Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Roleski: kaszanka roku

Ciekaw jestem jak bardzo pokrętnych argumentów trzeba użyć, by (próbować) obronić ten pomysł :)

https://www.youtube.com/watch?v=3ZKnWxGC4NE

Moim bardzo skromnym zdaniem jest to jedno z największych reklamowych samoośmieszeń bieżącego roku.
A jakie wy macie zdanie, kochani?
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Roleski: kaszanka roku

Nie powinni jej puszczać po 20.00, można mieć koszmarne sny.

Temat: Roleski: kaszanka roku

To nie kaszanka tylko keczup, musztarda, majonez i parę innych. Trzymajmy się faktów. ;-)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Roleski: kaszanka roku

Muszę przyznać, że chyba pierwszy raz w swoim życiu zawodowym nie wiem, co powiedzieć...

konto usunięte

Temat: Roleski: kaszanka roku

...co tutaj bronić?
Budzi kontrowersje?
Rozmawiacie o tym?

- zatem promocja marki śmiga aż miło :)
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Roleski: kaszanka roku

Panie Krzysztofie - promocja marki, duży budżet, kontrowersje to nic nie znaczy, jeśli wektor emocji oraz zażenowanie estetyczne są tak silne, że mamy pewność porażki tej kampanii. To że jest zamieszanie, może powodować odwrotne skutki niż zakładano na etapie planowania kampanii. Obawiam się jednak, że żadnego planowania nie było.

Ponieważ zainicjowałem ten temat, nie napisałem jednak co sam o tym sądzę. Musiałbym popełnić soczysty esej, nie mam na to czasu, walnę więc kilka powierzchownych uwag.

Strategia kampanii - brak.
Koncepcja kampanii - brak.
Estetyka - katastrofa. Nie ma to nic wspólnego z ich produktami, nie linkuje się ze światem produktów, przypadkowa fantazja.
Techniczna strona (spot) - amatorszczyzna, katastrofa. Rzecz wygląda jak filmik z sesji do fantazyjnego kalendarza. Coś co miało być kalendarzem, zostało kampanią za parę baniek. Wielki rozdziaw ust. Tyle.
Marketingowcy - brak profesjonalnej kadry.
Viralowość - jeśli to ma być viral, to niestety działa nie tak jak viral działać powinien, Jest za dużo zażenowania, nieporozumienia, niekumacji, dziwaczności, bzdury itp., itd.
Śmieszność - jest! Kampania ośmiesza markę! :)
Ignorancja - grzech Roleskiego, największy, brutalnie odpłacający za przewinę. Zignorowano polskie agencje reklamowe, a jest w czym wybierać i postawiono na gościa, który nie lubi agencji reklamowych.

To jest kliniczny przykład bardzo źle zrobionej reklamy. Będzie omawiany w szkołach być może na całym świecie :)

Nominacja do nagrody Kaszanka Roku 2015.
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Roleski: kaszanka roku

Od kaszanki proszę się odtentegować :) bardzo dobra jest :)

I dla relaksu:
https://www.youtube.com/watch?v=Pa5yG1JdvLA

Swoją drogą, spot z pierwszego postu normalnie kaszankę obraża :)

konto usunięte

Temat: Roleski: kaszanka roku

Dla mnie to najlepsza reklama :) jest zakręcona, bezsensowna, urocza wizualnie, śmieszna :)
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Roleski: kaszanka roku

Agnieszka G.:
Od kaszanki proszę się odtentegować :) bardzo dobra jest :)

I dla relaksu:
https://www.youtube.com/watch?v=Pa5yG1JdvLA

Swoją drogą, spot z pierwszego postu normalnie kaszankę obraża :)

w jakich piekielnych czeluściach Internetu żeś to wygrzebała :))))))))))))))))))

świetne

konto usunięte

Temat: Roleski: kaszanka roku

Agnieszka G.:
Od kaszanki proszę się odtentegować :) bardzo dobra jest :)

I dla relaksu:
https://www.youtube.com/watch?v=Pa5yG1JdvLA


Popłakałem się .... :DDDDDD

konto usunięte

Temat: Roleski: kaszanka roku

IMHO lepszy od kaszanki jest "Ala nie wali...."

https://www.youtube.com/watch?v=HHujqH5j8TA

:D

Edt.A co do reklamy Roleskiego to spuszczę zasłonę milczenia.Ten post został edytowany przez Autora dnia 01.05.15 o godzinie 16:09
Andrzej P.

