Temat: Peknieta glowka ramy
1. nie ma szans żeby dokręcając jakąkolwiek śrubę przy główce ramy/sterach zrobić takie pęknięcie. Mogło ono powstać z kilku powodów ale nie jest to wina serwisu. Sam kilkukrotnie miałem przypadek przyjmowania roweru do serwisu gdzie dopiero podczas pracy zauważałem pęknięcie.
2. Przyczyny powstania takiego pęknięcia mogą być przeróżne
- źle splanowana główka ramy
- nierówne gniazdo osadzenia miski sterowej
- nierówna krawędź miski sterowej
- wbijanie zamiast wciskania sterów
- jazda przez dłuższy czas z luzem na sterach
- źle skalibrowane miski sterowe
i jeszcze kilkanaście innych.
Ale podczas przeglądu niemożliwe jest spowodowanie pokazanego uszkodzenia- bo nikt do przeglądu nie wyciąga i nie wciska z powrotem misek sterowych z ramy
3. Naprawa
Sugeruję poszukać zakładu zajmującego się spawaniem aluminium ( np spawanie chłodnic klimatyzacji itp) lub najlepiej specjalistycznego zakładu spawalniczego.
Ramę przygotowujemy demontując cały przód - łącznie z usunięciem miski sterowych
Koszt spawania ze szlifowaniem na gładko powinien wynieść nie więcej niż 50 zł - to i tak cena "warszawska" :)
Jak ma do tego wyglądać to koszt dorobienia zaprawki lakierniczej w sprayu to koszt 45 zł ( w pędzelku około 30 zł) - znowu ceny "warszawskie" :)
Jedna uwaga- przed spawaniem spawający powinien oczyścić całą przyległą powierzchnię z lakieru i sprawdzić czy pęknięcie się nie rozchodzi na 2 lub więcej rys. Na końcu każdej rysy należy przed spawaniem wykonać otwór wiertłem około 2-2,5 mm co zapobiegnie dalszemu rozchodzeniu się pęknięcia. Otwory oczywiście później również są zaspawywane i szlifowane.
Generalnie koszt naprawy powinien się zamknąć w 100 zł przy odrobinie pracy własnej ( lakierowanie).
Jak chcesz zaoszczędzić a nie zależy ci na wyglądzie to na lakierowaniu można zaoszczędzić- i psiknąć resztką jakiegokolwiek lakieru- byle by aluminium było czymś pokryte.