Temat: Autyzm czy zbieg okolicznosci
-Magdalena- B.:
Ah...
A co jest nieprawidlowoscia i skad wiesz, ze to, co TY uznajesz za nieprawidlowosc rzeczywiscie jest nieprawidlowe, niewlasciwwe i wymaga diagnozy???
Czy nieprawidlowe jest to, ze chlopiec bawi sie lalkami? a moze to, ze nie bawi sie samochodami? (moj nei bawi sie)
Dziecko może bawić się wszystkimi zabawkami i przedmiotami. Gorzej, gdy nie bawi się niczym.
O, albo to, ze z butelek tworzy pompy do wody?/ (moze to wlasnie jest prawidlowe i oznacza kreatywnosc???)
Co oznacza norme???
Jeśli dziecko tworzy coś z czegoś jest to godne pochwały. Natomiast jeśli to dziecko przeznacza na owe "konstrukcje" kilka godzin dziennie, każdego dnia, kiedy nie interesują go inne formy zabawy (w naśladowanie, w odgrywanie ról, w chowanego, wspólne rysowanie, czytanie książek, granie w piłkę) to uważasz, że jest wtedy wszystko w porządku?
a... No wlasnie. Moze wszystkie dzieci powinny rysowac poprawne rozowe barbiaste maszkary przed rownie paskudnymi maszkarastymi domkami, koniecznie z jeziorkiem, do tego pelna rodzinke.
Dziewczynki powinny konieczni ebyc ubrane w rozowe ubranka, bawic si erozowymi lalusiami, bo oinaczej sa nieprawidlowe. A.. musza byc jeszcze nauczone czytac w wieku 8 miesiacy, bo tak to sa nieprawidlowe...
Co wiecej dodacie???
ja mam pelen wor takich "osobliwosci".
Zalicza sie do tego jeszcze granie na komputerze w wieku 1,5 roku.
Widać, że nie masz pojęcia na czym polegają problemy rozwojowe dzieci. Podam Tobie, a przy okazji innym rodzicom symptomy zaburzeń rozwojowych:
- brak kontaktu wzrokowego lub epizodyczny kontakt wzrokowy - dziecko praktycznie nie skupia uwagi na twarzach, nie patrzy jak do niego mówisz, nie patrzy jak mu czytasz, nie szuka twojego wzroku,
- mechaniczne, powtarzalne czynności - dziecko które bawi się w charakterystyczny, schematyczny sposób, wiele godzin dziennie, a przy tym nie interesują go inne formy spędzania czasu (patrz wyżej moja wypowiedź)
- nietypowe reakcje na sytuacje stresowe: np. uderzanie czołem o różne podłoża
- nietypowe reakcje na dotyk, dźwięk, smak - np dziecko często zasłania uszy i kuli się słysząc niektóre dźwięki, odgłosy, dalej - nadwrażliwośc na bodźce smakowe - dieta monotonna, niewielka ilość akceptowanych przez dziecko potraw, dalej - nietypowa reakcja na ból - przy urazach, zranieniach brak płaczu, niezwykła wytrzymałość na ból
- zaburzona lateralizacja - czyli np. dziecko patrzy w prawą stronę jednocześnie mając skierowane ciało w lewą,
- problemy z mówieniem, np. bezmyślne powtarzanie niektórych słów, zwrotów,
- dzieci w wieku przedszkolnym: preferowanie samotnego trybu życia, wyobcowanie, brak chęci interakcji z otoczeniem, niechęć i nieumiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami obserwowana na róznych płaszczyznach: przedszkole, plac zabaw, wizyta innych dzieci w domu.
Można by tak długo. Magdo - mam prośbę. Jeśli nie znasz tematu, to może zamilknij.