Tomasz Waś

Tomasz Waś koordynator d/s
sprzedaży, Perfect
Work Tomasz Waś

Temat: Kryształy czasu

Nie ma sprawy ale jako że strona ma być interaktywna na tyle ile to możliwe to ogłosiliśmy konkurs na baner. Mamy 4 propozycje i jeszcze nie podjęliśmy decyzji co do zwycięzcy choć faworyt już jest. Myślę że lada moment będzie :) To na pewno wymiana linków nastąpi :)
Wojciech Ciesielski

Wojciech Ciesielski Kierownik działu
Administracji i IT

Temat: Kryształy czasu

Heh :)
KC:D
Stare czasy...
grało się .. i to zdarzało się w młodości grać sesje po 24h non stop:)A co do mechaniki.... wzięlismy oryginalną i troszkę "ulepszyliśmy". Przykłady?:
- likwidacja dziesięciu odporności i wprowadzenie tylko 3: fizycznej, magicznej i psychicznej... A już podczas gry MG sam określał na jaką wymaga testu..
- zmiana systemu walki - głównie broni, ich obrażeń, opóźnienia itp oraz zbroi... ciężaru itp.
- inny system magii... opóźnienie, krytyki itp...
- zmiana współczynników ras (zarówno liczbowych jak i podziału) - stwierdziliśmy, że nie ma semsu np mieć i mądrości i inteligencji - postawiliśmy na samą mądrość :)
I zaczęło się naprawdę milutko grać. Zmniejszyliśmy przez to "bałagan" w obliczeniach... przyspieszyliśmy rozgrywkę. To przyspieszenie to był w sumie głowny powód "burzy mózgów" na temat mechaniki gry... Mielismy naprawdę świetnego w opisach wszystkiego MG (chociaż czasem jak zaczynał opisywac drogę, okolicę, przyrodę podczas podróży to się miecz wyciągał...:) )'i szkoda było tracić "wenę" i skupienie na opisie dla kilku/nasty/dziesięciu czasem rzutów testowych.
Jeszcze pewnie gdzieś nasz "team
" ma nasz "system" zachowany warchiwum :)

PS: pamiętacie z MiM'a różne śmieszne opisy? Np. jak to towarzysz broni konał pod dębem a reszta chlała w karczmie?:D
Rotfl :)
Tomasz Waś

Tomasz Waś koordynator d/s
sprzedaży, Perfect
Work Tomasz Waś

Temat: Kryształy czasu

UUUU skucha, różnorodność , cech, odporności i biegłości to największy plus KC. Złączenie INT i MD to błąd obie cechy dotyczą czego innego i to jest największa zaleta tego systemu.
A "bałaganu" w obliczeniach nie ma. Wystarczy aby MG upraszczał statystyki BN-ów. Jak doda podczas losowania BN-a 2pkt do SF dla zaokrąglenia to się nic nie stanie a uprościć może obliczenia.
Ale jedno na pewno wszyscy upraszczali. Nie korzystam z rozpisywania działań na segmentu bo to faktycznie może zabić całą grę.
Wojciech Ciesielski

Wojciech Ciesielski Kierownik działu
Administracji i IT

Temat: Kryształy czasu

Cechy i biegłości pozostawiliśmy. Zmieniliśmy sam sposób ich obliczania. Oryginalne systemy były, naszym zdaniem, wadliwe. Na przykład (o ile dobrze pamiętam) liczenie 1/10 siły do biegłości w łuku... paranoja:)
INT i MD połączyliśmy w jedno... ale dodaliśmy cechę typowo "czuciową" - percepcję. Która słuzy m.in. do liczenia biegłości w broniach zasięgowych czy czarach wymagających trafienia lub też służyła do "orientowania się" w terenie, pułapkach czy na warcie :)
Ogólnie, nasze z,miany prowadziły nie do tego, aby zmienić samą mechanikę i jej tabelki... ale do niedopuszczenia do sytuacji, z którą się spotkaliśmy we wczesnym okresie grania (14 lat temu). A doszło do tego, że zaczęliśmy nazywać nasze postaci "dziesięciotysięczniki" - ze względu na to, ze naprawdę można było je wysyłać na dziesiątki tysięcy przeciwników :)
Odporności zamienimliśmy, bo często były kłopoty z zaklasyfikowaniem odpowiedniej do sytuacji... mimo że były szczegółowe.
Pluis wiele innych zmian "kosmetycznych"..:)
Tomasz Waś

