Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

Polecam ciekawą rozmowę (bossshhhh jak ja prowokuję !!!!)

http://www.goldenline.pl/forum/gl-ogolne/811

konto usunięte

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

Nie czytałam całego wątku (obiecuję, ze to zrobię).
Powiem tylko tyle, ze bardzo żałuję teraz, po 3 latach gimnazjum, ze nie oddałam dziecka do prywatnej szkoły. Może źle wybrałyśmy szkołę, może miałyśmy pecha, ale szczerze mówiąc jestem wykończona nerwowo po tych prawie 3 latach.
Zero współpracy nauczycieli z rodzicami, traktowanie dzieci jak zło konieczne, nieznajomość nazwiska dziecka, niechęć do zachęcenia dziecka do pracy, odwalenie zajęć przed egzaminem gimnazjalnym, wprowadzenie dzieci w błąd i zwodzenie w kwestii wolontariatu, więc nie będą miały dodatkowego punktu do liceum, wybieranie sobie dzieci na wycieczkę (bo po co mieć problemy), nierozliczanie się z pieniędzy za obowiązkowy komitet rodzicielski (ponad 70 tys. rocznie), brak popraw klasówek, zero wychodzenia z dziećmi do teatru, praktycznie brak dodatkowych zajęć w celu rozwinięcia zainteresowań, ciągłe zmiany nauczycieli od nauki drugiego języka, nauczyciele z depresją (dyrekcja nie reaguje na skargi rodziców), wyzywanie dzieci lub poniżanie itd itdBeata B. edytował(a) ten post dnia 27.01.08 o godzinie 17:37
Witold F.

Witold F. Magazyn
"Kontrateksty",publi
systa,dziennikarz,cz
asem urzę...

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

Przecież ci nauczyciele to właśnie niedawne dzieci, a właściwie wciąż jeszcze...
Roman M.

Roman M. codziennie od nowa

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

nauczyciele na pewno powinni uzupełniać swoją wiedzę, bo pojawiają się przecież nowe fakty. myślę, że powinno się to jakoś weryfikować.
pomimo jednak istnienia grupy nauczycieli, którzy minęli się z powołaniem, myślę, że jest wielu pedagogów, którzy mogą nie mieć informacji o zachodzących zmianach w różnych teoriach i badaniach, ale są świetnymi wychowawcami.

co powinno być ważniejsze - wiedza o najnowszych odkryciach w ich dziedzinach nauki, czy weryfikacja ich przygotowania pedagogicznego? albo jak to połączyć?

(ps. jeszcze też muszę doczytać do końca tamtą dyskusję...)
Monika B.

Monika B. doradztwo zawodowe,
projekty unijne

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

co prawda nie czytałam wspominanej tu dyskusji, ale z racji wykonywanych obowiązków mam dość częsty kontakt z tzw. ciałem pedagogicznym. Mogę się więc z czystym sumieniem nt temat wypowiedzieć.
Biorąc pod uwagę opinie mojej mamy, która pracuje w szkole, obserwacje moich koleżanek, które zostały nauczycielkami oraz teksty, które czasem słyszę, kiedy wpadam do szkoły robić warsztaty lub testy, można wysunąć następujące wnioski:
- ciało pedagogiczne to wybitnie niezdrowy organizm
- na pedagogikę dostają się osoby, którym nieudało sie dostać na lepsze uczelnie (na 6 moich koleżanek z liceum, które czegoś uczą w szkołach, tylko jedna miała średnią powyżej 4,0)
- głowna motywacja do pracy w szkole to 18godzinny etat, ferie i wakacje, po czym okazuje się, że praca jest wyczerpująca psychicznie, nauczyciel taki się rozczarowuje, fiksuje, staje sie typowym belfrem, odwala robotę, bo kiepskie pieniądze i nie ma systemu oceniającego (nauczyciela),
- o wychowaniu nauczyciele nie mają pojęcia, a nawet gdyby mieli, program szkolny nie przewiduje na to czasu, więc na wszelki wypadek n. zawsze wini rodziców
- nauczyciele są za to bardzo zajęci zbieraniem kolejnych dowodów na papierze, jak to niesamowicie włączają się w różnorodną działalność szkoły - po to żeby jak najszybciej wskoczyć na wyższe okienko (ze stażysty na kontraktowego, z k. na mianowanego, z mianowanego na dyplomowego itp) - dla kasy oczywiście
- na każdą szkołe jak przypada choć 1 prawdziwy autorytet - to sukces
- w wolnych chwilach ciało pedagogiczne kłóci się miedzy sobą o nagrody,zastępstwa, dodatki, robi sobie nawzajem świnie i podkłada nogi, kopie dołki itp.
- w tym wszystkim wogóle nie ma miejsca na uczniów, których nie traktuje się jak ludzi, ale jak "uczniów"

Oczywiście nt samych uczniów czy rodziców, też mogłabym napisać co nieco, ale to nie miejsce na książkę :))

Co do pytania Romka: czy uzupełniana wiedza czy przygotowanie pedagogiczne:
i jedno i drugie. Jak narazie studia pedagogiczne to porażka (sama takie skończyłam, więc wiem co pisze :) - najłatwiej się jest na nie dostać, a powinny odsiewać tych, którzy się nie nadają!
Żeby to połaczyć, to przede wszystkim należy zlikwidowac Kartę Nauczyciela (która daje niesłychane przywilej i praktycznie nawet najgorszego nauczyciela nie można zwolnić, chyba,że za przestępstwo lub rażące naruszenia kodeksu pracy; a nie za to że źle uczy!). Trzeba wprowadzić racjonalną ewaluację prowadzenia i metodyki zajęć itp. Niech oceny uczniów po części wpływają na ocenę nauczyciela! Wprowadzić pewne standardy!!

