konto usunięte

Temat: marketing społeczny a przewaga konkurencyjna na polskim...

Badania prowadzone przez A.H. Elfenbein J.D. Margolis oparte na analizie amerykańskich firm na przestrzeni ostatnich 35 lat wykazują, że inicjatywy społeczne nie dają wyraźnych zysków dla przedsiębiorstwa, angażowanie się społecznie nie jest atrakcyjne patrząc na wynik finansowy i rozwój strategii firmy.

Jack Trout odpowiedział Fundacji Komunikacji Społecznej w ten sposób: „To jest bardzo miłe i sympatyczne, ale tam na zewnątrz jest okrutny i zły świat, tam jest walka o władzę i o dużą kasę. Marketing społeczny to zjawisko marginalne...”.

Społeczne zaangażowanie firmy było często nie skuteczne

Z drugiej strony dziś CSR i marketing społecznie zaangażowany staje się częstą strategią na Polskim rynku.

Jakie szanse daje marketing społeczny, a jakie ma wady?
czy inicjatywy prospołeczne są opłacalne w Polsce?

Zapraszam do dyskusji!