Filip Achramowicz

Filip Achramowicz Telecom VAS &
fotoach.pl

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Ja słyszałem ją w radiu - potem obejrzałem w TV

..konkretna ;]

http://www.youtube.com/watch?v=DHucKWlmj-M

Lubię mojego dentystę, ale tutaj ciarki przechodzą ;)
Wg mnie warsztat agencji która ogarnia kampanię z Kotem jest spoko.Filip Achramowicz edytował(a) ten post dnia 17.06.10 o godzinie 09:49
Magdalena Mikorska Mba

Magdalena Mikorska Mba Manager operacyjny /
Project Manager

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

.Magdalena Mikorska edytował(a) ten post dnia 17.06.10 o godzinie 15:12
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Pojechali po całości. Ale to komplement!

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Reklama bardzo OK. Szkoda tylko, że sama firma Netia nie świadczy usług na takim poziomie i nie wywiązuje się z umów.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Ogólnie, cała kampania Netii, którą dawkują nam już niemal pół roku, jest świetna :) Przemyślana, zabawna, oryginalna ale nie "zakrywa" marki. Naprawdę i Kot, i agencja która to robiła - jak dla mnie wielka klasa!

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

jakoś usługi w Netii nie jest zła, przynajmniej jeżeli chodzi o Wimaxa, którego swojego czasu testowałem. No, ale szczerze mówiąc gdybym miał brać net kablowy od jakiegoś BSA, to wolałbym od głównego dostawcy czyli TP.
Oferty mają dość podobne i widać dość intensywnie działają, patrząc choćby na ostanie miesiące. TP przyspiesza i obniża ceny Neostrady, to Netia zaraz robi coś podobnego, czego przykładem jest powyższa reklama.

Spot reklamowy jest śmieszny,ale bardziej do mnie trafiała wcześniejszy z Kotem w roli muchy.
Magdalena Mikorska Mba

Magdalena Mikorska Mba Manager operacyjny /
Project Manager

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

reklama zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......................ta!
Filip Achramowicz:
Ja słyszałem ją w radiu - potem obejrzałem w TV

..konkretna ;]

http://www.youtube.com/watch?v=DHucKWlmj-M

Lubię mojego dentystę, ale tutaj ciarki przechodzą ;)
Wg mnie warsztat agencji która ogarnia kampanię z Kotem jest spoko.Magdalena Mikorska edytował(a) ten post dnia 17.06.10 o godzinie 15:11

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Zabawna, jak przedtem, ale tu dochodzi też do czegoś niepożądanego - produkt zostaje skojarzony z czymś nieprzyjemnym. Kojarzenie marki z nieprzyjemnością borowania (widzimy obraz oczami pacjenta) to chyba jednak nieprzemyślane posunięcie.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Adam Gabryelów:
Zabawna, jak przedtem, ale tu dochodzi też do czegoś niepożądanego - produkt zostaje skojarzony z czymś nieprzyjemnym. Kojarzenie marki z nieprzyjemnością borowania (widzimy obraz oczami pacjenta) to chyba jednak nieprzemyślane posunięcie.

Święte słowa. Polegli na najprostszym schemacie, jaki może być w reklamie, czyli na transferze.

konto usunięte

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

kurcze ja tego tak nie odebrałem.
No ale teraz, jak się bardziej zastanowić to rzeczywiście można mieć negatywne skojarzenia z reklamą Netii.
Dla porównania, choćby konkurencyjna tpsa wypuściła w tym samym czasie nowe
spoty reklamowe Neostrady ( trylogią serce i rozum) i tam jak się przypatrzeć teraz głębiej, spoty wywołują tylko pozytywne skojarzenia,

przynajmniej w moim odbiorze, przeciętnego widza reklam telewizyjnych.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Nie polegli. To przesadyzm sadzony grubą krechą o poranku po ciężkiej bezproduktywnej nocy.
Skojarzenia z dentystą mają swój negatywny bagaż, ale on się lokuje poza reklamą. Po prostu wizyta u dentysty sprawia wielu osobom potworny ból.
Spot zaś uniknął psychopatyzowania, bo pokazuje tylko moment zbliżania "narzędzia zbrodni" do jamy ustnej biednego faceta.
Aczkolwiek jednoznacznie Kot wciela się tu w lekko "pykniętego" dentystę, moim zdaniem metafora szybkości transferu MB jest dobra [dźwiękowa, po prostu].

Ta puszka zgniatana w dłoni, to powinna być norma na wyposażeniu każdego gabinetu, hehe.

Warto zauważyć, że motyw dentysty-psychopaty jest zadomowiony w magazynie popkultury, jest nośnikiem komizmu i należy go odbierać z pewną kompetencją, to znaczy czaić kod dowcipu. Inaczej komiczne chwyty ani skecze kabaretowe nie będą miały racji bytu. Smutny byłby to kraj z tak ciężkimi umysłami, które nie potrafią czytać przekazu na płaszczyźnie dowcipu.

Warto zauważyć [Remake zauważenia], że ta kampania jest chyba najbardziej spójnym konceptem na polskim rynku, dla jednej marki robioną. Należą się gremialne brawa, od których popęka sufit Sali Kongresowej.