Tomasz Waś koordynator d/s
sprzedaży, Perfect
Work Tomasz Waś

Temat: Kryształy czasu

Do łuku dolicza się standardowo bonus do obrażeń czyli 1/4 SF tak jak do każdej broni używanej w walce wręcz. Czary wymagające trafienia mają w opisie sposób w jaki to testować, a biegłość w broniach zasięgowych losuje się w taki sam sposób jak do walki wręćz więc nie widzę powodu aby to "udoskonalać". Orientowanie się w terenie, pułapkach czy na warcie jest pięknie opisane w zawodach lub zdolnościach profesjonalnych więc po co to jeszcze zmieniać ;)
A co do odporności? heh, Ja prowadzę 16 lat i nigdy nie miałem problemu z odpowiednim testem :)

Dziesięciotysięczniki? No cóż, taką sytuację mógł sprokurować tylko MG. To mi przypomina wypowiedź jednego gracza na innym forum, który twierdził że jego postać osiągnęła poziomy 104/79 ;) to dopiero gość co :) Zastanawiam się czy Morglith robił już przy nim w gacie czy może już dawno został strącony z piedestału ;)

I jeszcze jedno co do dziesiątek tysięcy przeciwników. Ostatnio drużyna u mnie była poza prawem. 5 graczy, poziomy 10-15 dwuprofesyjne. I trafił im się łowca nagród, łowca/iluzjonista 15/7. Narobił im więcej szkód i problemów niż grupa trolli którą spotkali jakiś czas wcześniej.
Wojciech Ciesielski

Wojciech Ciesielski Kierownik działu
Administracji i IT

Temat: Kryształy czasu

A my zmieniliśmy właśnie tą 1/4SF do obrażeń na 1/4PER - lepiej trafiać precyzyjnie, niż "na siłę". Poza tym łuk, to nie broń ww :)
Lepszym przykładem może być na przykład kusza - siła nie ma znaczenia - naciągu kuszy nie zmienimy. A PER oczywiście. Im precyzyjniej strzelamy - tym większe obr. Więc "nasza" percepcja się sprawdziła... i nie tylko w tym przypadku.
Co do orientowania w terenie czy na warcie... ja osobiście uważam, że oczywiście.. można wyuczyć (zdolność) ale nawet najlepiej wyuczony niesłyszący nie usłyszy nic na warcie:) Percepcja słuchowa... tak samo nabywana jak np SF czy ŻW.
Ktoś z kiepskim wzrokiem nie zobaczy malutkiego szczegółu, a ktoś z wzrokiem doskonałym (percepcja wzrokowa) nawet bez "nauki" wypatrywania może to zrobić.
ITP.
Tak, wiem... wrzuciliśmy wszystkie zmysły w jeden koszyk... ale cóż. Nie ma systemów doskonałych.
Sytuację dziesięciotysięczników częściowo sprokurował MG, a częściowo gracze, korzystający z "dziur w systemie". I nie chodziło o poziomy.. bo "ledwo" postaci doczłapały może do 30... ale możliwości:)
Z innych rzeczy "usprawniliśmy" (w naszym oczywiście mniemaniu) na przykład liczenie punktów magicznych. Zamiast liczyć jakieś ułamki - liczba pkt równała się UM...
Siła zaklęć zależała od progów UM osiąganych wraz ze wzrostem poziomów (lub dostępem do przedmiotów magicznych)... I wiele innych przykładów.

Ale. Reasumując: dokonaliśmy zmian aby naszej akurat grupie grało się dobrze i tak było. Mechanika przeszła również test na FalConie.. gdzie każdy z graczy który chcial się dołączyć do gry miał taką możliwość. NIe było słów sprzeciwu :)
Tomasz Waś

Tomasz Waś koordynator d/s
sprzedaży, Perfect
Work Tomasz Waś

Temat: Kryształy czasu

Wiesz, najważniejsze aby wszystkim zainteresowanym odpowiadały te zmiany. Skoro dla was było ok to spoko. Ale wcale nie muszę się zgadzać z tym co zrobiliście ;)
Tak czy inaczej, dobrze że wogle ktoś miło i z sentymentem wspomina jeszcze ten (jak dla mnie wciąż) nieśmiertelny świat KC :)

Następna dyskusja:

Mało czasu na RPG :-( Jak...




Wyślij zaproszenie do