Dariusz Rojek

Dariusz Rojek Passion for
excellence...

Temat: BMW serii I stawia na internet.

Producent samochodów luksusowych szuka tanich sposobów dotarcia do większej liczby klientów, co pozwoli odzyskać koszty wdrożenia modeli z napędem elektrycznym.
Platforma bezpośredniej sprzedaży internetowej samochodów z nowej submarki BMW I będzie nowością w branży.

BMW otwiera własnie pierwszy salon modeli I w Londynie, chociaż na razie będą tam eksponowane jedynie prototypy i materiały informacyjne, bo samochody trafią do sprzedaży dopiero w przyszłym roku. Wg. Frost & Sullivan firma wydała ok. 3 mld dol. na stworzenie miejskiego modelu elektrycznego i3 oraz luksusowej hybrydy i8.
Czteromiejscowy i3 trafi na rynek pod koniec 2013 r. i ma kosztować ok. 40 tys. euro. Można to porównać z 23.850 euro podstawowej ceny w Niemczech za modele serii BMW 1. Przewidywany na 2014 r. i8 będzie, zdaniem szefa BMW ds. sprzedaży Iana Robertsona, kosztować ponad 100 tys. euro.
Nowy system może pozwolić BMW na oszczędności, bo sprzedaż internetowa pochłania mniej niż połowę kosztów sieci dealerskiej. Dzięki temu ceny samochodów w sieci są 5 do 7% niższe od tych w salonach.
Nowe modele pojawią się tylko u dealerów o wysokich wynikach sprzedaży, dysponujących wystarczającą powierzchnią oraz zdolnością serwisowania elektrycznych jednostek napędowych i karoserii z włókna węglowego.