Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Taki przyjemny (zwłaszcza dla Panów) temacik... jeśli ktoś (mały browarek) by chciał wprowadzić na nasz ogólnopolski rynek nową markę piwa, powiedzmy pszenicznego czy dolnej fermentacji, to jak powinien ją spozycjonować by "nie natknąć" się na 3 największych graczy, którzy mogliby "zdmuchnąć" ją z rynku za jednym zamachem?
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Prawda jest taka, że niemal każdą pozycję jeśli chodzi o smak, recepturę itp. duże browary są w stanie "zdmuchnąć". Musisz się pozycjonować za pomocą argumentu, którego oni nie mają. Hasło "Piwo z małego browaru" -- na tym polu nie są w stanie walczyć :)

konto usunięte

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Ja bym nadal osobowosc produktowi...

Np dzieko sadzi drzewo i cos sie tam dzieje przy nim przez Xdziesiat lat (oczywiscie keidpski przyklad) a pozniej bednarz (tak koniecznie bednarz) przerabia na beczke... i cos w stylu: "piwo z osobowiscia" czy siakos tak...

ot zeby to nie byl kolejny browar, ktorymi sie da dobrze nastukac zeby usnac badz przytulic sie do toalety :)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

nie, nie :).... chodziłoby raczej o takiej Franciszkanera z polską duszą

konto usunięte

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

powiem tak (jako mały browarnik):
Mały łyk... i już nigdy nie kupisz innego. (copyright)
Elżbieta U.

Elżbieta U. szkolenia
savoir-vivre i
stylizacja, PR,
marketing, reklama

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

a może przekaz należy oprzeć wlasnie na tym, że jest to piwo na bazie pszenicy.....
czy jakiś browar w Polsce oferuje takie piwo
(nie znam się na piwie :))))

konto usunięte

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Jedna rada - nie róbcie niebieskich puszek! (serio)

konto usunięte

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Adam M.:Taki przyjemny (zwłaszcza dla Panów) temacik... jeśli ktoś (mały browarek) by chciał wprowadzić na nasz ogólnopolski rynek nową markę piwa, powiedzmy pszenicznego czy dolnej fermentacji, to jak powinien ją spozycjonować by "nie natknąć" się na 3 największych graczy, którzy mogliby "zdmuchnąć" ją z rynku za jednym zamachem?


Mały browarek na ogólnopolski rynek ...

Jeśli nie chcesz się natknąć na 3 to pozycjonuj przez grupę 50+ z USP "jedyne piwo na stare nerki":) Takiego pozycjonowania jeszcze nikt nie ma :)

A tak poważnie ... niedługo na polski rynek wejdzie nowa marka "lokalnego" browaru. Pozycjonowana przez smak i grupę. Będzie to case odpowiadający na postawione pytanie. Sam jestem ciekaw jak to sie potoczy.

Prosze nie pytajcie o browar i marke - tajemnica zawodowa.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

A dalczego nie niebieskie puszki?...ciekawi nie to bardzo?

A Pan Bartosz mnie trochę zmartwił z tą nową konkurencją... choć może będzie jakiś benchmark jak się uda... :)

pozdr. i dziekuję za podpowiedzi

A.
Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Mysle ze akurat na rynku piwa w Polsce da się znaleźć jakieś nisze.
Piwo pszeniczne moze byc jedną z nich.
Ja bym skierowal produkt do smakoszy piwa, light userów o duzej elastycznosci cenowej. Komunikacja nieoparta na tradycji to na rynku piwa rzadkosc, w zasadzie koniecznosc w wyjątkowych przypadkach (np. freeq), więc to akurat dosyc oczywisty punkt.

bardzo nie zgadza mi się "mały browar" z "ogólnopolską marką" - albo rybka, albo akwarium. ja bym skoncentrowal dystrybucje na wielkich miastach, w sklepach premium (np. Piotr i Pawel), w wybranych lokalach, gdzie pojawia się target.
Z dystrybucją na dużą skalę jest spory kłopot - umowy na wyłącznosć itp.
Reklama - przy małym budżecie trochę byłby kłopot, ale po analizie zachowań grupy znalazłyby się jakieś touchpointy, na których trzeba by się skoncentrować.
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Ja bym nie zapominał o potencjale motywu odróżnienia od piw korporacyjnych, które dla mnie wszystkie smakują tak samo. Dla piw o wyjątkowych smakach (co nie znaczy, że truskawkowo-porzeczkowych) to ja dobry target jestem.

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

ale w Polsce mozna dostac piwo pszeniczne, ktore jest niedobre

Jezeli chodzi o pozycjonowanie "pwio z klasztornej beczki" to jest Frater, ktory sie juz reklamowal jako taki "maly, tradycyjny browar".

