Przemysław B.

Przemysław B. Bądźmy w kontakcie

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Witajcie,

chcę wprowadzić w swojej firmie trochę świeżości jeśli chodzi o działania marketingowe.
Spółka zajmuje się sprzedażą kilku produktów, ale główny nacisk jest położony na kotły c.o.
Wkrótce rusza nowa strona internetowa całej spółki. Aktualna - odstraza niestety.
Dodatkowo założony jest już kanał na youtube, gdzie prezentowane będą filmiki dot. kotłów. W tym tygodniu uruchomiony będzie fan page na facebooku.

Chcę zmienić nazwy kotłów. Te, które są teraz - są delikatnie mówiąc - niezbyt przyjazne dla ucha :) KMW, KPM, SWK, itp... I tak 10 symboli. Jak tu to w ogóle reklamować :)

Myślałem, żeby krążyć wokół hasła: ciepło. To samo tyczy się głównego hasła.

Pozdrawiam ciepło :)
Przemek
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Fanpage kotłów c.o...
Karolina Piwko (Martyniuk)

Karolina Piwko
(Martyniuk)
Brand Communication
Manager

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Ale po co w taki sposób się reklamować? Czy to są miejsca, w których szukamy informacji o tego typu produktach?Karolina Martyniuk edytował(a) ten post dnia 06.12.10 o godzinie 15:14
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Do hasła i tekstów na www koniecznie wynająć copywritera :)

Zostać fanem Ciepła - brzmi dość ciekawie, w sezonie grzewczym :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Dominik Szewior:
Fanpage kotłów c.o...
Zawód wymagany do tego hardkoru : monter kotłów albo hydraulik :):)
W końcu to bardzo często na podstawie ich polecenia inwestor kupuje kocioł. A oni są już tak rozpuszczeni przez firmy producenckie jak w farmacji :):)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Przemysław Burek:
Myślałem, żeby krążyć wokół hasła: ciepło. To samo tyczy się głównego hasła.

OK, jakie było pytanie?
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Ja wiem, my będziemy zgadywać o co chodzi, a Przemysław będzie pisał "ciepło", albo "zimno" :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Będzie pisał tylko "ciepło" :)
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Zrobią jakiś RtT i nawet kotły się da wsadzić na FB ;-p
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Nie zgodziłbym się.
A to dlatego, że media społecznościowe to żyzna gleba dla popkulturowych po-s-tworów.
Należy więc najpierw spopkulturyzować produkt.
Kotły nie są takim produktem jak jogurt, który ma swojego BH, nie jest fotogeniczny [no chyba, że będziemy dawkować comięsieczne sesje z modelkami w negliżu, tak że wyjdzie nam kalendarz, do tego każdy może zaproponować swoją wizję aranżacji i stylizacji sesji :) - a dlaczego negliż, no przecież ciepło, a jak ciepło, to ciuszki w dół].
Chyba, że mamy jakąś bajecznie niestandardową, kontrowersyjną najlepiej kampanię, szerokopasmową, a więc widoczną, która ma jedną z odnóg właśnie na FB.
A rozdawać kotły za darmo w konkursach, to chyba bardzo zimny pomysł.

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Znajdz sobie jakaś gwiazdke muzyczna i zaproponuj nagranie teledysku gdzie przewodnim motywem bedą kotły;)

konto usunięte

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Przemysław Burek:
Chcę zmienić nazwy kotłów. Te, które są teraz - są delikatnie mówiąc - niezbyt przyjazne dla ucha :) KMW, KPM, SWK, itp... I tak 10 symboli. Jak tu to w ogóle reklamować :)

Myślałem, żeby krążyć wokół hasła: ciepło. To samo tyczy się głównego hasła.

na nazwy proponuje "ciepla jola" "goraca wioletta" "parujaca anastazja" :D
do tego wspomniana gwaizdka muzyczna i pare goracych zdjec z imienniczkami kotlow i jak to mowia "sex sells" :)

la ttemu pare robilem zdjecia modelce wyginajacej sie na sprezarkach, generatorach pradu itp .. powstal z tego kalendarz i tapety na pulpit ..
do portfolio nie bylo co wlozyc .. ale kalendarz zostal wrecz rozdrapany - mimo iz wydany w paru tysiacach egz. :)Piotr F. edytował(a) ten post dnia 09.12.10 o godzinie 10:31

konto usunięte

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Piotrze z Wiolettą bym uważał, może się kojarzyć ze skrzypiącymi drzwiczkami... :P
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

mam dobry slogan z kotłowni!!! "Raz Dwa, Raz Dwa Trzy, Pięć Sześć Siedem, Osiem!"
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Mój kocioł nazywa się Vitodens 333F. I ma to na pewno swoje uzasadnienie :):)
Jego nazwa nie przeszkodziła mi w zakupie :) Rozpalona Halinka podobała by mi się mniej.

konto usunięte

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

a tak juz serio i nie nabijajac sie z powaznego tematu - mozna zrobic kampanie reklamowa bazujaca na dobrej fotografii reklamowej, na tradycji firmy i niezawodnosci produktow. podkreslic marke, historie, dluga i niskokosztowa eksploatacje itp itd ..
szczerze mowiac nawet klocek drewna da sie atrakcyjnie pokazac, a od kotla nikt nie oczekuje super nazwy, designerskiej obudowy i mrugajacych swiatelek. skupcie sie na reklamie tego co jest wazne a nie na pierdolach typu zaistnienie na FB - tylko dlatego ze teraz jest to modne.Piotr F. edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 12:48
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Piotr F.:
a tak juz serio i nie nabijajac sie z powaznego tematu - mozna zrobic kampanie reklamowa bazujaca na dobrej fotografii reklamowej, na tradycji firmy i niezawodnosci produktow. podkreslic marke, historie, dluga i niskokosztowa eksploatacje itp itd ..

To robią wszyscy.
Nie ma komponentu wyróżniającego. A musi być!
szczerze mowiac nawet klocek drewna da sie atrakcyjnie pokazac, a od kotla nikt nie oczekuje super nazwy, designerskiej obudowy i mrugajacych swiatelek. skupcie sie na reklamie tego co jest wazne a nie na pierdolach typu zaistnienie na FB - tylko dlatego ze teraz jest to modne.Piotr F. edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 12:48

Facebook to może i pierdoła w niektórych przypadkach, ale klienta czasem da się wyhaczyć.
Trzeba jednak stworzyć bardzo intrygujący profil.

konto usunięte

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Patryk Rykała:
To robią wszyscy.
Nie ma komponentu wyróżniającego. A musi być!


wyrozniajacym komponentem ma byc jakosc. wbrew pozorom to bardzo trudne.
co zas do tego "to robia wszyscy" jakos mimo sledzenia rynku reklamy nie potrafilbym wymienic 10 profesjonalnych kampanii outdoorowych mijajacego roku, robionych przez polskie firmy. takich wyrozniajacych sie sswtnymi zdjeciami, niebanalnym pokazaniem produktu, kampanii ktore zapadaja gleboko w pamiec.
potrafilbys poda choc kilka skoro robia to wszyscy?

dla mnie szukanie na sile czegos odkrywczego jest bez sensu. tym bardziej ze wyjatkowo meczace jest ogladanie na sile oryginalnych reklam. potem powstaja takie kwiatki jak kupa ing, najlepsze boczki pod sloncem i podobne.
Facebook to może i pierdoła w niektórych przypadkach, ale klienta czasem da się wyhaczyć.
Trzeba jednak stworzyć bardzo intrygujący profil.

prawdopodobienstwo ze akurat na FB bedzie klient ktory akurat szuka kotla i akurat trafi na ten profil jest imho mniej wiecej takie jak trafienie szostki w lotto. wybacz ale FB to naprawde ostatnie miejsce gdzie szukalbym profesjonalnego podkresle profesjonalnego doradztwa w sprawach kotlow grzewczych.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Nowości w kotłach C.O. ?

Piotr F.:
Patryk Rykała:
To robią wszyscy.
Nie ma komponentu wyróżniającego. A musi być!


wyrozniajacym komponentem ma byc jakosc. wbrew pozorom to bardzo trudne.
co zas do tego "to robia wszyscy" jakos mimo sledzenia rynku reklamy nie potrafilbym wymienic 10 profesjonalnych kampanii outdoorowych mijajacego roku, robionych przez polskie firmy. takich wyrozniajacych sie sswtnymi zdjeciami, niebanalnym pokazaniem produktu, kampanii ktore zapadaja gleboko w pamiec.
potrafilbys poda choc kilka skoro robia to wszyscy?

dla mnie szukanie na sile czegos odkrywczego jest bez sensu. tym bardziej ze wyjatkowo meczace jest ogladanie na sile oryginalnych reklam. potem powstaja takie kwiatki jak kupa ing, najlepsze boczki pod sloncem i podobne.
Facebook to może i pierdoła w niektórych przypadkach, ale klienta czasem da się wyhaczyć.
Trzeba jednak stworzyć bardzo intrygujący profil.

prawdopodobienstwo ze akurat na FB bedzie klient ktory akurat szuka kotla i akurat trafi na ten profil jest imho mniej wiecej takie jak trafienie szostki w lotto. wybacz ale FB to naprawde ostatnie miejsce gdzie szukalbym profesjonalnego podkresle profesjonalnego doradztwa w sprawach kotlow grzewczych.

Ojejku! Przecież ty przeinaczasz, chopie :)
"Musi być", jeśli już mówimy o tym co być musi to zacznijmy od strategii i filozofii firmy na której zbuduje się główny przekaz. Od key message przez key visual po projekt kampanii sprzedażowej.
"Jakość" jest tu jedną z kilkunastu wartości, beznadziejnie powszechną. To żaden wyróżnik.
"To robią wszyscy" - no przeinaczyłeś, głuchy telefon, znaczy się.
Wszyscy robią w tej branży dość homogeniczne reklamy. O to biega.

Wyróżniające się billboardy: mBank z wbitą w billboard siekierą widziałeś?
Coloribusa odwiedź - zobaczysz jak zaskakujący jest outdoor.

Na FB można prowadzić kampanię swobodną i poddaną pewnej aranżacji popkulturowej [tworząc postać, generując szum, organizując ciekawe konkursy].
Prowadzenie doradztwa w zakresie kotłów, które Ty wymieniasz jako potencjalną aktywność społecznościową dla promocji kotłów, nie ja - jest beznadziejnym pomysłem.

Następna dyskusja:

z nowości konferencyjnych




Wyślij zaproszenie do