi cudzoziemcy w Polsce twierdzą, że spotykają w Polsce dwa rodzaje sprzedawców. Typ pierwszy ma przerażenie w oczach, gdy trzeba się wsłuchać w koślawe polskie zdania i w związku z tym olewają. Drugi typ, to sprzedawcy bardzo sympatyczni, pomocni i z entuzjazmem reagujący na każdą próbę komunikacji po polsku.
Natalia K. Sport.pl
konto usunięte
Anna Maria Woźniak:
Agata Szybowska:Jesteś tam cudzoziemką. Moi znajomi cudzoziemcy w Polsce twierdzą, że spotykają w Polsce dwa rodzaje sprzedawców. Typ pierwszy ma przerażenie w oczach, gdy trzeba się wsłuchać w koślawe polskie zdania i w związku z tym olewają. Drugi typ, to sprzedawcy bardzo sympatyczni, pomocni i z entuzjazmem reagujący na każdą próbę komunikacji po polsku.
W tym momencie pomyślałam, że w Polsce najprawdopodobniej usłyszałabym "tam są" + wskazanie palcem na regał.
Podobno z tym lepszym przypadkiem spotykają się częściej.
Bogumiła
G.
Nauczycielka
przedszkolna
konto usunięte
konto usunięte
Małgorzata Latkowska:
KOCHANI A WIECIE, ŻE CZĘSTO GDZIEŚ ZA ROGIEM TEGO SKLEPU CZAI SIĘ KIEROWNICZKA/KIEROWNIK I ZA NIE "ZAATAKOWANIE" KLIENTA ŁAJA POTEM TAKĄ BIEDNĄ SPRZEDAWCZYNIĘ??? ALBO WYCHODZI TAKA KIEROWNICZKA NA PASAŻ, CHOWA SIĘ ZA KOLEJNYM ROGIEM I SŁUCHA CZY EKSPEDIENTKI MÓWIĄ DZIEN DOBRY KLIENTOM NA TYLE GŁOŚNO, BY BYŁO SŁYCHAĆ TAM GDZIE ONA STOI. TO BRZMI KOMICZNIE ALE TAK JEST!!!
A TE BIEDNE EKSPEDIETKI DOSKONALE WIEDZĄ, ŻE ZACHOWUJĄ SIĘ JAK IDIOTKI, WIEDZĄ ŻE ODSTRASZAJĄ SWOIM ZACHOWANIEM KLIENTÓW, ALE TAMK MUSZĄ.
PROSZĘ O WYROZUMIAŁOŚĆ DLA NICH.
konto usunięte
Małgorzata Latkowska:
KOCHANI A WIECIE, ŻE CZĘSTO GDZIEŚ ZA ROGIEM TEGO SKLEPU CZAI
SIĘ KIEROWNICZKA/KIEROWNIK I ZA NIE "ZAATAKOWANIE" KLIENTA ŁAJA
POTEM TAKĄ BIEDNĄ SPRZEDAWCZYNIĘ??? ALBO WYCHODZI TAKA KIEROWNICZKA NA PASAŻ, CHOWA SIĘ ZA KOLEJNYM ROGIEM I SŁUCHA CZY EKSPEDIENTKI MÓWIĄ DZIEN DOBRY KLIENTOM NA TYLE GŁOŚNO, BY
BYŁO SŁYCHAĆ TAM GDZIE ONA STOI. TO BRZMI KOMICZNIE ALE TAK JEST!!!
A TE BIEDNE EKSPEDIETKI DOSKONALE WIEDZĄ, ŻE ZACHOWUJĄ SIĘ JAK
IDIOTKI, WIEDZĄ ŻE ODSTRASZAJĄ SWOIM ZACHOWANIEM KLIENTÓW, ALE
TAMK MUSZĄ.
PROSZĘ O WYROZUMIAŁOŚĆ DLA NICH.
Natalia K. Sport.pl
Anna P.:
Małgorzata Latkowska:
KOCHANI A WIECIE, ŻE CZĘSTO GDZIEŚ ZA ROGIEM TEGO SKLEPU CZAI
SIĘ KIEROWNICZKA/KIEROWNIK I ZA NIE "ZAATAKOWANIE" KLIENTA ŁAJA
POTEM TAKĄ BIEDNĄ SPRZEDAWCZYNIĘ??? ALBO WYCHODZI TAKA KIEROWNICZKA NA PASAŻ, CHOWA SIĘ ZA KOLEJNYM ROGIEM I SŁUCHA CZY EKSPEDIENTKI MÓWIĄ DZIEN DOBRY KLIENTOM NA TYLE GŁOŚNO, BY
BYŁO SŁYCHAĆ TAM GDZIE ONA STOI. TO BRZMI KOMICZNIE ALE TAK JEST!!!
A TE BIEDNE EKSPEDIETKI DOSKONALE WIEDZĄ, ŻE ZACHOWUJĄ SIĘ JAK
IDIOTKI, WIEDZĄ ŻE ODSTRASZAJĄ SWOIM ZACHOWANIEM KLIENTÓW, ALE
TAMK MUSZĄ.
PROSZĘ O WYROZUMIAŁOŚĆ DLA NICH.
Ci ludzie często odwalają kawał ciężkiej roboty na sklepie i w magzynie, pracując w wymiarze 250 - 300 godzin miesięcznie i dostając za to wypłatę w wysokości 1200 - 1500 zł.
Trzeba mieć naprawdę silny charakter, żeby pomijając ten szczegół -uśmiechnąć się (przez łzy)do klienta kiedy wchodzi, zaczekać aż przywoła nas wzrokiem, podejść i z uśmiechem znieść wszystko co on powie, a jeśli nic nie powie, to z uśmiechem wysłuchać później co ma do powiedzenia kierowniczka z wykształceniem 'jakimkolwiek i tak nikt nie sprawdzał'.
Trzeba mieć jakieś całkowicie altruistyczne serce, żeby zabrać materiały i ulotki do domu i przeczytać na tyle dużo, żeby stać się 'kompetentnym pracownikiem'. Nikt tego nie doceni.
Jeśli jednak daj Boże/Losie znajdzie się pracodawca, który inwestuje w pracowników, a tylko pracownicy niewdzięczni i nadąsani bez powodu... dlaczego tak niewielu jest takich?
Anna Maria
Woźniak
... restart
systemu...
Agata Szybowska:
Żeby oddac sprawiedliwość, jak się zarabia pieniądze, za które ledwo można wyżyć, pracodawca traktuje pracownika głównie jako irytujący koszt, którego nie można się pozbyć, a do tego rotacja pracowników jest bardzo dynamiczna,
to w sumie nie ma co się dziwić, że polskim sprzedawcom się nie chce.
Anna Maria
Woźniak
... restart
systemu...
Małgorzata Latkowska:
PROSZĘ O WYROZUMIAŁOŚĆ DLA NICH.
konto usunięte
Następna dyskusja: