Temat: Peknieta glowka ramy

Witam

w zeszlym tygodniu oddalem rower do serwisu w celu zmiany napedu (korba, lancuch i kaseta). Wszystko by bylo ok ale sprzeawca namowil mnie jeszcze na pelen przeglad roweru. Troche nie chetnie ale sie zgodzilem, tym bardziej ze zauwazyl ze mam luzna srube na glowce ramy.
Po paru dniach pojechalem do warsztatu odebrac rower. Wchodze a oni mowia ze mam peknieta glowke od ramy. Pekniecie idzie od góry i mysle ze chyba im to peklo jak dokrecali lozysko na glowce ramy.

Co teraz z tym fantem zrobic? Warsztat sie wypiera odpowiedzialnosci a ja mam rower na ktorym nie da sie jezdzic. Twierdza ze tak juz bylo ale przy przyjeciu roweru nic nie zauwazyli. Rama jest aluminiowa i naprawa nie jest ani tania a ni latwa.

Czy ktos z was mial podobne doswiadczenia?

Co byscie zrobili na moim miejscu?


Obrazek



Obrazek
Andy Woy edytował(a) ten post dnia 01.10.12 o godzinie 14:07
Marcin Lipowski

Marcin Lipowski
http://www.cyklopedi
a.mazoviamtb.pl/Marc
in_Lipowski_3050 ...

Temat: Peknieta glowka ramy

imho prędzej by śrubę przekręcili niż zgnietli w ten sposób rurę. takie rozerwanie musiało powstać w gdy poluzowana rura sterowa pracowała przód-tył w rurze główki ramy.
Patryk Wójcikowski

Patryk Wójcikowski Financial Analyst,
RBS

Temat: Peknieta glowka ramy

Zgadzam się, albo śruba by puściła albo gwiazdka w sterówce. Nie mówiąc już o zgniecionych łożyskach.

Może rama była walnięta? ale śladów brak.

Nawet jeśli to powstało podczas dokręcania, to znaczy że rama była już nieźle zmęczona, i dobrze że pękła w w warsztacie a nie w czasie jazdy.

Może się mylę, ale ta rama chyba najmłodsza nie jest?
Krzysztof P.

Krzysztof P. PROFESJONALNY SERWIS
ROWEROWY
WWW.BIKESERVICE.COM.
PL

Temat: Peknieta glowka ramy

1. nie ma szans żeby dokręcając jakąkolwiek śrubę przy główce ramy/sterach zrobić takie pęknięcie. Mogło ono powstać z kilku powodów ale nie jest to wina serwisu. Sam kilkukrotnie miałem przypadek przyjmowania roweru do serwisu gdzie dopiero podczas pracy zauważałem pęknięcie.

2. Przyczyny powstania takiego pęknięcia mogą być przeróżne
- źle splanowana główka ramy
- nierówne gniazdo osadzenia miski sterowej
- nierówna krawędź miski sterowej
- wbijanie zamiast wciskania sterów
- jazda przez dłuższy czas z luzem na sterach
- źle skalibrowane miski sterowe
i jeszcze kilkanaście innych.
Ale podczas przeglądu niemożliwe jest spowodowanie pokazanego uszkodzenia- bo nikt do przeglądu nie wyciąga i nie wciska z powrotem misek sterowych z ramy

3. Naprawa
Sugeruję poszukać zakładu zajmującego się spawaniem aluminium ( np spawanie chłodnic klimatyzacji itp) lub najlepiej specjalistycznego zakładu spawalniczego.
Ramę przygotowujemy demontując cały przód - łącznie z usunięciem miski sterowych
Koszt spawania ze szlifowaniem na gładko powinien wynieść nie więcej niż 50 zł - to i tak cena "warszawska" :)
Jak ma do tego wyglądać to koszt dorobienia zaprawki lakierniczej w sprayu to koszt 45 zł ( w pędzelku około 30 zł) - znowu ceny "warszawskie" :)
Jedna uwaga- przed spawaniem spawający powinien oczyścić całą przyległą powierzchnię z lakieru i sprawdzić czy pęknięcie się nie rozchodzi na 2 lub więcej rys. Na końcu każdej rysy należy przed spawaniem wykonać otwór wiertłem około 2-2,5 mm co zapobiegnie dalszemu rozchodzeniu się pęknięcia. Otwory oczywiście później również są zaspawywane i szlifowane.

Generalnie koszt naprawy powinien się zamknąć w 100 zł przy odrobinie pracy własnej ( lakierowanie).

Jak chcesz zaoszczędzić a nie zależy ci na wyglądzie to na lakierowaniu można zaoszczędzić- i psiknąć resztką jakiegokolwiek lakieru- byle by aluminium było czymś pokryte.

Temat: Peknieta glowka ramy

Dziekuje za rzeczowe opinnie, od razu widac ze znacie sie na rzeczy.

Jedyny zal do serwisu jaki mam, to to ze wykonali robote a dopiero potem mnie poinformowali ze jest te uszkodzenie. Gdybym wiedzial o tym wczesniej to bym nie wydawal 350zl na niepotrzbna naprawe.

Dzieki jeszcze raz !!!

Temat: Peknieta glowka ramy

Dzień dobry.

Mam ten sam problem.
Zostawiłem w serwisie rower na przegląd. Przy okazji wymienili mi hamulce i amortyzator.
Wcześniej miałem Suntour NRX na sprężynie który został wymieniony na Suntour NRX S-RLR LITE.
Zaraz po odebraniu była jazda próbna około 100 metrów.
Wrzuciłem rower na bagażnik i pojechałem do domu.
Po kilku dniach chciałem z synem trochę pojeździć i w momencie wyciągania roweru zauważyłem dwa pęknięcia przy sterach. Jedno na górze drugie na dole.
Czy możliwe jest żeby to uszkodzenie powstało podczas wymiany amortyzatora ?
Jeśli tak to będzie ciężko udowodnić , że to oni zrobili.

Jeśli chodzi o naprawę to zastanawiałem się nad wprasowaniem pierścieni zamiast spawania.
Czy to jest dobry pomysł?
Czy jednak spaw będzie lepszy?
Czy można go wygładzić (wygląd estetyczny) ?

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Temat: Peknieta glowka ramy

Ja zmieniłem model http://hord.net.pl/na-rowerze-nie-tylko-rekreacja/ nie ma porównania ,bardzo solidny rower polecam.

Temat: Peknieta glowka ramy

Chyba nie masz wyjścia, musisz dokupić części i wymienić. No albo zmienić rower, ale obstawiam, że pierwsza opcja jest tańsza. Jak potrzebujesz sprawdzonego solidnego sklepu z częściami, to polecam ten https://sklep.baribalbike.pl/

Następna dyskusja:

Maciek Glowka




Wyślij zaproszenie do