Roman M.

Roman M. Student, Uniwersytet
im. Adama
Mickiewicza w
Poznaniu

Temat: interesujący system

Witam
Od niedawna pracuję jako wychowawca w Młodzierzowym Ośrodku Socjoterapii i wpadłem na pomysł pracy z młodzierzą w rpg.
Kiedyś troszeczkę grałem w "Wampir maskarada" i tak mniej więcej wiem o co chodzi.
Polećcie mi proszę jakiś nieskomplikowany system. Najlepiej coś realnego, raczej nie fantasy.

Temat: interesujący system

Realny i nieskomplikowany jest na pewno system "Dzikie Pola", ale sarmackie klimaty nie każdemu się spodobają, i wypadałoby znać się chociaż odrobinę na historii.
W "realiach realistycznych" można prowadzić d20, ale to z kolei raczej skomplikowane zasady, i pewnie zniechęcą początkującego gracza. I na tym, szczerze mówiąc, chyba koniec - nigdy wcześniej nie zastanawiałem się, że tak mało znam realistycznych systemów. No, chyba że absolutnie niepedagogiczny "Świat Mroku". =]

Ale wiele podręczników bazuje na konkretnych okresach historycznych, i tylko "dodaje" jakieś elementy fantastyczne. Mam tu na myśli "7th Sea" i "Monastyr" osadzone w realiach XVII-wiecznej Francji, "Neuroshimę" w której zwiedzamy zniszczoną przez wojnę Amerykę, "Wolsunga" przenoszącego nas w czasy rewolucji przemysłowej. Do tego samurajska "Legenda Pięciu Kręgów", słowiańska "Arkona" i westernowe "Deadlands". Coraz mniej interesuję się rolplejami, więc ktoś bardziej zorientowany sypnie kolejnymi tytułami.

rebel.pl - tutaj masz masę podręczników z opisami i w świetnych cenach. A niektóre tytuły, których tam nie ma (chociażby "Deadlands") znajdziesz na Merlinie.
Roman M.

Roman M. Student, Uniwersytet
im. Adama
Mickiewicza w
Poznaniu

Temat: interesujący system

Arek Zgutka:
Realny i nieskomplikowany jest na pewno system "Dzikie Pola", ale sarmackie klimaty nie każdemu się spodobają, i wypadałoby znać się chociaż odrobinę na historii.
W "realiach realistycznych" można prowadzić d20, ale to z kolei raczej skomplikowane zasady, i pewnie zniechęcą początkującego gracza. I na tym, szczerze mówiąc, chyba koniec - nigdy wcześniej nie zastanawiałem się, że tak mało znam realistycznych systemów. No, chyba że absolutnie niepedagogiczny "Świat Mroku". =]

Ale wiele podręczników bazuje na konkretnych okresach historycznych, i tylko "dodaje" jakieś elementy fantastyczne. Mam tu na myśli "7th Sea" i "Monastyr" osadzone w realiach XVII-wiecznej Francji, "Neuroshimę" w której zwiedzamy zniszczoną przez wojnę Amerykę, "Wolsunga" przenoszącego nas w czasy rewolucji przemysłowej. Do tego samurajska "Legenda Pięciu Kręgów", słowiańska "Arkona" i westernowe "Deadlands". Coraz mniej interesuję się rolplejami, więc ktoś bardziej zorientowany sypnie kolejnymi tytułami.

rebel.pl - tutaj masz masę podręczników z opisami i w świetnych cenach. A niektóre tytuły, których tam nie ma (chociażby "Deadlands") znajdziesz na Merlinie.
Dzięki ogromne Arku. Sprawdzę co tam ciekawego poleciłeś. Tematy historyczne odpadają bo historyk ze mnie żaden chociaż powtórka nie zaszkodzi mi na pewno a i dzieiciaki na tym zyskają.
Łukasz L.

Łukasz L. Adwokat, Kancelaria
Adwokacka Łukasz
Lipiński

Temat: interesujący system

Dzikie Pola są bodaj jedynym nie-fantastycznym systemem na rynku polskim. Niestety, do łatwych (przynajmniej dla osób początkujących) nie należą - mają przeciętnie skomplikowaną mechanikę i niestety wymagają odrobiny wiedzy historycznej.

Najprostszym systemem, jaki wyszedł w Polsce, jest jak sądzę Oko Yrrhedesa, system fantasy stworzony przez Andrzeja Sapkowskiego. Ma jedną wadę - obecnie naprawdę trudno go dostać.

konto usunięte

Temat: interesujący system

mozna dostac na allegro :) a ja polecam Warhammera, klasyk, dla poczatkujacych jak znalazl...
Jaroslaw Bies

Jaroslaw Bies Bestia
Samorealizacji

Temat: interesujący system

Roman Musielak:
Witam
Od niedawna pracuję jako wychowawca w Młodzierzowym Ośrodku Socjoterapii i wpadłem na pomysł pracy z młodzierzą w rpg.
Kiedyś troszeczkę grałem w "Wampir maskarada" i tak mniej więcej wiem o co chodzi.
Polećcie mi proszę jakiś nieskomplikowany system. Najlepiej coś realnego, raczej nie fantasy.

Zdecydowanie Zew Cthulhu. Bardzo łatwy i prosty system. Największą trudnością ma być w nim "stworzenie atmosfery i grozy" Ale.
No właśnie ale. Prowadzać młodzieży w sanatorium sesje, zauważyłem że kapitalnie wychodzi Zew Cthulhu w klimatach przygodowych ala Indiana Jones, Hellboy lub Mumia oraz klimaty szpiegowskie czy kryminalne pod Archiwum X. Trzeba wpierw poznać graczy a potem zaspokoić ich potrzeby:)
System dla mnie pot tym względem rewelacyjny, min dlatego że gra sie "zwykłymi ludźmi" i to w naszych realiach. Szczerze polecam:)Jaroslaw Bies edytował(a) ten post dnia 20.04.10 o godzinie 08:41

Temat: interesujący system

"Zew Cthulhu w klimatach przygodowych ala Indiana Jones, Hellboy lub Mumia oraz klimaty szpiegowskie czy kryminalne pod Archiwum X"

Przeszedłem przez wiele klimatów i systemów, ale takiego indianajonesowego grania jeszcze nie próbwałem. Wydaje mi się, że naprawdę warto. Szczególnie dla dzieciaków.

Do tego, ZC ma mechanikę prostą (co nie znaczy, że prostacką). A prosta mechanika to dla mnie dobra mechanika, niezależnie od zaawansowania grających i MG.

ZC podstawkę jednak nie wiem gdzie można znaleźć po polsku. Pewnie allegro. Ja mam 10letnie ksero ksera... W razie ostateczności pozostae rapidshare + druk 300 stron;/
Marcin D.

Marcin D. Audyt - Szkolenia -
Doradztwo Marcin
Dublaszewski

Temat: interesujący system

Michał Chyczewski:
ZC podstawkę jednak nie wiem gdzie można znaleźć po polsku. Pewnie allegro. Ja mam 10letnie ksero ksera... W razie ostateczności pozostae rapidshare + druk 300 stron;/

Ewentualnie:
http://www.rebel.pl/product.php/1,643/9662/Call-of-Cth...

Mi się udało ok 1,5 roku temu za 50 zł zdaje się kupić na stronie MAGa nowiutką książkę - nie używaną mam na myśli bo jest to pierwsze wydanie z lat 90.

konto usunięte

Temat: interesujący system

A po co drukować? Potrzebny Ci podręcznik podczas prowadzenia przygody? Do ZC gdzie mechanika jest prosta jak barszcz?

Temat: interesujący system

EarthDawn - heroic fantasy, dla dzieciaków jak znalazł. Od zera do bohatera...

Warmłotek - to dark fantsy w czystej teorii jeden strzał i padasz. Prowadzony tak jak Pan MG przykazał przy mało roztropnych graczach kończy się na 1 sesji. Pozatym rozwój postaci jest okroopnie urealistyczniony ;). Kolejna sprawa, to że w WH nie kosisz armi umarlaków bo z jednym masz problem :)

Wiedźmin - prosty, banalny dla fanów Wiedźmina

D&D - klasyk? Mi nie podchodzi.

Diablo - tak to słynne Diablo w wersji papierowej... jest minus, ja raz w życiu coś takiego widziałem i nigdy więcej.... to samo tyczy sie Fallouta.

Mechanika jest nieważna - liczy się świat. Ale stworzenie własnego świata np: pod Zew Cthulu wymaga od Ciebie wiele pracy. Nie lepiej skorzystać z gotowego rozwiązania?! W szczególności, że jesteś początkujący.
Roman M.

Roman M. Student, Uniwersytet
im. Adama
Mickiewicza w
Poznaniu

Temat: interesujący system

wow. Wiele tego. mam nadzieje, że uda mi się zapoznać z większością jeszcze za tego wcielenia.:)

Temat: interesujący system

Nie uda :)

Temat: interesujący system

Co do "Oka Yrrhedesa" - na Allegro masz podręczniki za bezcen, co chwila ktoś wystawia za jakieś 10, 15zł. 20zł to największa kwota, jaką widziałem.
Były jeszcze kiedyś "Kryształy Czasu", ale nie wiem, czy system został w ogóle wydany w formie podręcznika. Swego czasu widziałem na chomikuj.pl (wiem, że to nieładnie, wiem).
Pozostaje jeszcze szereg systemów autorskich - tego w Internecie masz od groma, lecz przeważnie są to gry szalenie niedopracowane.
Paweł F.

Paweł F. scenarzysta/level
designer/redaktor

Temat: interesujący system

Amber - proste zasady, dowolny świat gry (chociaż z nieco odmiennym podejściem, bo w końcu to Amber).
Albo coś z Savage, teraz wyszedł po polsku.