A propos "Serce i Rozum" Publicisu = znakomite. Jak łatwo dychotomię, dualizm czy bieguny dwóch klasycznych symboli [należących do fundamentalnego panteonu frazesów] przerobić na fajniuśkie, proste i pociągające [choćby tylko odrobinę, bez przesadzania słoneczników] reklamy. Można. Da się. I wychodzi ładnie. Dziwi fakt, że dopiero teraz ktoś te symbole przerobił na bohaterów kampanii. Ciekawe, jak długo będą nam hulały w odbiornikach wszelakich mediów.Patryk Rykała edytował(a) ten post dnia 22.06.10 o godzinie 13:01
Krzysztof Wydra

Krzysztof Wydra Oddam 8 kg
powietrza, za 500 ml
słońca

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Nie wiem jak szefowie netii mogli połączyć tak nieprzyjemne skojarzenia ze swoją firmą.
Artur Mikucki

Artur Mikucki może czas na coś
nowego...

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Ja raczej po Netię nie sięgnę, dreszcze przechodzą, mogli zostać przy piłkarzach.

Brawa dla Kota, w każdej roli jest świetny.
Maciej P.

Maciej P. Trade Marketing and
Brand Marketing
Manager

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Kzysztof Wydra:
Nie wiem jak szefowie netii mogli połączyć tak nieprzyjemne skojarzenia ze swoją firmą.

Krzysztof,

Uważasz że szef marketingu Netii, który notabene był autorem sukcesu marki Heyah kilka lat temu, mógł przez przypadek popełnić tak akademicki w swej istocie błąd polegający na skojarzeniu marki z czymś nieprzyjemnym?. Sądzę że prędzej sugerował się mottem "wyróżnij się lub zgiń" Ala Riesa

Podzielam zdanie Patryka i Pawła że kampania jest bardzo spójna, świetnie wyprodukowana i kapitalnie się wyróżnia.
Arkadiusz Tarłowski

Arkadiusz Tarłowski właściciel,
xeo-design

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Jak dla mnie troszkę za ostre ... ale patrząc na to od strony odbiorcy to nic nie zapisuje się w pamięci jak sytuacje z odrobiną ekstremalnego bólu - według mnie ten spot nie ma na celu kojarzenia usług Netii z czymkolwiek ale ma po prostu zapisać się w pamięci - a dentysta jest ekstremalnie skutecznym sposobem. Szczególnie samo zakończenie, gdy dentysta Kot atakuje wiertłem sprawia, że oglądający dostaje gęsiej skórki ;]
Krzysztof Wydra

Krzysztof Wydra Oddam 8 kg
powietrza, za 500 ml
słońca

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Arkadiusz Tarłowski:
gdy dentysta Kot atakuje
wiertłem sprawia, że oglądający dostaje gęsiej skórki ;]

Oglądam ją jeszcze raz i nie mogę. Aż nieprzyjemnie mi się robi. Trzeba pamiętać, że są ludzie którzy boją się strzykawek czy właśnie dentystów. I wcale nie jest to mniejszość. Wątpię czy taki klient miło i ciepło będzie wspominał netie.
Aczkolwiek to i tak oferta jest najważniejsza. Reklam albo może zachęcić do zapoznania się z nią albo nie. Ta mnie nie zachęca.
Przykład odwrotny?
Reklama TP "Serce i rozum" Spot świetny, a umowa na 3 lata. ;-(
Anna Stradomska

Anna Stradomska Ekspert ds.
rekrutacji / Doradca
zawodowy

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Myślę, że w reklamie chodzi o to, żeby się wyróżniała i dała zapamiętać. Myślę, że autorom chodziło o zapamiętanie reklamy, mniejsze znaczenie miało dla nich jak to zostanie odebrane. Myślę, że odnieśli sukces, chociażby dlatego, że dużo ludzi zaczęło mówić o firmie i niekonwencjonalnym pomyśle.
Czuję, że o to im chodziło:)

Pozdrawiam Wszystkich!
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Jarosław Koć:
Adam Gabryelów:
Zabawna, jak przedtem, ale tu dochodzi też do czegoś niepożądanego - produkt zostaje skojarzony z czymś nieprzyjemnym. Kojarzenie marki z nieprzyjemnością borowania (widzimy obraz oczami pacjenta) to chyba jednak nieprzemyślane posunięcie.

Święte słowa. Polegli na najprostszym schemacie, jaki może być w reklamie, czyli na transferze.

Niby tak, ale jednak wywołuje uśmiech no i nie sposób nie zapamiętać.
Anna J.

Anna J. ipsa sua melior fama

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

u mnie wywołuje momentalne przełączenie kanału
bo
ta reklama = traumatyczne przeżyciaAnna J. edytował(a) ten post dnia 23.06.10 o godzinie 12:59
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: [ Netia ] - Tomasz Kot - Dentysta

Anna Stradomska:
Myślę, że w reklamie chodzi o to, żeby się wyróżniała i dała zapamiętać.

Tak, to warunek konieczny, lecz nie wystarczający. Zapamiętamy na pewno np. człowieka oddającego mocz na naszą wycieraczkę, ale to jeszcze nie znaczy, że uda mu się coś nam sprzedać.

reklamy, mniejsze znaczenie miało dla nich jak to zostanie odebrane.

Też tak myślę. Ale to nie świadczy najlepiej o profesjonalizmie autorów. Przynajmniej w tym wypadku.

Następna dyskusja:

DJ Tomasz Kot wymiata!




Wyślij zaproszenie do