Mariusz Korzeniecki

Mariusz Korzeniecki Psuję i naprawiam
internety.

Temat: Kryształy czasu

Są tu jacyś entuzjaści tego systemu?W sumie jest to jedyny rpg w który grałem (brak czasu i ekpiy), a i to dość krótko (jakieś pół roku), więc pewnie w tym gronie będę zwykłym noobem:)Jednak studenckie czasy oprócz imprezowania dość mocno kojarzą mi się z zarąbistymi sesjami w "kryśki":)

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

Ja mam gdzieś w zbiorach jeszcze oryginalne pliki, które wypłynęły zanim Magia i Miecz opublikowała wszystkie odcinki :).

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

A ktoś z Poznania gra w KC? Mało w to grałem, ale chętnie bym pogierczył.
Łukasz Antoniak

Łukasz Antoniak Administrator
Systemów
Informatycznych

Temat: Kryształy czasu

Oj znajdzie się ktoś znajdzie. W sumie to nadal jeszcze gram ze znajomymi. Chociaż ostatnio brak czasu daje się odczuć:/

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

grałem parę sesji.. ale doświadczenia u mnie w tym względzie wielkiego nie mam ;).

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

KC? Jasne. Grałem dość sporo, zwykle półplbrzymem. Ale najbardziej zapadłą mi w pamięć postać człowieka-wiedźmina. Ukazała się bodaj jako oficjalny dodatek do KC na łamach MiM. Mocno przegięta postać, ale wspominam dobrze. Jak mnie pamięć nie myli to chyba oparta na podobnym systemie co AD&D tylko wartości większe.
Chyba jakoś tak.
No nic pozdrawiam,
L.

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

Ten wiedźmin właśnie chyba nie był oficjalny, tylko był czyimś autorskim pomysłem, bo w kolejnym numerze strasznie ten pomysł zjechano. :)

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

Mnie sie KC kojarzą jednoznacznie.. k1000 ;)

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

No tak ale w AD&D mechanizm był bardzo podobny. Autorzy KC chyba bazowali na nim tylko dodali więcej zer.
Krzysztof M.

Krzysztof M. To skomplikowane!

Temat: Kryształy czasu

Grając w KC także miałem wiele skojarzeń z AD&D jeśli chodzi o mechanikę. Sporo z FR jeśli chodzi o konstrukcje świata. ;)

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

Forgotten Realms :)
Kurcze niesamowite uczucie powspominać, przypomnieć i wiedzieć że istnieją podobni zapaleńcy :)
Ja z kolei prowadziłem kilka sesji KC/przynajmniej próbowałem/ w realiach Dark Sun.
Przemysław C.

Przemysław C. Financial
Controlling
Specialist, atmedia
sp. z o.o.

Temat: Kryształy czasu

Witam,

dla tych co w necie szukają podręcznika do kultowych Kryształów Czasu:

http://rapidshare.com/files/125030407/kryszta__322_y_c...

http://rapidshare.com/files/125025620/kryszta__322_y_c...

enjoy :)

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

Kc- grałem, prowadziłem. Mimo wielu niedociągnięć, coś w sobie miał ten system. Zarazem nie pamiętam innego rpga, w którym używałem kalkulatora:)

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

Łukasz Pocent:
Kc- grałem, prowadziłem. Mimo wielu niedociągnięć, coś w sobie miał ten system. Zarazem nie pamiętam innego rpga, w którym używałem kalkulatora:)

Eee, przesadzacie. Wszystko tam się opiera na kostkach dziesięciościennych. Jak ktoś umie dobrze dodawać i odejmować do 1000 (najczęściej liczy się w obrębie 200) to nie potrzebuje kalkulatora.
Skomplikowany system liczenia jest idealny do oszustw przez graczy, dlatego pamiętam, że zawsze były wątpliwości co do postaci.
Łukasz Antoniak

Łukasz Antoniak Administrator
Systemów
Informatycznych

Temat: Kryształy czasu

Jak idzie o liczenie w KC to nie demonizował bym tego. Fakt jest tam dużo rubryczek i wyliczeń ale tak naprawdę większość z nich robi się pomiędzy sesjami. Ja od moich graczy oczekuje, że jak przyjdą na sesję to karta będzie gotowa (np. po awansie). Daje im wolną rękę na turlanie przy podnoszeniu na poziom. W końcu odrobinę zaufania trzeba mieć ;).

Poza tym w KC większe obliczenia to odejmowanie i dodawanie dwóch liczb. Wszystkie inne współczynniki można sobie policzyć po sesji i tylko patrzeć w odpowiednią rubrykę.