Temat: interesujący system

Earthdawn - imho mechanika zabija radość z gry w przewspaniałym świecie. Odradzam, jeśli chcesz prowadzić dla początkujących, żeby szybko ogarnęli wszystkie potrzebne do gry zasady.

Lepsze ZC, Savage Worlds. Z tym, że Savage Worlds jest chyba tylko po ang, nie wiem jak te dzieciaki dadzą sobie z tym radę.

Oko Yrrhedesa - w podręczniku nie ma opisu świata z tego co pamiętam. Są dwie przygody typu dungeon crawl - do przodu, killujesz potworki, rozbrajasz pułpaki, co pewien czas 1/6 szans na śmierć. Mechanika - Siła/Zręczność/Magia w skali 1-6, umiejętności są opcjonalną zasadą. Poza tym to fantasy, czego nie chciałeś.

A zapoznać się z tym wszystkim to kwestia weekendu. Chyba, że masz zamiar przebrnąć przez wszystkie dodatki opisujące profesje w DDkach. To inna bajka będzie...Michał Chyczewski edytował(a) ten post dnia 21.04.10 o godzinie 12:08

Temat: interesujący system

Michał Chyczewski:
Earthdawn - imho mechanika zabija radość z gry w przewspaniałym świecie. Odradzam, jeśli chcesz prowadzić dla początkujących, żeby szybko ogarnęli wszystkie potrzebne do gry zasady.

Lepsze ZC, Savage Worlds. Z tym, że Savage Worlds jest chyba tylko po ang, nie wiem jak te dzieciaki dadzą sobie z tym radę.

Oko Yrrhedesa - w podręczniku nie ma opisu świata z tego co pamiętam. Są dwie przygody typu dungeon crawl - do przodu, killujesz potworki, rozbrajasz pułpaki, co pewien czas 1/6 szans na śmierć. Mechanika - Siła/Zręczność/Magia w skali 1-6, umiejętności są opcjonalną zasadą. Poza tym to fantasy, czego nie chciałeś.

A zapoznać się z tym wszystkim to kwestia weekendu. Chyba, że masz zamiar przebrnąć przez wszystkie dodatki opisujące profesje w DDkach. To inna bajka będzie...Michał Chyczewski edytował(a) ten post dnia 21.04.10 o godzinie 12:08

Earthdawn ma prosta jak drut mechanike. Dla mnie to ogromny atut tej gry :)

Pozatym mechanika jest tylko dodatkiem, i sluzy MG do prowadzenia gry. Nie dla graczy:)Dlatego wystarczy ze MG posiadzie magiczna wiedze.
Wielu znajomych mechanike odrzuca z miejsca :) Mowia ze to zabija zabawe. Po czesci maja racje.

Temat: interesujący system

A ja przy wyborze systemu zwracam uwagę tylko na mechanikę - świat i klimat kreują przecież gracze i Mistrz Gry.

Jest jeszcze nieopublikowany (tak mi się wydaje) w Polsce system "Cień dni minionych". "Po naszemu" można ściągnąć toto z Internetu, kiedyś miałem nawet okazję zapoznać się z chłopakiem, który tłumaczył podręcznik.
http://tsoy.pl/
Nie jestem pewien, czy na pewno tu - było trochę zamieszania z adresami.
System może nie jest trudny do opanowania, raczej dziwny - czegoś takiego jeszcze nie mieliśmy. I można grać w dowolnym świecie, mechanika nie trzyma się kurczowo tego opisanego w podręczniku. =]

konto usunięte

Temat: interesujący system

Zależy jaka młodzież.
Jeśli trochę młodsi to polecam WOLSUNGA, choć pewnie cieżko będzie utrzymać młodych w ryzach. Albo wspomniany już Warhammer
Marcin B.

Marcin B. Trybik ;)

Temat: interesujący system

Roman Musielak:
Witam
Od niedawna pracuję jako wychowawca w Młodzierzowym Ośrodku Socjoterapii i wpadłem na pomysł pracy z młodzierzą w rpg.
Kiedyś troszeczkę grałem w "Wampir maskarada" i tak mniej więcej wiem o co chodzi.
Polećcie mi proszę jakiś nieskomplikowany system. Najlepiej coś realnego, raczej nie fantasy.

Jak nie fantasy to tylko Cyberpunk 2020 przychodzi mi do głowy, mechanika gry prosta, klimat hight technology ;) wiec dzieciakom powinno się spodobać jak na początek :) Ewentualnie Wilkołak:Apokalipsa klimaty na czasie związane z obrona ziemi przed nowoczesnością otaczającego nas świata.

Pozdrawiam
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: interesujący system

Mi się Sahdowrun podobał i bardzo pojemny jest.

Następna dyskusja:

Obalamy system!!!! LARP w M...




Wyślij zaproszenie do