Krzysztof M. To skomplikowane!
Temat: PBF, koncept i wprowadzenie.
Witajcie,Zamieszczam tutaj opis pbf'a który zacząłem prowadzić na innym forum jeszcze przed wakacjami. Niestety drużyna się kruszyła ze względów na wyjazdy urlopy etc. Teraz sesja i nie ma kto grać.
Jest to zupełnie niezależna sesja od tej proponowanej przez Rafała. I nie ma z nią konkurować. Ten kto gra tutaj może grać spokojnie u kolegi Rafała. :)
Umieszczam koncept tutaj. Jeśli znajdzie się minimum troje chętnych osób rozpocznę grę natychmiast po otrzymaniu opisów postaci na Priv.
Postacie proszę stworzyć w sposób następujący (jest to uzupełnienie tego co poniżej):
1. Podstawowe dane, opis wyglądu, opis wykształcenia wiedzy umiejętności.
2. Opis ekwipunku.
3. Historia postaci w 4-5 punktach. Opisz najbardziej charakterystyczne elementy życia twej postaci (WAŻNE - na podstawie tych punktów będę tworzył indywidualny wątek fabularny postaci w kampanii! - postaraj się tutaj najbardziej)
4. Charakter postaci. Proszę o opis do 10 zdań. Konkretnie i treściwie kim jest twoja postać (ważne za odgrywanie zgodne z charakterem dodatkowy exp. ;) )
BARDZO PROSZĘ O ZGŁOSZENIE SIĘ OSÓB KTÓRE SĄ W STANIE PISAĆ MINIMUM JEDNĄ NOTKĘ DZIENNIE.(oczywiście wypadki sie zdarzają dlatego pojedyncze opuszczenia rund będę oczywiście tolerował i rozumiał :) )
Zasady i o mechanice
Aby zagrać niezbędne jest:
1. Dosłanie postaci opisanej w sposób następujący: imię i nazwisko - Pamiętajcie że to ludzie z Imperium, rys historii postaci, jej umiejętności i to co ma przy sobie, powód dla którego wstąpiła do armii - poza tymi którzy zostali siłą zaciągnięci) Z tego stworze postać na kanwie mechaniki gry. Postacie mogą pochodzić z prostego ludu lub z mieszczaństwa.
2. Pisanie minimum dwóch notek dziennie.
3. Piszemy jedną notkę (maksimum dwie, gdy sytuacja tego wymaga) w rundzie. Każdą rundę zakańcza reakcja MG (moja w tym wypadku). Podział na rundy będzie występował głównie w walce, podczas normalnego ciągu fabularnego nie trzeba się przejmować długością trwania rundy (w walce runda to czas mniej więcej 10 sekund - a więc robisz to co zdążysz zrobić w ciągu mniej więcej 10ciu sekund. Jeśli jakaś czynność zajmuje więcej czasu, będziesz ją wykonywać więcej rund - ile, określę ja jeśli nie określają tego zasady gry).
3. Rzuty. Wykonuje je ja, musicie mi zaufać w tej kwestii. Na potrzeby PBF'a uproszczę nieco mechanikę. W notatce w nawiasie, mniejszą czcionką, na czerwono zostaną zamieszczone rezultaty rzutów i modyfikatory, które oddziaływały na rezultat tylko w sytuacji, gdy walka będzie sie odbywała pomiędzy dwoma graczami. Pozostałe rezultaty rzutów zachowam dla siebie, wam podając opisowo efekt waszych działań - Dlaczego? Ponieważ nie chcę abyście zawracali sobie głowy cyferkami, dla was liczy się rezultat i to co się dzieje, minusem dla klimatu są właśnie kości ale niestety często są niezbędne. Wink W niektórych przypadkach podam że jakaś czynność jest trudna bądź bardzo trudna. Modyfikatory ujemne na trudna to -1/10, bardzo trudna -2/20 ekstremalnie trudna -3/30 (-1 dla wartości jednostkowych cech, -10 dla wartości procentowych cech). Są też czynności łatwe i bardzo łatwe, bardzo łatwych nie testujemy, chyba, że jest to coś potencjalnie łatwego ale istnieje spora szansa niepowodzenia z przyczyn niezależnych: na przykład: przeskoczenie przez pół metrową szczelinę w skale - skały dookoła popękane, a ty sporo ważysz - istnieje szansa niepowodzenia z przyczyny niezależnej, zarwie się grunt :)
4. Nie obowiązuje znajomość świata. Postacie pochodzić będą z prostego ludu, który o świecie wie tyle, że istnieje Chaos, jest zły, a za miedzą i lasem żyją potwory. Osoby z bardziej rozwiniętymi postaciami poinformuje na bieżąco o rzeczach, które ich postać powinna wiedzieć, żyjąc w Starym Świecie.
5. Nie piszemy notek typu: "Idę za resztą". Chciałbym abyście szerzej opisywali działania swoich postaci. Chyba że sytuacja wymaga zwięzłej reakcji - przykładem może być walka. W trakcie której opisujemy aktualną akcję i propozycję następnej - odpowiadającej na akcję przeciwnika.
6. Czytaj uważnie notatkę MG. Pomyłki wynikające z niedokładnego przeczytania notatki mogą zaowocować nawet śmiercią twojej postaci, gdy np. nie doczytasz, że podłoga wygląda dziwnie, a ślady nagle urywają się.
Aneks do mechaniki.
1. Postacie rozwijają się w miarę akcji. Po każdym epizodzie fabularnym (mniejszej przygodzie, jakiejś większej akcji) będę przydzielał doświadczenie w wielkości od 50 do 300 punktów doświadczenia. Rozwój będzie prosty. Cechy jednostkowe koszt rozwoju o +1 kosztuje 100 punktów, koszt cech procentowych 100 punktów za 5%.
2. Przydział doświadczenia odbywa się za moim pośrednictwem, zgodnie z zaangażowaniem postaci w daną akcję.
3. Umiejętności uczymy się tylko wtedy, gdy w otoczeniu znajduje się osoba, która była by w stanie nauczyć naszą postać czegoś - oczywiście całą naukę musi gracz zorganizować sobie w grze. Koszt nauki umiejętności od 100 do 500 punktów doświadczenia. Indywidualny koszt umiejętności określę ja - biorąc jako kryterium stopień zaawansowania danej umiejętności.
4. Dozwolone jest ćwiczenie indywidualne pewnych umiejętności, wtedy też postać będzie otrzymywała bonus do szansy powodzenia. Określany będzie on indywidualnie dla postaci w kontekście sytuacji.Krzysztof Machulec edytował(a) ten post dnia 04.09.08 o godzinie 23:18