Osobiście znałam jedną nauczycielkę - PASJONATKĘ tego co uczyła (geografii) - miała niesamowitą wiedzę i nawet potrafiła nią zarazić innych, pomimo tego, ze jako wychowawca była do niczego - przed jej lekcjami uczniowie dostawali biegunki itp. Ale podobno 20 lat wcześniej była "inna" - miła, sympatyczna i lubiła dzieci. Widać pospuł ją chory system.

z tego co widzę obecnie - nauczyciele tylko bardziej dystansują się od dzieciaków i rodziców. Więc o jakim wychowaniu chcemy mówić.

Acha, znam jedną dobrą pedagożkę, która rzeczywiście stara się POMÓC uczniowi jak ma jakiś problem (próby samobójcze, wagary, narkotyki, itp). Do tego dodam ze 3 nauczycielki z powołania, które oprócz tego, że chcą uczyć, to jeszcze potrafią i dokształcają się.
To cztery osoby na kilkadziesiąt znanych mi nauczycieli.

konto usunięte

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

Roman M.:
nauczyciele na pewno powinni uzupełniać swoją wiedzę, bo pojawiają się przecież nowe fakty. myślę, że powinno się to jakoś weryfikować.
pomimo jednak istnienia grupy nauczycieli, którzy minęli się z powołaniem, myślę, że jest wielu pedagogów, którzy mogą nie mieć informacji o zachodzących zmianach w różnych teoriach i badaniach, ale są świetnymi wychowawcami.

co powinno być ważniejsze - wiedza o najnowszych odkryciach w ich dziedzinach nauki, czy weryfikacja ich przygotowania pedagogicznego? albo jak to połączyć?

(ps. jeszcze też muszę doczytać do końca tamtą dyskusję...)

Romano,
serio nie musiałeś aż tak mnie komplementować:))))))))))))))

A serio: masz rację:)

Buziak
Gosiak:)

konto usunięte

Temat: Nauczyciele - dzieci - rodzice

TRZY ŚWIATY NARKOMANII – KURS SPECJALISTYCZNY
Kurs przeznaczony jest w szczególności dla osób mających styczność z osobami mogącymi wejść w kontakt z różnego rodzaju środkami odurzającymi. Zapraszamy również wszystkich rodziców, nauczycieli, studentów oraz wszystkie osoby zainteresowane narastającą problematyką narkomanii.

PROGRAM SZKOLENIA:

- Omówienie i sprecyzowanie trzech światów narkomanii: klasyfikacja, charakterystyka,
- wyszczególnienie najpopularniejszych narkotyków w Polsce,
- omówienie aspektów prawnych – statystyka, wiktymologia,
- klasyfikacja przestępczości związanej z zażywaniem narkotyków- wpływ na życie społeczne,
- główne zainteresowania świata przestępczego,
- omówienie aparatu pojęciowego : narkotyk, środek odurzający, substancja psychotropowa, środek zastępczy, prekursor,
- toksykomania – wpływ na psychikę ludzką,
- sprecyzowanie III rodzajów zależności od narkotyków,
- zespół abstynencyjny ( głód narkotyczny),
- wpływ substancji psychoaktywnych na psychikę ludzką,
- kryteria podziału narkotyków, typy wprowadzone przez WHO( Światowa Organizacja Zdrowia),
- podział wprowadzony przez DEA ( Agencja ds. Narkotyków- Stanów Zjednoczonych),
- charakterystyczne symptomy mogące wskazywać na zażywanie narkotyków,
- zmiany w zachowaniu, wygląd zewnętrzny, objawy chorobowe- jak ich nie przeoczyć,
- przedmioty codzienne używane dla narkomanii,
- postacie narkotyków,
- skuteczna interwencja przy osobistym zetknięciu się z tą problematyką,
- słownik najczęściej używanych slangów,
- mini galeria- pokaz slajdów.

TERMIN: 22 STYCZNIA
WYMIAR CZASOWY: 8 GODZIN
CENA KURSU: 170 ZŁ
MIEJSCE: WARSZAWA

Zgłoszenia prosimy kierować na: szkolenia@progressandcareer.pl
lub pod numer te.: 608 757 883

W treści zgłoszenia podając: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER KONTAKTOWY ORAZ MIEJSCE I DATĘ URODZENIA

PROWADZĄCA: Agnieszka Hac - Funkcjonariusz Policji z 16-letnim stażem w pionach kryminalnym i dochodzeniowo-śledczym. Od 3 lat zwalcza przestępczość kryminalną na terenie kraju służąc w Biurze Kryminalnym Komendy Głównej Policji.

http://PROGRESSANDCAREER.PL
FACEBOOK: http://www.facebook.com/pages/Progr...



Wyślij zaproszenie do