konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Przeniosłęm ten wątek żeby nie offtopować. Mam nadzieję że się rozwinie.

Arkadiusz S.:
Michał S.:reklama nie sprzedaje...


Masz rację Michale - to chyba najczęściej powtarzany mit o reklamie.


W takim razie zaproponujcie Panowie swoim klientom, jako stratedzy, rezygnacje z aktywności reklamowej :)

Ciekaw jestem jakie uzyskacie efekty handlowe, z aktywną reklamowo konkurencją :)

Oczywiście, że reklama sama w sbie nie sprzedaje, ale jest nieodzownym i nierozerwalnym elementem sprzedaży !!!

Rozumiem, że Wasze stwierdzenia odnoszą się tylko do teoretycznego modelu reklamy jako bepośredniego narzędzia sprzedaży (bez pozostałych elementów z łańcucha handlowego)

Jeśli nie ... czekam na argumentację :)

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Nie sprzedaje, ale boostuje sprzedaż (nawiązanie do offtopowania ;))

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Rozumiem, że to mała prowokacja? :) Sądzę, że wszyscy wiemy o co chodzi - bądź co bądź stwierdzenie, że sprzedaje cały marketing, a nie reklama, to kanon.
Niestety, doświadczenie pokazuje, że niekiedy zapominany. Na pewno nie raz i nie dwa zetknął się Pan z briefem określającym cele reklamowe na zasadzie "wzrost sprzedaży", "wzrost udziału w rynku". Być może są to uproszczenia, ale ludzie się do nich przyzwyczajają i zapominają o tym, że funkcją i celem reklamy nie jest BEZPOŚREDNIO sprzedaż. Dlatego do czasu do czasu warto jest przywołać elementarne zasady.

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Michał S.:reklama nie sprzedaje...


a to prowokator no :)

zbieżność nazwisk - przypadkowa
:))

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Bartku...
wybacz, że ustosunkuję się do tematu trochę z innej strony: otóż nie bardzo rozumiem punktu krytycznego Twojego pytania ponieważ w swojej wypowiedzi w pewien sposób sformułowałeś pytanie i sam na nie odpowiedziałeś...

jeżeli chodzi o reklamę i sprzedaż... Arek bardzo celnie odniósł się do tematu, ja chciałbym dorzucić jeszcze dwa grosze: jeżeli ktoś stawia taką tezę: celem reklamy jest sprzedaż, to mnie się otwierają mentalne noże w mentalnych kieszeniach - ponieważ takie myślenie charakteryzuje baaardzo wiele briefów, z którymi mam styczność (czytaj: nie mamy zielonego pomysłu jak podciągnąć sprzedaż, więc przerzućmy to zadanie na agencję). Połowę czasu jaki zajmuje mi debrief to wytłumaczenie klientowi że reklama nie podciągnie sprzedaży! reklama nie robi marketingu! ... reklama komunikuje zadane treści!!! - ergo wpływa na wiedzę, myślenie, działania "klyentów" (oczywiście w rozumieniu teoretycznym)...

jeżeli chodzi o nierozerwalność reklamy i sprzedaży - to jest z tym różnie... trzeba pamiętać, że nie ma już reklamy w klasycznym rozumieniu - ATL, BTL, etc. bardziej się teraz mówi o doświadczeniu i tzw. connections albo touchpoints... np. sieć Starbucks prawie w ogóle się nie reklamuje... a rezultaty? :) każdy by chciał takie mieć ;)

acha jeszcze jedna rzecz: jeżeli bym wpadł na tak kretyński pomysł żeby odradzać klientom aktywności reklamowej - to przecież bym z głodu padł :) szef by mnie z roboty wywalił... Sodoma i Gomora by nastała...

:)

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Michał S.:
jeżeli ktoś stawia taką tezę: celem reklamy jest sprzedaż, .... [ciach]
acha jeszcze jedna rzecz: jeżeli bym wpadł na tak kretyński pomysł żeby odradzać klientom aktywności reklamowej - to przecież bym z głodu padł :) szef by mnie z roboty wywalił... Sodoma i Gomora by nastała...