Konsumentowi jest wszystko jedno czy to w wielkiej fabryce robia czy w szopie przy polnej drodze. Nie mam pojecia jak wyglada proces produkcji piwa i mnie to nie interesuje. Kojarzy mi sie tylko z wielkimi beczkami Debowego.
Konsument bedzie tak to postrzegal jak mu sie to przedstawi.

Pszeniczne piwo ma specyficzny smak, wiec z mojego punktu widzenia nie nadaje sie do masowej dystrybucji. Powinno byc pozycjonowane jako piwo dla smakoszy, a najlepszym nosnikiem dla takiego piwa jest chyba polaczenie go z jakas celebrity - kiedys tak sie reklamowal Palms, teraz jakies piwo reklamuje tak mlody Kydrynski. Z tymze to jest dobre dla masowki.

Jezeli to ma byc nisza, to tak jak ktos juz wspominal trzeba wejsc w prestizowe sklepy + HoReCa z animacjami sprzedazy. Jak starczy kasy to wsparcie ATL w magazynach dla mezczyzn, duzo ich nie ma...

Kiedys sie jako taka luksusowa marka jakies niemieckie piwo reklamowalo, ze wchodzi koles na impreze, tam szampan najlepszy sie leje, a on prosi o piwo. I potem dolacza do niego jakas laska, i komentarz, ze to piwo jest takie zajebiste, ze lepsze niz szampan.
Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Nie zgadzam się co do jednego - TEMU konsumentowi, o ktorego na mtutaj chodzi, nie jest wszystko jedno, bo on z niejednego pieca chleb jadł i rozróznia jęczmien od pszenicy :)
To by raczej bylo piwo dla tych, ktorzy wiedzą cos o piwie, w dalszej kolejnosci dla podązających za modą - wykreowaną modą na niemasowe piwo o niepowtarzalnym charakterze. Do tego mozna inne narzędzia zaprząc - PR, WOMM.

O spotach TV fajnie sie rozmawia, ale nie sądzę, zeby byly w zasięgu takiego małego browaru.

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

masz racje, jezeli ma byc targetowane do 'smakoszy' to powinni znac roznice miedzy pszenicznym a jeczmiennym. Ale pewnie znajdzie sie duza grupa, ktora chce za smakoszy uchodzic, i jak sie takiej osobie powie, to jest luksusowe piwo o wyjatkowym smaku, stowrzone specjalnie z mysla o twoim wyrafinowanym podniebieniu, to kupi, bo przeciez jest tym "smakoszem" ktory zasluguje na luksus. Inna sprawa, ze moze to doprowadzic do duzego boostu sprzedazy na poczatku, spowodowanego trial zakupami, a potem nastapi silny spadek bo nie wszystkim takie piwo wchodzi. Ja np. chocbym mial byc postrzegany za mlodego boga, pijac takie piwo pszeniczne, to i tak bym go nie kupil, bo sa one blee. ;)
Piotr Łupiński

Piotr Łupiński CEO RocketLuncher

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

zgadza się, to są dwie rózne rzeczy - zachęcić do trialu, a przywiązać do marki. nie uwazam tez, ze pszeniczne piwo moze w czyjejs "diecie" wyprzec calkowicie jęczmienne.
ale sam pomysł na coś odrobinę innego i będącego porządnym produktem browarniczym, a nie żadnym Freeqiem czy Tatrą, bardzo mi się podoba.

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

oj, ja do tatry mam sentyment jeszcze z czasow studenckich
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Zgadzam się z tym, że "w całej Polsce" w tym przypadku powinno znaczyc "w ściśle określonych punktach sprzedaży"... natomiast jest to dalsza kwestia. Pierwszą jest czym ma byc to piwo w umysłach odbiorców... niszowym piwem dla wyrafinowanych smakoszy?, elitarnym trunkiem dla high life-u?, piwem dla kazdego aczkolwiek o pełniejszym smaku i bardziej "ekologicznie" wyrabianym? chodzi mi o taki "core message"..?!
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

... tylko w butelkach 0,25 ;)

naprawdę MAŁE JASNE
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

a co powiedzie o piwie dla kobiet... czy to z góry przegrany temat?
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: Krótki case - strategia marki dla nowego, niszowego piwa !?!

Kompania przegrała, Carlsberg wygrał:) Będzie trudno niszowe dla kobiet, rynek jest zawalony różnymi jabłkami, wiśniami, cynamonem itp. Trudno mi się wydaje znaleźć niszę, bo czym byś się chciał wyróżnić - smakiem już nie ma jak, przekazem to nawet giganci potrafią polec. Teraz wchodzi cider (no to nie piwo, ale dla kobiet) i jakos nie jestem przekonany do skuteczności, ale mogę się mylić, bo ze względu na noworodka śledzę jedynie to, dzięki czemu żyję, a to nie piccolo z procentami:) Chyba, że uda Ci się zbudowac przekaz, że piwo odchudza:))

Następna dyskusja:

Ciekawa nazwa dla nowego lo...




Wyślij zaproszenie do