Andrzej P. Consulting dla
biznesu

Temat: Roleski: kaszanka roku

To jest dobra reklama, do tego tworzona przy współudziale jednego z najlepszych specjalistów na świecie. Super, że Roleski zdecydował się na nietypowe rozwiązanie zamiast podążać utartymi schematami - tutaj jest z nim zresztą ciekawy wywiad (w którym mówi min. o tym spocie): http://natemat.pl/141119,marek-roleski-wyjatkowy-milio... A krytykującym napiszę tyle: pokażcie lepiej co sami zrobiliście, wrzućcie do oceny swoje dokonania w temacie reklamy, to chętnie ocenię jacy z Was spece w temacie.

konto usunięte

Temat: Roleski: kaszanka roku

Andrzej P.:
A krytykującym napiszę tyle: pokażcie lepiej co sami zrobiliście, wrzućcie do oceny swoje dokonania w temacie reklamy, to chętnie ocenię jacy z Was spece w temacie.

Jako potencjalny klient Roleskiego mam chyba prawo wyrazić swoją opinię o reklamie ich produktu, prawda?
No właśnie, tylko tyle albo aż tyle.
I uwierz, że wolałabym się zachwycać reklamą niż spuszczać na nią zasłonę milczenia.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Roleski: kaszanka roku

Starzeję się chyba, bo coraz częściej puszczają mi nerwy. No więc a propos tego puszczania, zamiast puścić niektóre komentarze mimo uszu, albo znów tłumaczyć spokojnie i rzeczowo, napiszę tak:

- "specjaliści", którzy uważają, że najważniejsze jest zrobić coś nietypowego, a reszta nieważna, niech jutro przyjdą na golasa do pracy. Będzie supernietypowo, a reszta przecież nieważna.
- inni "specjaliści" uważający, że najważniejsze, żeby się o czymś mówiło, proszeni są o zgłoszenie się na najbliższy posterunek policji i przyznanie do pedofilii. Zapewniam, że co najmniej w środowisku będzie się o nich mówiło, oj będzie!

konto usunięte

Temat: Roleski: kaszanka roku

W końcu zmusiłem się do obejrzenia reklamy, po tylu komentarzach :) Mam alergię na reklamy, od 8 lat nie mam telewizora.

A tu miłe zaskoczenie, 30 sekund fajnej reklamy, dowcipnej, prawdopodobnie powiększy świadomośc marki (i jak sądzę o to w niej chodzi).

Pracując w dziale marketingu Roleski obserwowałbym wskaźniki i kontynuował cala linię reklam, do zwymiotowania. Podejrzewam, że przełoży się na sprzedaż.

Pracuję w marketingu/sprzedaży.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Roleski: kaszanka roku

Jeszcze garść wiadomości z polecanego artykułu, które rzucają pewne światło na historię powstania tego spotu: scenariusz tej reklamy akceptował sam właściciel (prezes) całej firmy, który zapewne nie ma żadnej wiedzy marketingowej (to nie grzech, prezes jest od biznesu i zarządzania), ale akurat "mu się spodobało". A inne scenariusze osobiście "powyrzucał". Ciekawe, czy sam prezes zamawia też spinacze do biura? I po co mu w takim razie dział marketingu?

A "jeden z najlepszych specjalistów na świecie" współpracował nie dlatego, że przedstawił jakiś rewelacyjny pomysł, tylko wskutek bycia ziomalem prezesa od hodowli koni. Cóż, jego pieniądze, jego wola...
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Roleski: kaszanka roku

Bo obaj lubią konie.... kurna, odpadłem.
Takie efekty, gdy myślisz nad kampanią wśród końskich odchodów.
Jakub Jaworowicz

Jakub Jaworowicz Marketing &
Automation
Consultant

Temat: Roleski: kaszanka roku

Koledzy i koleżanki nie bywają chyba na nocy reklamozercow gdzie wiele reklam nijak ma się do produktu I te reklamy są mega...

Nie ukrywam, że ta reklama jest irytująca jednak jak na polskie realia jest całkiem spoko i wybija się :)
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Roleski: kaszanka roku

Bywają :-P do Japończyków im jeszcze daleko :-P
Tomasz M.

Tomasz M. Dyrektor, Bulk
Trading Polska Sp. z
o.o.

Temat: Roleski: kaszanka roku

Agnieszka G.:
Od kaszanki proszę się odtentegować :) bardzo dobra jest :)

I dla relaksu:

Swoją drogą, spot z pierwszego postu normalnie kaszankę obraża :)
Ja też się popłakałem ze śmiechu z "kaszanki"...jednak nawiązując do tematu i reklamy Roleskiego zastanawiam się, czy taki pure-nonsens nie działa w sumie na odbiorcę tak, jak reklamodawca sobie tego właśnie życzy? Nie jestem specjalistą od reklamy, więc z szacunkiem dla kolegów z branży pozostaję, wydaje mi się jednak, że rozgłos jaki reklamie towarzyszy jest pierwszą i najważniejszą funkcją, jaki "pan Roleski" mógł sobie wymarzyć...pozdrawiam!

Następna dyskusja:

Szukam sponsora - event prz...




Wyślij zaproszenie do