:)


Michale! nie ma co wybaczać :) Świetnie że masz odmienne zdanie :)

Jak słusznie zauważył Arek była to taka mała prowokacja, a co :)

Dzięki za kontynuację wątku :)

Zauważyłem problem który obydwaj poruszyliście:
Nie rozróżnienie celów reklamowych od celów marketingowych. To tak na dzień dobry w większości briefów :) Też się borykamy z tymi problemami :) Z czego to wynika zapewne wiemy, więc nie ma co za bardzo tego roztrząsać. Pozostaje apelować o zwiększenie zasobów wiedzy :)

Wnikając w sprzedaż. Uważam że jednym z głównych problemów marketerów jest brak znajomości samego handlu jako "sztuki". Procesy produkcji, towarowania, dystrybucji ...
Czasami wystarczy prześledzić dobrze sieć sprzedaży i ... wcale nie trzeba sięgać do teorii psychologii konsumenta, po zaawasowane strategie skomplikowane kreacje ...

Gdybyś nie daj Boże wpadł na taki pomysł i co gorsza by się on sprawdził, i w ślad za Twoim prekursorskim działaniem poszła by reszta rynku ... to gdzie byśmy wszyscy pracowali :) ?




Bartosz Konopka edytował(a) ten post dnia 23.01.07 o godzinie 15:23
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: reklama nie sprzedaje

tia....:)
popieram Kolegę:)
choć z drugiej strony nie tylko marketerzy "niedowidzą" ale przedstawicielom agencji też ten syndrom się zdarza.

pozdr. (_)c
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: reklama nie sprzedaje

Michał,
Jesli ktoś w briefie do agencji pisze,ze celem jest wzrost sprzedazy to chyba slaby z niego marketingowiec:-(

Przez reklamę można wpływać na swiadomość istnienia marki, atrybuty marki itp. co przy dobrym zrozumieniu oczekiwań konsumenta powinno sprawić,ze produkt będzie się sprzedawal.

Założenia na podstawie których piszemy brief też moga być nietrafione i wtedy nawet super-reklama nie zadziała bo konsument moze mówiąc brzydko "mieć w nosie" to o czym do niego mówimy.

Ktoś pisał na jednym watku o tym,ze reklama nie ma bezpośredniego przełozenia na sprzedaż.

Są kategorie w których w czasie kiedy reklama TV jest pokazywana sprzedaż rośnie o 100%:-) Mozna to zaobserwować z dokładnością co do tygodnia.

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Aleksandra J.:Michał,
Jesli ktoś w briefie do agencji pisze,ze celem jest wzrost sprzedazy to chyba slaby z niego marketingowiec:-(


ależ to przecież bardzo modne stwierdzenie :)
nie dość że odpowiedź na brief musi być asap
to i sprzedaż, udział w rynku ma się zwiększyć asap :)))

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Aleksandra J.:Michał,
Jesli ktoś w briefie do agencji pisze,ze celem jest wzrost sprzedazy to chyba slaby z niego marketingowiec:-(

Olu (mogę się tak do Ciebie zwracać?), rozumiem, że dla kultury marketingowej Unilevera takie uchybienia są nie do przyjęcia - to się ceni. Jednak wierz mi, że nie jest to nasz krajowy standard.

Ktoś pisał na jednym watku o tym,ze reklama nie ma bezpośredniego przełozenia na sprzedaż.

I mądrze pisał... ups... czy to aby nie byłem ja, kilka postów wcześniej? ;) No cóż wyjdzie na to, że jestem stronniczy, ale w pełni się ze sobą zgadzam :)

Są kategorie w których w czasie kiedy reklama TV jest pokazywana sprzedaż rośnie o 100%:-) Mozna to zaobserwować z dokładnością co do tygodnia.

Porównaj to z innym cytatem, też z Twojej wypowiedzi:
Przez reklamę można wpływać na swiadomość istnienia marki, atrybuty marki itp. co przy dobrym zrozumieniu oczekiwań konsumenta powinno sprawić,ze produkt będzie się sprzedawal.