A tak odnośnie prostszych pod względem mechaniki (współczynników) systemów to uważam iż na tym tracą. Zbytnie upraszczanie sprawy prowadzi do gubienia części sensowności testów.Łukasz Antoniak edytował(a) ten post dnia 29.08.08 o godzinie 11:26

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

no, tu się nie zgodzę dla przykładu, nowa edycja młotka ma prostsze zasady. Wiedźmin też nie wymagał matematyki:)a oba systemu nie tracą nic przez to. ale, też postacie w KC, jak i sama gra posiadały jakąś magię.
Łukasz Antoniak

Łukasz Antoniak Administrator
Systemów
Informatycznych

Temat: Kryształy czasu

Łukasz Pocent:
no, tu się nie zgodzę dla przykładu, nowa edycja młotka ma prostsze zasady. Wiedźmin też nie wymagał matematyki:)a oba systemu nie tracą nic przez to. ale, też postacie w KC, jak i sama gra posiadały jakąś magię.

Tak, ale w KC podoba mi się to i odporności są ściśle podzielone. I na każdy typ czynnika oddziaływującego na postać inaczej się testuje. Tu też grazce mają możliwość większego wpływania na swe postacie, które mogą być bardzo odporne na kilka czynników a bardzo podatne na inne.

Bardzo dobrą sprawą jest też zwiększenie trafienia krytycznego w zależności od różnicy umiejętności walczących czy um. czarodzieja.

W młotku właśnie tego "urozmaicenia" mi brakuje.

Choć nie powiem żeby KC nie miało wad. Ma ich sporo i trzeba ten system modyfikować w kilku miejscach.
Krzysztof M.

Krzysztof M. To skomplikowane!

Temat: Kryształy czasu

Najbardziej "denerwującym" elementem KC dla mnie były tabele krytyków magicznych. Grałem magiem, dobrze mi się grało, postać ciekawa (i w drużynie pamiętana do dziś ze względu na swoją specyfikę), no ale wyrzuciłem krytyka i w tabeli efekt: wymazanie.
Byłem coraz bardziej zaskoczony gdy MG tłumaczył mi co się stało. Od tego czasu nie gram w KC ;) wrrrKrzysztof Machulec edytował(a) ten post dnia 29.08.08 o godzinie 12:42

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

owszem, złożoność systemu może być minusem, ale czy to nie dodaje uroku? Gdyby nie zasady pewnie RPG nie miałoby tylu zwolenników. Przecież tak naprawdę nie są potrzebne żadne kostki, współczynniki, karty postaci. Grać można bez systemu i reguł.
Zaletą KC było przywiązanie do postaci. Jeśli ktoś przy samym tworzeniu spędzi godzinę lub dłużej to automatycznie nie chce, żeby ta postać zginęła. To samo przy każdym awansowaniu, przepisywaniu karty postaci itp.
Dlatego na przykład w AD&D nie pozwalałem dobierać współczynników, ludzie potrafili godzinę przy mnie kulać 3k6 na cechy :). Jak ktoś wykulał zadowalające go cechy to pilnował postaci maksymalnie. Podobnie jest w KC. Niemożliwe, żeby mieć szczęście i na tyle rzutów, które wykonuje się przy tworzeniu postaci były wszystkie ponad przeciętną.

Krytyki były odjechane w KC... kilka tabelek mordujących postaci.Krzysztof Wróblewski edytował(a) ten post dnia 29.08.08 o godzinie 12:48

konto usunięte

Temat: Kryształy czasu

do takich rzeczy, jak wymazanie nie ma co krytykować, wszystko ostatecznie zależy od Mg. Ale: zmęczenie, sumowanie obrażeń (bo jednak spowalniało to rozgrywkę, ale był też jakiś smaczek, gdy można było, np wybrać czy wroga w kolczudze kłujemy czy tniemy), nie mówiąc już, np. o zmianie ekwipunku, szczególnie, jeżeli był to magiczny, wpływający na współczynniki, te rzeczy, jako pierwsze z brzegu mogę wymienić jako nie najlepsze. Ale, mimo wszystko zauważam, system ostatni raz był wydany oficjalnie (ktoś wie kiedy?) dość dawno temu. Nie tworzono dodatków, nie ma go w mediach, empikach, a mimo wszystko ludzie pamiętają o nim i jak widzę grają. i, żebyście nie pomyśleli sobie: ja mimo tych wad lubię ten system!Łukasz Pocent edytował(a) ten post dnia 29.08.08 o godzinie 13:34

Następna dyskusja:

Mało czasu na RPG :-( Jak...




Wyślij zaproszenie do