Sedno sprawy tkwi w słowie "bezpośrednio". Reklama realizuje cele cząstkowe, których osiągnięcie prowadzi do realizacji celu głównego jakim jest sprzedaż. To, że zachodzi tu wyraźna korelacja w czasie, nie musi oznaczać bezpośredniego związku. Jak to niedawno pięknie argumentowali dwaj premierzy naszego rządu (cytuję z pamięci): "liczą się nie tylko przyczyna i skutek, ale także adekwatność" - cokolwiek to znaczy, na pewno jest a propos :))
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: reklama nie sprzedaje

jako nowy użytkownik - witam wszystkich serdecznie:)

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Pawel A.:jako nowy użytkownik - witam wszystkich serdecznie:)


W trzy i pół godziny po debiutanckim poście?!? (sorry ;) coś dziwne mam dziś poczucie humoru)
Witamy, rzecz jasna serdecznie :)
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: reklama nie sprzedaje

Arek jak to naukowcy udowodnili ponoć: "Złośliwość jest cechą ludzi inteligentnych":)

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Oj, to ja dziś mam IQ gdzieś w okolicach 250 :))) (szkoda, że nie na stałe - choć może to lepiej dla otoczenia)


Arkadiusz Sówka edytował(a) ten post dnia 23.01.07 o godzinie 21:24

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

ad rem'ując - chciałbym tylko jeden grosz jeszcze wrzucić: umiejętność definiowania smart'owych celów i jeszcze ważniejsza umiejętność rozróżniania celów na: biznesowe, marketingowe i komunikacyjne jest kluczowa...

do tego umiejętność wynajdywania key issues
umiejętność prioretyzacji
umiejętność RezygnowaniA z niektórych rzeczy

... tego brakuje czasami - mnie też ;)
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: reklama nie sprzedaje

Arku,
Zgadzam się z Tobą w 100%.

I mam nadzieję,ze sama sobie nie zaprzeczam:-)
Pisząc o szczególnych kategoriach w ktorych reklama ma szybkie przełożenie na sprzedaż miałam na myśli np.kosmetyki kolorowe adresowane do młodych konsumentek,ktore jak tylko zobacza nowy podkład albo tusz do rzęs biegną do sklepu.W tym przypadku sama świadomość istnienia nowości (o której pewnie pisano w briefie:-) sprawia,że sprzedaż rośnie.To jest wyjątek potwierdzający regułę.
W przypadku "moich" kategorii (jedzonko) nie ma tak prostego przełożenia.

Mam nadzieję,ze niekomu nie podpadłam swoimi wypowiedziami i w dalszym ciągu mnie lubicie...:-)
Nasze dyskusje sprawiają mi dużą przyjemność i nie złoszcze się kiedy ktoś myśli inaczej. Marketingu dopiero się uczę i mam świadomość,że jeszcze jestem "świeżynka" a nie "guru" w tym temacie:-)


konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

Aleksandra J.:Nasze dyskusje sprawiają mi dużą przyjemność i nie złoszcze się kiedy ktoś myśli inaczej.

Jak chyba większość z nas (miejmy nadzieję), więc nie przejmuj się zbytnio czy to, co masz do powiedzenia wszystkim przypadnie do gustu. Tak długo, jak dyskusja jest wolna od osobistych wycieczek, nikt nie powinien czuć się urażony odmiennością poglądów innych jej uczestników.
Aleksandra K.

Aleksandra K. Head of Channel
Activation and
Category Management

Temat: reklama nie sprzedaje

Uzależniłam się od Goldenline.
Zamiast biegać wieczorem do Gymansionu biegnę do domu czytać Wasze posty:-)

Po tempie w jakim pojawiają się Wasze wypowiedzi wnioskuję,że nie ja jedna:-)))
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: reklama nie sprzedaje

to widze że praca wre :)
ps. Michał odnośnie Twojej wypowiedzi - czego wszyscy sobie życzymy każdy z osobna i wszyscy razem :)
Ola - do którego Gymnasiona biegassz?:)

konto usunięte

Temat: reklama nie sprzedaje

ech... ;) czepianie się słówek ;)



Wyślij zaproszenie do